ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    גירושין בגיל מבוגר – איך מתגרשים יפה בגיל השלישי

    גירושין היא תופעה נפוצה למדי בישראל. כשאנו שומעים את המילה "גירושין", אנו נוטים לחשוב על זוגות צעירים יחסית, שמתגרשים לאחר שנות נישואין לא רבות כל כך, ושילדיהם עדיין קטנים.

    גירושין בגיל מבוגר – איך מתגרשים יפה בגיל השלישי

    ואולם, גירושין היא לא תופעה שקורית רק בקרב זוגות שכאלה. גירושין קורים גם בקרב זוגות בני 50 ואף יותר, שנשואים שנים ארוכות, ושילדיהם כבר גדולים. איך מתגרשים בגיל מבוגר יותר? מאמר זה יעסוק בגירושין מעין אלה.

    תוכן עניינים

    מהן הסיבות לגירושין בגיל מבוגר?

    קשה לנו לחשוב על סיבות לגירושין בגיל מבוגר. לכאורה, בני הזוג כבר רגילים זה לזו, כל בן זוג יודע מהם הצדדים החיוביים והפחות חיוביים שלו ושל בן זוגו, ויודע כיצד להתמודד עם זה, וכן ילדיהם של בני הזוג הם כבר גדולים ואף עצמאים, כך שאין צורך לקבוע דברים בשבילם ובמקומם. למרות זאת, ישנן מספר סיבות לגירושין בגיל מבוגר, המאפיינות גירושין שכאלה:

    • תופעת "הקן המתרוקן": כאמור, עקב העובדה שילדיהם של בני הזוג כבר גדולים ועצמאים, בני הזוג לא צריכים לקבוע דברים בשבילם ובמקומם, מה שעל פניו נראה כדבר שאמור להקל על חיי הנישואין של בני הזוג. ואולם, ייתכן שמדובר בדבר שדווקא מקשה על חיי הנישואין של בני הזוג: בני הזוג מתגוררים בביתם לבדם, ללא כל אדם אחר, ופעמים רבות הם מגלים שעקב כך שהם כבר לא צריכים לדאוג באופן יומיומי לילדיהם – כבר אין להם כל מטרה משותפת, תחומי העניין שלהם שונים, ולמעשה אין שום דבר שמחבר ביניהם, והם מרגישים כזרים זה לזה.
    • כבר אין תלות כלכלית: בנוסף לעובדה שילדיהם של בני הזוג כבר אינם תלויים בהם, הרי שבגיל מבוגר גם בני הזוג אינם תלויים זה בזה, לכל הפחות מבחינה כלכלית. הרבה זוגות צעירים נשארים נשואים, גם אם חיי הנישואין שלהם לא מאושרים במיוחד, במקרים שבהם מצבו הכלכלי של אחד מבני הזוג טוב הרבה יותר משל בן הזוג השני, אשר מרגיש שהוא "תלוי כלכלית" בבן זוגו. בגיל מבוגר, הפערים הכלכליים בין בני הזוג מצטמצמים, הודות לקרנות פנסיה, ירושות, קופות גמל, הוצאות פחותות עקב כך שהילדים כבר גדולים, וכמובן שנות עבודה רבות.
    • תוחלת החיים עולה: בעבר, זוגות רבים בני 50 ומעלה לא היו מתגרשים מתוך מחשבה שבין כה לא נותרו להם שנים רבות לחיות. כיום, עקב העלייה המשמעותית שיש בתוחלת החיים, זוגות רבים בני 50 ואף יותר מתגרשים, מתוך הבנה שבהחלט ייתכן שהם לא נמצאים ב"סוף חייהם", וחייהם יכולים להשתנות ולהשתפר באופן משמעותי למשך זמן לא קצר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      עם מה מתמודדים אנשים שמתגרשים בגיל מבוגר?

      על אף שגירושין בגיל מבוגר זו תופעה שכיום קורית לא מעט, בגירושין אלה ישנם קשיים שלרוב לא קיימים אצל זוגות שמתגרשים בגיל צעיר. למשל, ההסתגלות וההתרגלות למצב החדש, של חיים שלא לצד האדם שהיה לו חלק משמעותי בהם שנים ארוכות, יכולה לקחת זמן רב. בנוסף, אדם המתגרש בגיל מבוגר צריך ללמוד ולבצע פעולות שייתכן ששנים רבות כלל לא היה צריך לעשותן, כמו לבשל, לנקות את הבית, לדאוג לענייניו הכספיים וכדומה.

      כמו כן, אנשים המתגרשים בגיל מבוגר נוטים לחוש בדידות באופן משמעותי יותר מאלו המתגרשים בגיל צעיר, שכן בגיל מבוגר קשה ליצור קשרים חדשים, והמעגל החברתי מצטמצם.

      אנשים המתגרשים בגיל מבוגר נוטים לחוש בדידות באופן משמעותי יותר מאלו המתגרשים בגיל צעיראיך מתגרשים בגיל מבוגר? חשוב שתכין צוואה

      עורכי דין העוסקים בדיני משפחה מסבירים כי ישנם מספר דברים שחשוב שכל אדם שמתגרש יעשה, במיוחד אם הוא מתגרש בגיל מבוגר. אחד הדברים החשובים ביותר שאותו אדם יעשה הוא שיכין צוואה, שכן ייתכן, שהוא ילך חלילה לעולמו בטרם מתן הגט – ואז בן זוגו יקבל חצי מהרכוש שלו. במצב שכזה, יכול להיות מאבק משפטי מיותר ולא נעים בין בן הזוג לבין יתר היורשים (לרוב – ילדיהם המשותפים של בני הזוג).

      לסיכום, בין הסיבות הנפוצות לגירושין בגיל מבוגר ניתן למצוא את תופעת "הקן המתרוקן", את העובדה שכבר אין תלות כלכלית בבן זוג מסוים וכן את העובדה שתוחלת החיים עולה.

      על אף שגירושין בגיל מבוגר זו תופעה שקורית לא מעט כיום, בגירושין שכאלה ישנם קשיים ייחודיים כמו הזמן הממושך שלוקחת ההסתגלות וההתרגלות למצב החדש, הלמידה של פעולות מסוימות שייתכן שבחיים המשותפים כלל לא היה צורך בהן, וכן תחושת הבדידות המשמעותית.

      חשוב שאדם המתגרש בגיל מבוגר יכין מראש צוואה, כדי שלא יווצר מצב שאם ילך חלילה לעולמו בטרם מתן הגט, יהיו מאבקים מיותרים ולא נעימים בין בן זוגו לבין יתר יורשיו.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש