ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    מה לעשות כשעולה חשד להעלמת כספים בגירושין?

    הברחת רכוש והעלמת כספים בגירושין היא תופעה קשה הפוגעת בחלוקה ההוגנת של הרכוש בין בני הזוג. לכן מייד כשעולה החשד להעלמת כספים בגירושין, חשוב להתחיל לנקוט בצעדים שישמרו על הזכויות שלכם ברכוש המשותף.

    כיצד מתבצעת העלמת כספים בגירושין? למה חשוב לעקוב אחר הכספים המשותפים? מה לעשות כשעולה חשד שבן הזוג מעלים כספים בגירושין? ומה ניתן לעשות אם בן הזוג כבר הצליח להעלים את הרכוש?

    תוכן עניינים

    אילו נכסים מתחלקים באופן שווה בגירושין?

    כל הנכסים שנצברו לבני הזוג במהלך חייהם המשותפים, פרט למתנות וירושות, עשויים להתחלק בגירושין באופן שווה, אלא אם הוסכם לגביהם אחרת.

    כך למשל מתחלקת הדירה המשותפת של בני הזוג, רכבים, מיטלטלין, תכשיטים, חפצים יקרי ערך, חשבונות העו"ש, מניות, השקעות, ניירות ערך, קרנות הפנסיה, אופציות, עסקים משפחתיים ועוד.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כיצד מתבצעת העלמת כספים בגירושין?

      העלמת כספים ורכוש בגירושין מתבצעת בסתר, במטרה לשנות את מאזן הרכוש בין בני הזוג, כך שהרכוש לא יתחלק באופן שווה. העלמת הרכוש יכולה להתבצע באופנים שונים כגון:

      • העברת רכוש על שמם של בני משפחה קרובים – למשל באמצעות מכירה פיקטיבית של העסק לבן משפחה קרוב.
      • העברת רכוש לחשבונות זרים בחו"ל – מבלי שלבן הזוג יש מידע על כך.
      • רכישת נכסים בחו"ל – מבלי להצהיר על כך בהליך הגירושין.
      • השקעה בכספים וירטואליים שקשה לאתר אותם – מבלי לבן הזוג יש מידע על כך.
      • העלמה של הכנסות – העדר הצהרה על הכנסות לרשויות המס, והמנעות מדיווח על הכנסות בפני בן הזוג או בית המשפט.
      • דיווחים שקריים על הכנסות ורווחים מעסק או עבודה – למשל באמצעות הגדלה פיקטיבית של הוצאות העסק, כך שיראה כאילו מדובר בעסק שאינו רווחי.

      מדוע חשוב לפעול מייד כשעולה חשד להעלמת כספים בגירושין?

      כאשר יש חשד להעלמת כספים בגירושין, חשוב לפעול באופן מיידי. קשה הרבה יותר לאתר כספים שהועלמו, מאשר למנוע את העלמת הכספים.

      התמהמהות עם הליך הגירושין, והעדר מעקב מסודר אחרי מצבת הנכסים של בני הזוג, יעלו את הסיכוי של בן הזוג להצליח להעלים את הכספים. כך יוכל בן הזוג לגרום לכם לערוך הסכם גירושין שיקפח את זכויותיכם, או לחלק את הרכוש בבית המשפט באופן לא הוגן, באמצעות חלוקה שתתבסס על מצבת נכסים מצומצמת יותר, ותפגע בזכויות שלכם.

      מה לעשות כשעולה חשד שבן הזוג מעלים כספים בגירושין?

      פנייה לעורך דין לענייני גירושין

      ברגע שעולה חשד להעלמת כספים בגירושין, מומלץ מייד לפנות לעורך דין. עורך דין לענייני משפחה בעל ידע וניסיון בענייני גירושין, ייעץ לכם אילו פעולות כדאי לכם לנקוט, מאילו פעולות כדאי לכם להימנע, וידע כיצד למנוע מראש העלמה של כספים בגירושין, שלאחר מעשה, קשה מאוד יהיה לאתר אותם.

      מעקב ותיעוד של כל הכספים והנכסים שלכם

      חשוב תמיד להיות עם היד על הדופק בכל הנוגע לכספים המשותפים שלכם. אם אינכם יודעים מה היקף הנכסים שלכם, ואין לכם מעקב תדיר על כל החשבונות שלכם, ועל הנכסים שבבעלותכם, זה זמן מצויין להתחיל לעקוב אחר הכספים, לשים לב לכל תנועה חשודה, ולתעד את הכל.

      הגשת בקשות לצווים מתאימים

      מייד כשעולה חשד להעלמת כספים בגירושין, ניתן להגיש בקשות לצווים מתאימים שיסכלו את העלמת הכספים. כך ניתן להגיש בקשות לצווים לשמירת המצב הקיים, שימנעו הוצאה של כספים ורכוש, להטיל צווי עיקול על נכסים שבן הזוג עלול לנסות להבריח, ולבקש צו לגילוי מסמכים שיחייב את בן הזוג לחשוף את כל הנכסים שבידיו.

      פנייה לחוקר פרטי

      במקרה הצורך כדאי לשקול גם פנייה לחוקר פרטי. חוקר פרטי מקצועי יסייע לכם למנוע את המשך העלמת הכספים, והוא עשוי אף להצליח לסייע לכם לאתר כספים שכבר הועלמו.

      מה ניתן לעשות לאחר שבן הזוג הצליח להעלים כספים בגירושין?

      לעיתים את הנעשה אין להשיב, ואת הכספים שכבר הועלמו לא ניתן לאתר או להשיב אליכם. יחד עם זאת, אם תצליחו להוכיח שבן הזוג אכן העלים כספים בגירושין, באפשרותכם לפעול בשני מישורים:

      בקשה לחלוקה לא שוויונית של הרכוש

      סעיף 8 לחוק יחסי ממון בין בני הזוג התשל"ג-1973, קובע שבנסיבות מיוחדות שיצדיקו זאת רשאי יהיה בית המשפט לחלק את הרכוש באופן לא שוויוני. למעשה לבית המשפט יש סמכות לחייב את בן הזוג לפצות אתכם באמצעות חלוקה אחרת של הרכוש, במקרה שהוכח בפניו שבן הזוג העלים כספים בגירושין.

      פנייה למשטרת ישראל או לרשויות המס

      במקרים של העלמת כספים ניתן לפנות לגורמים המתאימים. הגורם הרלוונטי עשוי להגיש כתב אישום פלילי על העלמת מס או על העלמת הכספים בגירושין, שבצדו עונשים פליליים.

      מנעו הברחת נכסים

      בשורה התחתונה, העלמת כספים בגירושין תפגע בחלוקה ההוגנת של הרכוש בין בני הזוג. אם יש לכם חשד שבן הזוג שלכם מעלים כספים בגירושין, אתם חייבים לפעול באופן מיידי למניעת המשך הברחת הנכסים. אם בן הזוג שלכם כבר העלים כספים שלא ניתן להשיב, עליכם לפעול כדי להוכיח זאת ולבקש לנקוט בסנקציות כנגד מבריח הנכסים.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש