ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    גירושין ברבנות הרצליה

    החלטתם להתגרש? בני זוג יהודים בישראל, המבקשים לשים קץ לחיי הנישואין שלהם, אינם יכולים להסתפק בפנייה לבית המשפט לענייני משפחה, אלא עליהם לנהל את הליך הגירושין בבית הדין הרבני האזורי.

    ענייני נישואין וגירושין בישראל נמצאים בסמכות הבלעדית של בית הדין הרבני, ועל כן, כל בני זוג יהודים שנישאו, גם אם בחרו להתחתן כדת משה וישראל וגם אם הם נישאו בחתונה אזרחית, חייבים להתגרש בבית הדין הרבני.

    תוכן עניינים

    היכן נמצאת רבנות הרצליה?

    ראשית חשוב לדעת כי רבנות הרצליה מספקת שירותי דת שונים וביניהם: רישום נישואין, הדרכת כלות, הנפקת תעודות רווקות והנפקת תעודות נישואין, אך לא ניתן להתגרש ברבנות.

    גירושין מתנהלים בבית הדין הרבני האזורי. בית הדין הרבני שבסמכותו לדון בענייני גירושין בין בני זוג נשואים שמתגוררים בהרצליה, הוא בית הדין הרבני בתל אביב, שכתובתו: דוד המלך 33, תל אביב-יפו.

    פרטי יצירת קשר עם בית הדין הרבני בתל אביב

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      על מנת ליצור קשר עם בית הדין הרבני בתל אביב, באפשרותכם לפנות למזכירות בית הדין באמצעים הבאים:

      טלפון: 5889* או 1700-501531 – מענה טלפוני ניתן בימים א'-ה' בין השעות 8:00-17:00.

      פקס: 03-6963997 – מומלץ ליצור קשר טלפוני לאחר שליחת הפקס, ולוודא שהפקס התקבל.

      דואר אלקטרוני: telaviv@rbc.gov.il

      בנוסף ניתן להגיע פיזית למזכירות בית הדין הרבני בתל אביב, בימים א'-ה' בין השעות 8:30-13:30, פרט לערבי חג ומועדי ישראל. בית הדין הרבני נגיש באופן מלא לאנשים המתמודדים עם מוגבלויות.

      האם עליי להתגרש בבית המשפט לענייני משפחה או ברבנות הרצליה?

      הסמכות לדון בענייני גירושין בישראל שנערכים בין בני זוג יהודים, נתונה בידי בית הדין הרבני בלבד. גם אם בני הזוג התחתנו בחתונה אזרחית בחו"ל, עליהם יהיה לעבור הליך גירושין ברבנות ולעבור הליך סידור גט.

      מה הוא הליך סידור הגט?

      הליך סידור הגט הוא למעשה טקס הגירושין שהינו טקס דתי הנערך בבית הדין הרבני. בהליך סידור הגט, בית הדין הרבני מאמת את זהותם של בני הזוג ומתחיל במלאכת כתיבת הגט. לאחר השלמת טקס הגירושין מוענק לכל אחד מבני הזוג אישור גירושין הקרוי "מעשה בית דין" ותעודת גירושין.

      עם המסמכים שהתקבלו מבית הדין הרבני, ניתן לפנות למשרד הפנים לצורך שינוי הסטטוס המשפחתי.

      האם עליי למהר להגיש תביעת גירושין ברבנות הרצליה?

      על בן הזוג שמבקש לדון בנושאים הכרוכים לתביעת הגירושין בבית הדין הרבני למהר להגיש את תביעת הגירושין בבית הדין הרבני בתל אביב, ולכרוך אליה את התביעות הרלוונטיות.

      בניגוד להליך הגירושין עצמו שנמצא בסמכות הבלעדית של בית הדין הרבני, הנושאים הכרוכים לגירושין, נמצאים בסמכות המקבילה של בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה. את הערכאה שתדון בהליכים אלו בוחר בן הזוג שהגיש את התביעה ראשון.

      על מנת לכרוך את העניינים הנלווים כדין לתביעת הגירושין, על המבקש לכרוך את התביעות הרלוונטיות באופן מפורש וברור. כמו כן עליו להוכיח שתביעת הגירושין היא כנה מתוך רצון להתגרש, ושהכריכה היא כנה מתוך רצון אמיתי לדון בנושאים אלו בפני בית הדין הרבני בתל אביב.

      אילו עניינים אפשר לכרוך לתביעת גירושין ברבנות?

      עניינים שאפשר לכרוך לתביעת הגירושין ברבנות

      תביעה לאיזון רכוש בין בני זוג נשואים, מזונות אישה והחזר הוצאות עבר בגין מזונות קטין. אם הכריכה נעשתה כדין, בית הדין הרבני בתל אביב הוא שיקנה סמכות לדון בעניינים אלה.

      עניינים שאין צורך לכרוך לתביעת הגירושין ברבנות (וכרוכים בה באופן אוטומטי)

      תביעת הכתובה הינה חלק מתביעת הגירושין עצמה, ואין צורך לכרוך אותה. כמו כן אם הקדמתם להגיש ראשונים את תביעת הגירושין לבית הדין הרבני, הוא יקנה סמכות לדון במשמורת הילדים והסדרי שהות באופן אוטומטי, ואינכם נדרשים לכרוך את התביעה בבית הדין הרבני.

      עניינים שאי אפשר לכרוך לתביעת הגירושין ברבנות

      שימו לב כי בית המשפט העליון קבע כי לא ניתן לכרוך תביעה למזונות קטינים לתביעת הגירושין בבית הדין הרבני, ועל מנת לדון בנושא זה בבית הדין הרבני נדרשת הסכמת שני בני הזוג.

      גירושין בבית הדין הרבני האזורי

      בשורה התחתונה, גירושין אינם נערכים ברבנות אלא בבית הדין הרבני האזורי הסמוך למקום מושבם המשותף האחרון של בני הזוג.

      בני זוג יהודים תושבי הרצליה נדרשים לפנות לבית הדין הרבני בתל אביב שבסמכותו לדון בהליך הגירושין. אם אתם מעוניינים לדון בנושאים נוספים הקשורים לגירושין בבית הדין הרבני, על בן הזוג למהר להגיש ראשון את תביעת הגירושין לבית הדין הרבני, ולכרוך אליה את הנושאים הנלווים לגירושין.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש