ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    למה מסוכן לכם לחתום על הסכם גירושין פיקטיבי?

    אנשים שנקלעים לחובות, מוצאים עצמם בתסבוכת שלא פשוט לצאת ממנה. זה מוביל לא מעטים מהם לחשוב על פתרונות "יצירתיים", כמו לחתום על הסכם גירושין פיקטיבי. אך הסכם גירושין פיקטיבי הוא הסכם בעל סיכון רב, שלא כדאי לכם לקחת אותו.

    מהן הסכנות הטמונות בהסכם גירושין פיקטיבי? האם בית המשפט יבטל הסכם גירושין פיקטיבי? האם הנושים יוכלו להיפרע מהנכסים שלכם, למרות שהעברתם אותם על שם בן הזוג? ומה יקרה אם תחליטו להתגרש באמת?

    למה מסוכן לכם לחתום על הסכם גירושין פיקטיבי?

    תוכן עניינים

    מהו הסכם גירושין פיקטיבי?

    הסכם גירושין פיקטיבי, הוא הסכם שנערך בין בני זוג, שעל פניו מבקשים להתגרש ולהסדיר ביניהם את הסוגיות בעניין הרכוש שבבעלותם, ולעיתים גם את הסוגיות בעניין הילדים.

    לרוב יסדירו בני הזוג גם את הגט בבית הדין הרבני, וכך יעניקו לגירושין הפיקטיביים חותמת רשמית כדת וכדין.

    אך מתחת לפני השטח מדובר בהסכם שמטרתו היא אחרת, ובני הזוג ממשיכים למעשה לקיים חיי משפחה, לנהל משק בית משותף, לגדל יחד את הילדים, ולשתף ביניהם את הרכוש והנכסים בפועל, ובניגוד להסכם הגירושין.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מתי בני זוג עורכים הסכם גירושין פיקטיבי?

      הסיבה הנפוצה והעיקרית ביותר לעריכת הסכם גירושין פיקטיבי, היא התחמקות מנושים. כאשר אחד מבני הזוג נקלע לחובות כלכליים, הנושים שלו יכולים להיפרע מנכסיו.

      לצורך כך הם יכולים להיפרע לא רק מנכסים שבבעלותו הבלעדית, אלא גם מנכסים שבבעלות משותפת שלו ושל בן הזוג.

      כאשר בני זוג עורכים הסכם גירושין פיקטיבי, בו מעביר בעל החובות את הנכסים שעל שמו או שבבעלות משותפת של בני הזוג, לבעלותו הבלעדית של בן הזוג, באפשרות בני הזוג להתחמק מהחובות.

      כך בני הזוג מקשים על הנושה לממש את הנכסים שאינם על שמו של בעל החוב, וכעת הנושה אינו יכול לפרוע את החובות של בעל החוב.

      מה קורה כשהגירושין הפיקטיביים הופכים לגירושין באמת?

      אחת הסכנות הגדולות בהסכם גירושין פיקטיבי, היא מקרה בו הגירושין הפיקטיביים הופכים לגירושין אמיתיים לכל דבר ועניין. כידוע זוגות רבים מתגרשים, ולכן יש סיכויים לא נמוכים כלל, שאם תערכו הסכם גירושין פיקטיבי, הוא יהפוך להסכם גירושין אמיתי, שנוגד לחלוטין את טובתכם.

      במקרה שתסכסכו באמת, בן הזוג, עלול לתבוע ולקבל את מה שלכאורה מגיע לו מהסכם הגירושין הפיקטיבי, ולהשאיר את בן הזוג השקוע בחובות, עם חובות רבים, וללא כל נכסים שיסייעו לו לפרוע את החובות.

      מתי בית המשפט יבטל הסכם גירושין פיקטיבי?

      לבקשת נושה

      בית המשפט יכול לבטל הסכם גירושין פיקטיבי לבקשתו של נושה. נושה של אחד מבני הזוג, יכול לטעון שמדובר בהסכם למראית עין שמטרתו אינה גירושין, אלא הברחת נכסים שלא כדין, במטרה להימנע מפירעון החובות, ולפיכך אין לו כל תוקף ויש לבטל אותו.

      במקרה שבית המשפט יתרשם שאכן מדובר בהסכם למראית עין בלבד, שמטרתו להעלים את הכספים מהנושים, הוא עלול לבטל את הסכם הגירושין. בית המשפט יבטל את ההסכם, לאחר שיבחן את כוונת הצדדים, את כלל הנסיבות ואת טובת הילדים.

      כך למשל במקרים בהם בני הזוג שערכו הסכם גירושין פיקטיבי, אך ממשיכים להתגורר יחד, והתנהלותם השגרתית לא השתנתה, בית המשפט עשוי להתרשם שמדובר בהסכם גירושין פיקטיבי.

      מנגד אם בית המשפט יתרשם שהסכם הגירושין הוא אמיתי ונעשה לטובת בן הזוג במטרה שיוכל לכלכל את עצמו והילדים, בית המשפט עשוי לדחות את הבקשה לביטול הסכם הגירושין.

      לבקשת בן זוג

      כאשר בן זוג מבקש לבטל את הסכם הגירושין הפיקטיבי, עליו להוכיח קודם כל את כוונתם האמיתית של הצדדים. טענות באוויר שאין להן בסיס לא יתקבלו, ונדרשות ראיות משמעותיות שיעידו על כוונת הצדדים בעת כריתת ההסכם.

      בנוסף, בית המשפט אינו רואה בעין טובה את השימוש לרעה בהליכים המשפטיים, שנעשה על ידי בן הזוג המצוי בחובות. בית המשפט רוצה להימנע מלעודד בני זוג לערוך הסכמים פיקטיביים, ולמעשה מבקש לחנך את בעל החוב, ולהרתיע את מי שינהג כמוהו.

      לכן הוא עשוי לקבוע שבן הזוג המבקש לבטל את הסכם הגירושין, מושתק מלטעון כנגד אמיתות ההסכם, כך שהוא לא יצא נשכר מחטאו.

      הסכם גירושין פיקטיבי לא שווה את הסיכון

      בשורה התחתונה, אולי נדמה לכם שהסכם גירושין פיקטיבי הוא פתרון מהיר וקל לחובות הרבים שצברתם, אך אל לכם להתפתות לכך. חתימה על הסכם גירושין פיקטיבי לא שווה את הסיכון.

      במקרה הטוב, בית המשפט יבטל את הסכם הגירושין הפיקטיבי, והנושים יוכלו להיפרע מהנכסים שהוברחו. במקרה הגרוע, והנפוץ לא פחות, הגירושין הפיקטיביים יהפכו לגירושין אמיתיים, ובעל החוב, יישאר עם כל החובות המוטלים עליו, וללא כל נכסים שיוכל לפדות.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש