ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    בית המשפט הפחית בחצי את המזונות שנקבעו בהסכם הגירושין

    בית המשפט לענייני משפחה בקריות קיבל בקשה של אב לשנות את הסכם הגירושין עליו חתם לפני כעשור, ולהפחית באופן משמעותי את דמי המזונות שהסכים לשלם, לאור כך שכיום בנו שוהה אצלו כמחצית השבוע.

    השופטת ליאת דהן חיון קבעה כי מאז נחתם הסכם הגירושין ואושר בבית הדין הרבני הנסיבות השתנו באופן מהותי, ולכן הפחיתה את דמי המזונות מסך של 2,800 ₪ בחודש עבור ילד אחד בלבד, לסך של 1,500 ₪ בחודש.

    תוכן עניינים

    האב ביקש לשנות את הסכם הגירושין ולהפחית את סכום המזונות

    בני זוג התגרשו כאשר בנם היה בן כשנה בלבד, וערכו הסכם גירושין. בהסכם הגירושין הסכימו בני הזוג כי בנם ישהה אצל אביו בזמנים מצומצמים ביותר, הכוללים לינה של לילה אחד בלבד, בכל שבת שנייה. בנוסף קבעו בהסכם הגירושין כי האב ישלם לאם סך של 2,800 ₪ בחודש דמי מזונות, בתוספת מחציות עבור הוצאות חינוך ובריאות חריגות.

    במרוצת השנים האב ביקש להרחיב את המפגשים שלו עם הקטין שגדל, ולאחר דיונים רבים, בית המשפט קבע זמני שהות נרחבים בין האב לבין הילד, של קרוב למחצית השבוע.

    בחלוף כעשור מיום חתימת הסכם הגירושין, האב ביקש להפחית את נטל המזונות הגבוה שהתחייב לו בהסכם הגירושין. האב טען כי חל שינוי נסיבות מהותי המצדיק את שינוי הסכם הגירושין. בעוד מועד חתימת ההסכם הילד שהה אצלו לילה אחד בשבועיים, כיום הילד שוהה אצלו כמחצית השבוע.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      גובה המזונות שנקבע בהסכם גירושין אינו חקוק בסלע

      בית המשפט לענייני משפחה בקריות קבע כי פסק דין למזונות ילדים, בין אם ניתן לאחר אישור הסכם גירושין ובין אם לאחר שבית המשפט קבע את גובה סכום המזונות, אינו חקוק בסלע. ניתן בכל עת לאחר מתן פסק הדין, לשוב לבית המשפט ולבחון את סכום המזונות שנקבע, כל עוד יש שינוי נסיבות מהותי שיצדיק זאת.

      בית המשפט הבהיר ששינוי נסיבות מהותי אינו שינוי של מה בכך, ונדרש שינוי משמעותי שלא ניתן היה לצפות אותו בעת עריכת הסכם הגירושין.

      לשינוי מהותי בזמני השהות השפעה על גובה דמי מזונות שנקבעו בהסכם גירושין

      השופטת ליאת דהן חיון קיבלה את טענת האב שהרחבת זמני השהות באופן ניכר, מלילה אחד בשבועיים לשישה לילות בשבועיים, מהווה שינוי נסיבות מהותי המצדיק את שינוי הסכם הגירושין והפחתת נטל המזונות שהאב לקח על עצמו.

      הלכת בע"מ 919/15 קבעה כי בכל הנוגע לבחינת הוצאות הקשורות בשהות, יש לקחת בחשבון את זמני השהות של הילד עם כל אחד מהוריו. שהות רבה של הילד אצל האב, מגדילה את הוצאותיו באופן ניכר ומפחיתה מנגד את הוצאות האם, ועל כן היא משפיעה על גובה תשלום המזונות.

      לבסוף קבע בית המשפט שלאור שינוי הנסיבות המהותי ביחס לזמני השהות, בקשת האב להפחתת דמי המזונות שנטל על עצמו בהסכם הגירושין מתקבלת, כך שהוא יחוייב לשלם לאם סך של 1,500 ₪ בחודש, בתוספת מחציות.

      הסכם גירושין צופה פני עתיד

      בשורה התחתונה, לבית המשפט סמכות לשנות הסכם גירושין, במקרים של שינוי נסיבות מהותי שלא נלקח בחשבון בעת עריכת ההסכם.

      הסכם גירושין הכולל סעיפים הנוגעים לילדים, חייב לצפות פני עתיד ולקחת בחשבון את כל הסוגיות שעשויות להשתנות. לו האישה בפסק הדין, הייתה עורכת הסכם גירושין שיקח בחשבון את הרחבת זמני השהות המצומצמים שנקבעו, ובני הזוג היו מסכימים על מנגנון תשלום דמי מזונות בהתאם לשינויים עתידיים, בית המשפט, סביר להניח, לא היה מפחית את דמי המזונות בקרוב למחצית.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו 68248-03-18 צ.ק נ' ט.ג

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש