ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    האם חזרה בתשובה של בן הזוג היא עילת גירושין כשרה? (מדריך משפטי)

    חיי נישואים כמו בכל דבר בחיים הם משתנים ודינמיים, האדם שהיינו אתמול הוא לא בהכרח האדם שנהיה מחר.. אנחנו בשר ודם שעובר שינויים עם החיים, שינויים כלכליים, שינויים מחשבתיים, שינויים מבחינה זוגית ושינויים מבחינה רוחנית.

    האם חזרה בתשובה של בן הזוג היא עילת גירושין כשרה? (מדריך משפטי)

    לעיתים, אחד מבני הזוג בוחר לשנות את דרכו ולחזור בתשובה, הדבר כולל בתוכו שינוי התנהלותי מבחינה הלכתית, הצד שהחליט לחזור בתשובה – מתחיל לשמור שבתות וחגים, להתפלל, לשים פלטה ומיחם, מפסיק לנסוע בשבת והצד שממשיך כפי שהיה נותר מתוסכל, בודד ומאוכזב מהמצב החדש שאינו מתאים לו ולאורח חייו עוד. הדבר יוצר פער עמוק ומשבר קשה בין הצדדים ועלול להוביל לגירושין.

    תוכן עניינים

    סמכות לדון בגירושין

    בית הדין הרבני הוא בעל סמכות ייחודית לדון בענייני נישואין וגירושים של בני זוג יהודים, ככל ומדובר על גירושין בהסכמה – אין כל בעיה והדבר יעשה במהרה, ואולם כאשר צד אחד מבקש להתגרש – חלה עליו החובה להוכיח עילת גירושין.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      חזרה בתשובה – קווים לדמותה

      כאשר בין זוג ניהלו אורח חיים חילוני, והיו באותו 'הזרם' הדבר הקל על התנהלותם מבחינה זוגית, ואולם כאשר רק אחד מהצדדים חוזר בתשובה השינוי בעיני הצד השני עלול להיתפס כשינוי שהוא קיצוני וחריג.

      החזרה בתשובה כוללת בתוכה לא מעט חוקים, הלכות ואיסורים ביחד עם הדברים הטובים שהיא מביאה היא עלולה להביא משברים לבני זוג, הבית כאמור משתנה, ובכדי לשמור על הזוגיות על הצדדים לגלות איפוק, סבלנות, הכלה והבנה של הצד השני.

      הצד שאינו מתקדם לעבר החזרה בתשובה, מרגיש לרוב נבגד, משום שהחזרה בתשובה לא הייתה חלק מהדברים עליהם סיכמו הצדדים בעת שנישאו, המצב הזה עלול להביא יחד איתו משבר זוגי עמוק וקשה, על אחת כמה וכמה שהצד שכביכול לא חוזר בתשובה ונשאר כמו שהוא צריך לעשות שינויים קיצוניים וקשים וויתורים עבור הצד שהחליט לחזור בתשובה.

      חזרה בתשובה – עילת גירושים

      עילת גירושים מפורסמת בין בני זוג היא עילת 'חוסר התאמה בין בני זוג'. מן הסתם, כאשר צד אחד בחר לחזור בתשובה, אז ניתן לטעון כי ישנה עילה בשל שינוי תפיסתי והתנהגותי, ומכאן נוצרת חוסר התאמה בין בני הזוג – דבר שיש בו כדי להוות עילת גירושים כשרה, הדבר נקרא: עילת מאיס עליי.

      עילת מאיס עליי היא עילה שאפשר לכלול בה גם את נושא החזרה בתשובה, בשל העובדה כי ישנו שינוי מהותי בהתנהלות מי מהצדדים. יש לשים לב כי ככל ואישה היא הטוענת טענת מאיס עליי, היא עלולה למצוא עצמה מאבדת את כתובה (דעת רמב"ם).

      מאידך, ישנה גישה כי על הבעל לתת גט פיטורים (תקנת הגאונים), ואולם התקנה בטלה מפני פריצות הדור מחשש שמה האישה נתנה עיניה באחר (הרמב"ן).

      כמובן שהחזרה בתשובה מקשה על שני הצדדים, לא רק על הצד שנותר חילוני, שכן הצד שהחליט לחזור בתשובה צריך התאמות מבחינת כלים בבית, התנהלות שונה וכיבוד התנאים החדשים להם הוא זקוק על מנת למלא אחר שמירת הלכות בחזרה בתשובה וכיו"ב.

      הצד שהחליט לחזור בתשובה צריך התאמות מבחינת כלים בבית, התנהלות שונה וכיבוד התנאים החדשים

      לסיכום, במדינת ישראל ישנם המון זוגות נשואים שחיים בהרמוניה תוך שאחד מהם בחר לחזור בתשובה, הם מגלים סבלנות ונזכרים כי לחיי הנישואים בניהם אין תנאי, כי האהבה שלהם איתנה ומסוגלת להתמודד עם מכשולים ומשברים ככל שיהיו.

      החזרה בתשובה אכן מהווה עילת גירושים, ככל ואחד מבני הזוג חפץ בכך. יש לשים לב כי טענת מאיס עליי שתיטען על ידי האישה, עלולה להביא לשלילת כתובה, ויש לכך השלכות לא מעטות על נושא הרכוש.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש