ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    10 טעויות נפוצות בהסכם גירושין

    10 טעויות נפוצות בהסכם גירושין
    החלטתם שזהו, זה נגמר, אין סיכוי לקשר שלכם ואתם רוצים להתגרש. כמאמר השיר, אתם רוצים להיפרד יפה ולחלק את הרכוש כבני תרבות על כוס קפה..

    שמעתם שהדרך הכי טובה לצלוח את הגירושין היא לערוך הסכם גירושין ביניכם, שיביא מזור לסבל שלכם, אבל אתם חוששים ממה ששמעתם בשנה שעברה מהחברים שסיפרו לכם על ישיבת הגישור הקשה שלהם שהתפוצצה והפכה להליך גירושין ארוך ומכוער, ולא יודעים איך לעשות את זה נכון. על כן קיבצנו עבורכם 10 טעויות נפוצות בהסכם גירושין שעליכם להימנע מהן:

    תוכן עניינים

    #1 לא להיוועץ בעורך דין לענייני משפחה

    אתם מעוניינים לחסוך כסף שממילא אין לכם, ראיתם שיש הסכמי גירושין לדוגמא בחיפוש מהיר בגוגל, ואתם חושבים לערוך בעצמכם הסכם גירושין. במקרה זה, אין ספק שהזול יעלה לכם ביוקר. מדובר בהסכמים כלליים שלא כוללים את הנסיבות הייחודיות שיש לכל זוג, ואינכם מבינים את המשמעויות המשפטיות של כל סעיף, את המשמעויות העתידיות שלו ואת ההשלכות עליכם ועל הילדים שלכם.

    הנזק הכלכלי שעלול להיגרם לכם בעתיד מעריכת הסכם מבלי להיוועץ בעורך דין לגירושין, יעלה לאין שיעור על העלות הכלכלית של עריכת הסכם גירושין, במיוחד אם תתגלגלו לפתחו של בית משפט בסכסוך גירושין ממושך ויקר. חשוב לבחור עורך דין שעוסק בענייני משפחה וחי את התחום, על מנת שייתן לכן מענה מדויק שיתאים לנסיבות הייחודיות של המקרה שלכם.

    #2 להסתמך על עצות ממכרים

    הימנעו מעצות ממבני משפחה, חברים ומכרים, פעמים רבות הן נגועות בתחושות טינה אישיות כלפי בן הזוג השני או מבוססות על שמועות שצברו דרך ארוכה מאז הסיפור המקורי ועד למה שנגלה לאוזניכם. אין ספק שמטרתם טובה והם רק רוצים לעזור לכם, אבל הם אינם מכירים את המצב ביניכם לבין בן הזוג לאשורו, ובוודאי שאין להם את הידע והכלים לבחון באופן מקצועי את התמונה המשפטית המלאה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      עצות כאלה יכולות להזיק לכם, לגרום לכם לקחת החלטות שגויות בנוגע להסכם הגירושין, ללבות את הסכסוך ביניכם, לפוצץ משא ומתן על הסכם גירושין, ולהוביל אתכם לתחילת סכסוך משפטי ארוך ומייגע. על כן אל תסתמכו על עצות של אנשים שאינם בקיאים בתחום, ופנו לעורך הדין שלכם בכל שאלה שיש לכם לגבי הסכם הגירושין.

      #3 לעזוב את הבית מבלי להיוועץ תחילה בעורך דין

      מאסתם זה בזו ואתם ממהרים לעזוב את הבית מבלי להיוועץ תחילה בעורך דין לענייני משפחה. להחלטות כאלו יכולה להיות השפעה רבה על המשך ההליך. עליכם למשל לדאוג למזונות לילדים ותשלום מדור, להמשיך לשלם את המשכנתא ככל שישנה. כמו כן כאשר מדובר בבני זוג יהודים, הגבר חייב במזונות אישה עד למתן הגט, על כן ככל שתוגש תביעה מתאימה לבית הדין הרבני, יתכן שגבר שעזב את הבית יחוייב במזונות אישה, ומנגד יתכן שאישה שעזבה את הבית תישלל זכאותה למזונות אישה וכתובה.

      עורך דין מקצועי ידע לייעץ לכם ולהסביר לכם מה הן החובות שלכם כאשר אתם עוזבים את הבית ומה המשמעויות הנלוות לכך. מנגד חשוב לציין כי גם האחזות בהמשך מגורים יחד כאשר כלו כל הקיצין וכל דקה נוספת בה אתם שוהים יחד תוביל לפיצוץ ביניכם, עלולה לסכל את האפשרות להגיע להסכם גירושין ברוח טובה.

      על כן מומלץ להיוועץ בעורך דין בטרם לקבלת החלטות משמעותיות, שידע לתת לכם את המידע המלא והמקיף ביותר ולהכווין אתכם לדרך המתאימה והנכונה לכם.

      #4 לחתום על הסכם מקפח

      אתם ממהרים להתגרש ורק רוצים שהכל כבר יגמר וזה יהיה מאחוריכם, החיפזון הזה מוביל אתכם לכך שתעשו הכל למען הגשמת המטרה של הפירוד, גם אם זה כולל עוד ויתור ועוד ויתור, עד שתישארו בלא כלום. עליכם להבין שמדובר בהסכם לטווח ארוך, עם משמעויות כלכליות גדולות מאוד.

      מדובר ברכוש שצברתם לאורך חייכם, וכאשר מעורבים ילדים, הפרידה שלכם אינה פרידה סופית ומוחלטת אלא שינוי סטטוס ביניכם – מנשואים זה לזו להורים לילדיכם. חשוב להפנים שעליכם יהיה להמשיך ולשאת בתוצאות ההסכם הזה למשך שנים רבות, על כן חשוב לדאוג שתרגישו מרוצים מההסכם.

      אין זה אומר שאסור לכם להתפשר, נהפוך הוא, עליכם להבין שההסכם לא יכול להיות מושלם ולכלול את כל הרצונות והצרכים שלכם ושאתם צריכים להתפשר על מנת להגיע להסכמות, אך להתפשר רק במחיר אותו אתם מוכנים לשלם, ולא בכל מחיר.

      חשוב לציין שלאחר אישור הסכם בערכאה השיפוטית, יהייה קשה מאוד לחזור מההסכמות ביניכם, ותצטרכו לעבוד קשה כדי להוכיח שאכן ההסכם מקפח את זכויותיכם. על כן, אל תמהרו לחתום על הסכם גירושין שמקפח את זכויותיכם והיוועצו בעורך דין שיעזור לכם למצות את כלל הזכויות המגיעות לכם מקשר הנישואין.

      #5 להתמהמה עם עריכת ההסכם

      אל תתמהמהו ואל תישארו בסטטוס של נשואים שלא לצורך, מדובר בתקופה פגיעה שניתן לנצל אותה. כך למשל ניתן יהיה לנצל את התקופה לצורך הקדמה בפתיחת ההליך, כשהצד הראשון שפותח את הליך הגירושין זכאי לבחור את הערכאה בה יתנהל ההליך, בהתאם לאינטרסים שלו, שלא תמיד ישתלבו עם האינטרסים שלכם.

      עוד ניתן יהייה לנצל את התקופה הזו לצורך הברחת נכסים משותפים, שאחר כך יהיה קשה מאוד לאתר אותם. רצוי להישאר עם היד על הדופק ולא להתמהמה מעבר לצורך הנדרש עם הסכם הגירושין.

      #6 להגיע לגישור עם התנגדויות מוכנות מראש

      אל תגיעו לגישור עם רשימת מכולת סגורה של תנאים. במצב דברים זה, סיכויי הגישור לצלוח הם נמוכים ביותר, והוא עתיד להתפוצץ. הגיעו לגישור בלב שלם ונפש חפצה, הקשיבו לבן הזוג, למגשר ולעורך הדין. אם לא הבנתם דבר מה, תשאלו את הגורם המתאים לפני שאתם ממהרים לפסול אותו רק מתוך חוסר הוודאות שיוצר אצלכם תחושת עוינות טבעית.

      ככלל, אל תמהרו לפסול כל מה שנאמר לכם מתוך להט הרגע, גם אם מה שהצד השני אומר נשמע לכם באותו הרגע כמו שטות גמורה ואתם מרגישים שאתם חייבים להעמיד אותו על טעותו, נשמו עמוק ושיקלו את הדברים ברוגע ומתוך גישה חיובית.

      תהליך ההקשבה הזה אין משמעותו שתשיבו בחיוב לכל מה שבן הזוג מציע, להפך, אל תשכחו גם להקשיב לעצמכם ולתחושות שלכם, ותנו להן את מקומן הראוי, אך עשו זאת לאחר שתקשיבו גם לצדדים הנוספים בגישור ודעו לבחור את המלחמות שלכם.

      גישור שיתנהל בצורה זו על ידי שני הצדדים, יתנהל באופן שניתן יהיה לגשר על הפערים בין הצרכים של בני הזוג ולהגיע להסכם גירושין על הצד הטוב ביותר.

      #7 לא לברר בנוגע לכלל הנכסים המוחזקים על ידכם

      הוא התעסק בכל החשבונות? היא דאגה לכל השקעות שלכם? זה הזמן להתחיל ללמוד, לחקור ולהתחקות אחר כלל הנכסים שלכם. אם לא תהיו מודעים לכל מסת הנכסים שלכם, לא תוכלו להגיע להסכם גירושין שיכלול את כלל הזכויות שלכם ברכוש המשותף. על כן עקבו אחר תיקי השקעות, הוציאו תדפיסי בנק ובחנו שאין תנועות חשודות, תעדו הכל ופנו עם כלל המידע לעורך דין שימליץ לכם כיצד לחלק את הנכסים בהתאם להסכמות ביניכם, ולחלופין כיצד לנקוט אם יש חשד להברחת נכסים.

      #8 להכניס סעיפים שלא יתקבלו בבית המשפט

      הסכם גירושין הוא הסכם שנדרש לאישור ערכאה שיפוטית אשר תהא רשאית שלא לאשר את ההסכם, לבטל סעיפים או לשנות סעיפים מסויימים על מנת שההסכם יאושר וינתן לו תוקף של פסק דין.

      הכנסת סעיפים מקפחים שבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני לא יסכים לאשרם עלולה להוביל לאי אישור ההסכם כולו, לביטול או שינוי הסעיפים. כמו כן, בהתאם לדיני הירושה, הסכם ממון אינו תחליף לצוואה ולא יהייה כל תוקף לסעיפי "מעין צוואה", שעניינם בהוראות לאחר המוות. המנעו מהכנסת סעיפים חסרי תוקף שלא יאושרו או ימנעו את אישור ההסכם.

      #9 לא לאשר את ההסכם בערכאה שיפוטית

      הסכם גירושין שלא אושר בפני אחת הערכאות השיפוטיות, בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני – יהייה חסר תוקף ולא תוכלו לאכוף את ההסכם. כאשר מדובר בידועים בציבור, אמנם אין חובה לאשרו, יחד עם זאת מומלץ בתוקף לאשרו גם כן בפני בית המשפט לענייני משפחה, על מנת שיקבל תוקף של פסק דין ותמנעו בהמשך מטענות על תקפותו של ההסכם.

      #9 לשכוח לבטל צוואות הדדיות ולשכוח לבטל מוטבים בביטוחים

      הגעתם להסכם גירושין, אישרתם אותו בערכאה השיפוטית, הסדרתם את ענייני הגט בבית הדין הרבני ואף פניתם למשרד האוכלוסין שישנה את הסטטוס שלכם לגרוש/ה. עשיתם את זה, עברתם דרך ארוכה ומתישה ועכשיו אתם גרושים, אך אל תנוחו על זרי הדפנה עדיין.

      מהרו לבטל צוואות הדדיות, ככל שערכתם כאלו, אם אינכם מעוניינים שבן הזוג ירש אתכם במותכם לאחר אריכות ימים. כמו כן, אל תשכחו לבטל את בן הזוג כמוטב בביטוחים השונים על שמכם.

      לסיכום

      פרידה היא כואבת גם אם "תעשו את זה יפה", היא תשנה ותטלטל את העולם המוכר לכם, היא תציף בכם רגשות קשים ותקשה על כושר השיפוט ושיקול הדעת שלכם, עליכם להיות חזקים בשביל עצמכם ובשביל הילדים שלכם, ולנסות להימנע מלעשות טעויות בהסכם הגירושין. לצורך כך התייעצו עם עורך דין לענייני משפחה שיערוך לכם הסכם גירושין מקצועי ומקיף שיענה על הצרכים שלכם.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש