ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    האב במאסר עולם – ביקש לפתע להיפגש עם בתו הקטינה

    אב שרצח את רעייתו, אימה של בתו הקטינה, תבע להפגש עם בתו בין כותלי בית הסוהר. כל הגורמים האמונים על שלום הקטינה מחו בתוקף כנגד קיום קשר בין האב ובין הקטינה.

    בית המשפט דחה את תביעת האב וקבע כי האב איבד את זכויותיו ההוריות על הקטינה לאחר שהורשע ברצח אימה, וכי לא יתקיים בינו ובין הקטינה כל קשר, גם לא באמצעות שליחת תמונות לאב.

    תוכן עניינים

    משפחת האומנה מחו בתוקף כנגד קיום קשר בין האב והקטינה

    האב רצח את אימה של הקטינה, הורשע בעבירת הרצח, ונגזר עליו מאסר עולם. הקטינה עברה להתגורר עם דודתה של הקטינה ובעלה, המשמשים לה כמשפחת אומנה לאחר מותה האכזרי של האם.

    בעת ריצוי עונשו, הגיש האב תביעה לזמני שהות עם בתו הקטינה, בין כותלי בית הסוהר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      דודי הקטינה מחו בתקוף כנגד קיום כל קשר בין האב לבת. גם המדינה והאפוטרופוס לדין שייצגה את טובת הקטינה ונדרשו לתת עמדתם, טענו כי יש לדחות את הבקשה שנוגדת את טובת הקטינה.

      בית המשפט הבהיר לאב שזכויותיו ההוריות נשללו לאחר רצח האם

      בית המשפט לענייני משפחה בקריית גת הבהיר לאב שלאחר שהורשע בביצוע עבירת הרצח כלפי האם, החוק שולל את אפוטרופוסותו על בתו הקטינה ומכאן נשללות גם זכויותיו ההוריות.

      בתגובה האב זנח את בקשתו לקיים מפגשים עם בתו הקטינה, וביקש במקום זאת לחייב את דודי הקטינה להעביר לו תמונות של הקטינה כל חצי שנה.

      השופט בן שלו דחה גם את בקשתו של האב לקבל תמונות, וקבע שהזכויות ההוריות נשללו ממנו בעקבות מעשיו הקשים והחמורים של האב. השופט קבע כי אין לדרוש מהורי האומנה והקטינה, הנדרשים ממילא לתעצומות נפש רבות בהתמודדות עם אירוע כה טראומטי בחיי הקטינה, לקיים קשר עם האב, גם לא באמצעות העברת תמונות.

      לבסוף דחה בית המשפט את התביעה ופסק כי הזיקה בין האב לבתו כאפוטרופוס הטבעי שלה נותקה כליל, וכי העברת התמונות לאב לא תועיל לטובתה של הקטינה, שהיא העניין היחיד לו דואג בית המשפט.

      הורה שרצח את הורהו השני של ילדו מאבד את זכויותיו ההוריות

      בדצמבר 2020 אושר תיקון לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות לפיו נשללת באופן אוטומטי זכותו של הורה שרצח או ניסה לרצוח את הורהו השני של ילדו. תיקון החוק מטרתו הייתה לתקן עוול של שנים לפיו מי שרצח את ההורה של ילדו רשאי היה לקבוע איך יראו חייו של הילד, מצב שלא מתקבל על הדעת.

      כך למד על בשרו אב שרצח באכזריות את אמה של בתו הקטינה, וגילה כי לא נותרו לו כל זכויות הוריות על בתו, וכי אינו זכאי אף לא לקבל תמונות של הקטינה.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו 14937-07-20 ו' (אסיר) נ' משרד הרווחה ואח'

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש