ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    האם מותר להקליט את בן/ת הזוג בזמן הליך הגירושין?

    במסגרת הליך הגירושין, בני זוג מחפשים ראיות שיעידו על בגידה, הברחת רכוש, הכנסות לא מדווחות ועוד. לצורך כך בני זוג רבים מבקשים לנקוט באמצעים שונים, כמו הקלטה של בן או בת הזוג. אך האם מותר להקליט את בן/ת הזוג בזמן הליך הגירושין?

    מהי האזנת סתר בהליכי גירושין? האם הקלטה לא חוקית של בן הזוג תשמש כנגדו בהליכי הגירושין? האם ניתן להקליט את בן הזוג באופן חוקי? והאם יש דרכים אחרות לאסוף ראיות על בן או בת זוג שבוגדים?

    תוכן עניינים

    מהי האזנת סתר בהליכי גירושין?

    האזנת סתר בזמן הליך גירושין, היא האזנה אסורה לבן הזוג, למשל באמצעות ציתות מוסווה בחדר השינה של בן הזוג, או באמצעות מכשיר ציתות על הטלפון של בן הזוג. האזנת סתר אסורה מהווה עבירה פלילית שעונשה עד 5 שנות מאסר.

    האזנת סתר אסורה מהווה גם על פי חוק הגנת הפרטיות התשמ"א-1981, פגיעה בפרטיות שעשויה לזכות את הנפגע בפיצוי בלא הוכחת נזק של עד לסך של 50,000 ₪. במקרים בהם הוכח כי הפגיעה בפרטיות נעשתה בכוונה לפגוע, הפיצוי אף עשוי להגיע עד סך של 100,000 ₪. ובמקרים בהם הוכח נזק ניתן יהיה לפצות את הנפגע עבור מלוא הנזק שנגרם לו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האם כל הקלטה של שיחה בזמן הליכי הגירושין היא אסורה?

      לא כל הקלטה של שיחה בזמן הליכי גירושין, היא האזנת סתר אסורה. הקלטה היא מותרת, כאשר בן הזוג המקליט נוכח בשיחה. כמו כן כשמדובר בהקלטה בתום לב, במקום ציבורי, שניתן היה לצפות שאדם נוסף יוכל לשמוע את הנאמר, גם כן יהיה מדובר בהקלטה מותרת.

      כך למשל כאשר בן זוג אחד מקליט שיחה שהוא מנהל עם בן הזוג השני, אין זו הקלטה אסורה. כמו כן גם הקלטה של בן הזוג מנהל שיחה בגינה הציבורית, שהוקלטה על ידי מי שנכח במקום הפומבי, או שהוקלטה במקרה ובתום לב, אינה מהווה הקלטה אסורה.

      האם ניתן להשתמש בהקלטה לא חוקית במסגרת הליכי הגירושין?

      סעיף 32 לחוק הגנת הפרטיות קובע כי חומר שהושג תוך פגיעה בפרטיות יהיה פסול מלשמש ראיה בבית המשפט, אלא אם הנפגע הסכים לכך, או במקרים חריגים בהתאם לשיקול דעת בית המשפט.

      לפיכך בית המשפט עשוי לפסול הקלטות לא חוקיות שהוקלטו של בן או בת הזוג, בזמן הליך הגירושין, כך שלא ניתן יהיה להשתמש בהן במסגרת ההליך.

      מה הן הסיבות להקליט את בן הזוג בזמן הליך הגירושין?

      ישנם מקרים רבים בהם הקלטת בן הזוג בזמן הליך הגירושין עשויה להועיל להמשך הליך הגירושין, אם הן נעשות באופן חוקי:

      תיעוד רומן של בן הזוג בזמן הליך הגירושין

      הקלטה חוקית של בן הזוג ותיעוד ראיות המעידות על בגידה עשויה לסייע לבן הזוג השני על מנת להוכיח עילת גירושין, ולחייב או לשלול את הזכות למזונות אישה וכתובה – זכויות בעלות ערך כלכלי משמעותי.

      תיעוד הברחת נכסים בגירושין

      כאשר יש חשש שבן הזוג מבריח נכסים בגירושין, ומרוקן את הרכוש המשותף, תיעוד והקלטה חוקית של בן הזוג שיעיד על מעשיו, עשוי להציל את הרכוש שלכם, ולמנוע חלוקה לא שוויונית של הרכוש.

      תיעוד איומים בזמן הליכי הגירושין

      הקלטת בן זוג המאיים באלימות או מאיים בתלונת שווא, יכולה לסייע לכם בהגשת תלונה במשטרה, בהליכי צווי הגנה וכו'.

      מניעת תלונות שווא בגירושין

      הקלטה של בן הזוג עשויה להציל אתכם מתלונת שווא שתוגש כנגדכם, ולסייע לכם להוכיח בקלות את חפותכם.

      כיצד ניתן לברר האם בן הזוג בוגד?

      כאמור, האזנת סתר אסורה היא עבירה פלילית שאף עשויה להעמיד אתכם בסיכון לתשלום פיצויים לבן הזוג הנפגע. יתרה מכך ראיות שהושגו באמצעות האזנת סתר לא יתקבלו בבית המשפט, אלא במקרים חריגים ביותר. לכן מומלץ לנסות לברר האם בן הזוג בוגד בדרכים שלא יסכנו אתכם.

      הדרך הטובה ביותר לברר האם בן הזוג בוגד היא באמצעות חוקר פרטי המכיר את חוק הגנת הפרטיות, ויוכל לסייע לכם לאסוף ראיות טובות מבלי לפגוע בפרטיותו של בן הזוג.

      כמו כן אתם יכולים לנסות לברר גם בעצמכם חשד לבגידה באמצעים חוקיים. כגון מעקב אחר הוצאות חריגות בחשבון הבנק המשותף, מעקב אחר היעדרויות חריגות מהבית, שעות עבודה חריגות וכו'. בנוסף, אם אתם מתעמתים עם בן הזוג בנוגע לבגידה, מומלץ להקליט את השיחה בה אתם נוכחים כך שאם הוא יודה בפניכם על הבגידה, יהיה לכם תיעוד חוקי על הודאתו.

      הקלטה חוקית של בן הזוג

      בשורה התחתונה, הקלטת בן הזוג בגירושין יכולה לסייע לכם בזמן הליך הגירושין, אך חשוב לדעת כיצד לעשות זאת בחכמה, וכיצד להימנע מהאזנות סתר לא חוקיות שעלולות להיות פליליות ולעלות לכם בתשלום סכום כסף רב.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש