ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    להתגרש או לחכות שהילדים יגדלו?

    אחד הקשיים והפחדים הגדולים ביותר של מי ששוקל גירושין, הוא לפגוע בילדים. זוגות רבים בוחרים לחכות עם הגירושין עד שהילדים יגדלו. לרוב מדובר בתקופת זמן עמומה, שאיש אינו יודע להעריך אותה במדויק.

    האם באמת יש גיל מתאים לגירושין עם הילדים? מדוע לא כדאי להמתין עם הגירושין? האם יש מקרים בהם כן כדאי להמתין עם הגירושין? איך אפשר להמתין עם הגירושין ולשמור על הזכויות שלכם? והאם אפשר להתגרש ולשמור על טובת הילדים?

    להתגרש או לחכות שהילדים יגדלו?

    תוכן עניינים

    מה הגיל המתאים לגירושין עם ילדים?

    ילדים בכל גיל חווים קושי בגירושין, בכל גיל הקשיים קצת שונים ואחרים, אך הם קיימים. החל מגילאי הינקות המוקדמים וכלה בגילאים בהם הילדים כבר בוגרים ועזבו את הקן, הילדים יחוו את קשיי הגירושין.

    לכן חשוב להבין שאין באמת גיל מתאים לגירושין עם ילדים. הגיל הכי אידיאלי לגירושין עם ילדים, הוא הגיל אליו הגיעו הילדים, כשהוריהם הבינו שהם אינם יכולים לחיות יותר ביחד, והם חייבים להתגרש.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אם אתם רוצים לדאוג לילדים שלכם, אל תנסו לתזמן את הגירושין לגיל המתאים, אלא שימו דגש על האופן בו אתם מתגרשים. התגרשו מהר, ללא מאבקים, תוך שאתם מקיפים את הילדים בסביבה תומכת. גירושין כאלה, בכל גיל, יהיו עדיפים לילדים מאשר שתמשיכו לחיות יחד על אף שאינכם מעוניינים בכך.

      מדוע לא כדאי להמתין עם הגירושין?

      המתנה עם הגירושין עלולה לפגוע בילדים, יותר משהיא תעזור להם. ילדים שחשופים לריבים מתמשכים בין ההורים שלהם, ודאי כשמדובר בריבים אלימים, קללות וצעקות יום-יומיות, הם ילדים בסיכון שעשויים לפתח בעיות התנהגותיות.

      גם אם אינכם רבים, אך יש בבית אווירה של מתח, שתיקות רועמות, ושנאה וזלזול מתחת לפני השטח, הילדים שלכם מרגישים את זה וסופגים את זה כמודל שיפגע בהם בעתיד.

      בנוסף, להמתנה עם הגירושין יש גם השלכות משפטיות. אתם אולי ממתינים עם הגירושין במטרה לחכות שהילדים יגדלו, אך בן זוגכם עשוי בינתיים להתכונן ליום הדין, ולהתחיל לבצע מהלכים שיפגעו בכם, כמו לאסוף ראיות כנגדכם, או לרשום נכסים על שם בני משפחה שלו ולהבריח אותם בגירושין.

      כמו כן, בזמן שאתם ממתינים עם הגירושין לטובת הילדים, בן הזוג שלכם עלול להפתיע אתכם ולהתגרש מכם בזמן שלא יתאים לכם. וכך גם להיות עם ידו על העליונה, בבחירת הערכאה השיפוטית בה הוא ינהל את הליך הגירושין.

      האם יש מקרים בהם כן ניתן להמתין עם הגירושין?

      יכולים להיות מקרים בהם כדאי לכם להמתין עם הגירושין:

      יש עוד סיכוי לנישואין

      גירושין הם מוצא אחרון, לא משהו ששולפים בכל פעם שמתלהט ביניכם ריב. אם אתם מאמינים באמת ובתמים שלא ניסיתים הכול, ושיש עוד סיכוי נוסף לאהבה שלכם, יכול להיות שכדאי לכם לנסות לתקן את הנישואין.

      אתם חווים משבר זמני

      אם אתם חווים משבר, יתכן ומדובר במשבר חולף, שניתן יהיה להשתקם ממנו יחד בכוחות מחודשים. כך למשל כשנולד לכם תינוק, זה לא הגיל שלו שצריך לגרום לכם לשקול להמתין עם הגירושין, כמו ההבנה שמדובר בתקופה קשה שעשויה לחלוף.

      מטפלים זוגיים רבים יעידו על כך, שהשנה הראשונה לאחר לידתו של הילד היא אחת מתקופות המשבר הכי גדולות של כל בני זוג, ושלא מדובר בתקופה טובה לקבל בה החלטות הרות גורל. לעיתים כדאי לכם לנסות להמתין מעט, ולבדוק אם מדובר רק בתקופה חולפת, או שהמשבר בנישואין הוא שורשי ולא בר תיקון.

      איך אפשר להמתין עם הגירושין ולשמור על הזכויות שלכם?

      אם אתם שוקלים ברצינות גירושין, אבל בכל זאת מעוניינים להמתין מעט ועדיין לשמור על הזכויות שלכם, כדאי לשקול לערוך הסכם שלום בית ולחלופין גירושין. במסגרת הסכם זה, אתם מסכימים לתת ניסיון נוסף לקשר הזוגי שלכם ולנסות לשקם אותו, אך במקביל דואגים לזכויות שלכם, ומחליטים גם כיצד תתנהלו אם בכל זאת תחליטו להתגרש.

      אפשרות נוספת היא לערוך הסכם פרידה זמנית. לעיתים פסק זמן, יכול לעזור לבני הזוג להחליט האם הם באמת רוצים להתגרש או שמדובר בטעות. המרחק והזמן יכולים לעזור לכם לשפר את הקשר ביניכם, או לחלופין לסייע לכם להחליט שעליכם להתגרש. חשוב שאת הפרידה הזמנית הזו תסדירו בהסכם שיקבע את כל התנאים במהלך הפרידה הזמנית, ואיך תנהגו אם הפרידה תהפוך לקבועה.

      גירושין בהסכמה עדיפים לילדים בכל הגילאים

      בשורה התחתונה, התשובה לשאלה האם להתגרש או לחכות, תלויה בטיב הנישואין שלכם, ולא בגיל של הילדים. לכן, נסו לשאול את עצמכם קודם כל אם אתם באמת רוצים להתגרש. אם התשובה לכך שלילית, נסו לשקם את הנישואין שלכם.

      אך אם התשובה לכך חיובית, אל תחכו עם הגירושין רק בגלל הילדים, שכן אין גיל נכון לגירושין, יש דרך נכונה להתגרש בה – גירושין בהסכמה. גירושין שיתנהלו על מי מנוחות, יתאימו לילדים בכל הגילאים. הילדים אמנם יחוו קושי, אך הם יוכלו להתמודד עם הקושי, הרבה יותר טוב מאשר הם יוכלו להתמודד עם הורים לא מאושרים.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש