ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    איך מתגרשים בארצות הברית

    איך מתגרשים בארצות הברית
    בישראל, גירושין היא תופעה שמשנה לשנה עולה בשכיחותה. זאת למרות שעל מנת להתגרש, בני זוג המעוניינים לעשות כן עוברים, בדרך כלל, הליך ארוך יחסית. האם כך הדבר גם בארצות הברית?

    תוכן עניינים

    מה דרוש כדי להתגרש בארצות הברית?

    בישראל, הערכאה השיפוטית שלה סמכות ייחודית לדון בתביעת גירושין היא בית הדין הרבני. ישראלי המעוניין להתגרש, צריך להגיש כתב תביעה לערכאה שיפוטית זו, ובו להסביר מדוע ברצונו להתגרש. כלומר, עליו לציין את העילות לגירושין. עילות נפוצות לגירושין הן:

    • בגידה
    • חוסר יכולת לקיים יחסי מין עקב מום או מחלה
    • עקרות – חוסר יכולת להביא ילדים לעולם
    • אלימות (פיזית, מילולית, מינית וכיו"ב).

    יש להבהיר, שאדם המעוניין להתגרש לא צריך רק לציין את העילות לגירושין, אלא גם להוכיח את קיומן. אם בית הדין הרבני לא משתכנע שאכן קיימת לפחות עילה אחת לגירושין – הוא לא מאשר את הגירושין, והאדם המעוניין להתגרש – נשאר, על פי החוק, אדם נשוי.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      איך מתגרשים בארצות הברית? מערכת המשפט בארצות הברית, מכירה כיום בשני סוגי גירושין:

      1. גירושין מוחלטים: מעט דומה לגירושין בישראל. בסוג זה, גירושיו של אדם לא נכנסים לתוקף רק אם אותו אדם מעוניין בכך, אלא עליו להוכיח שבן/בת זוגו מתנהג/ת בצורה לא נאותה, או שנגרם עוול מצד בן/בת זוגו. בני זוג המתגרשים בגירושין מוחלטים, יכולים, בעתיד, להינשא מחדש.
      2. גירושין מוגבלים: בגירושין מסוג זה, האדם המעוניין להתגרש לא צריך להוכיח דבר, אך למעשה, לא מדובר בהתרה של הנישואין. הסטטוס של האדם המעוניין להתגרש ושל בן/בת זוגו לא משתנה, והם לא רשאים להינשא מחדש. אפשר לומר שלא מדובר בגירושין של בני הזוג, אלא בפירוד.

      חלק מהמדינות בארצות הברית מאפשרות לזוגות שנמצאים במצב של גירושין מוגבלים, לעבור למצב של גירושין מוחלטים (אם בני הזוג חיו בנפרד במשך הזמן המינימלי שנקבע בחוק). כמו כן, ישנן מדינות בארצות הברית שמאפשרות גירושין ללא אשם, כלומר מאפשרות להתגרש באופן מוחלט גם ללא הוכחת התנהגות לא נאותה או גרימת עוול.

      חלוקת הרכוש בגירושין בארצות הברית

      הנושא שיש להסדיר אולי בכל סוג גירושין, בין אם בישראל ובין אם מחוצה לה, הוא חלוקת הרכוש בין בני הזוג. בארצות הברית, עד לפני כמה עשרות שנים, המחוקקים בדרך כלל הפלו לרעה את בן הזוג בעל ההכנסה הנמוכה יותר (לרוב היו אלו הנשים).

      כיום, החוק בארצות הברית שואף לחלוקת הרכוש בין בני הזוג באופן שוויוני – אין הכוונה היא בהכרח לחלוקה שווה, כלומר ערך הרכוש שמקבל אחד מבני הזוג לא בהכרח שווה לערך שמקבל בן הזוג השני, אלא הכוונה לחלוקה הנכונה והראויה לאחר בדיקת מספר קריטריונים, כמו:

      • תקופת הנישואין של בני הזוג
      • פוטנציאל ההשתכרות של כל אחד מבני הזוג
      • הגיל והמצב הבריאותי של כל אחד מבני הזוג
      • הזכויות הסוציאליות והפנסיוניות של כל אחד מבני הזוג.

      בארה”ב, עד לפני כמה עשרות שנים, המחוקקים בדר“כ הפלו לרעה את בן הזוג בעל ההכנסה הנמוכה יותרתשלום מזונות בארצות הברית

      קיימים שלושה סוגי מזונות שונים שבתי המשפט בארצות הברית יכולים לקבוע כי על בן/בת הזוג לשלם אותם לבן/בת זוגו:

      • מזונות שיש לשלם למשך כל ימי חיי בן הזוג שמקבל אותם, או עד שהוא נישא מחדש (מזונות קבועים)
      • מזונות שיש לשלם עד שבן הזוג שמקבל אותם מגיע לעצמאות כלכלית (מזונות זמניים)
      • מזונות שיש לשלם למשך זמן קצר לאחר סיום הליכי חלוקת הרכוש (מזונות שיקומיים).

      בנוסף, בארצות הברית, כמו בישראל, קיימים מזונות ילדים. ההבדל בין ישראל לבין ארצות הברית בעניין זה, הוא שבישראל, חובת תשלום מזונות הילדים מוטלת כמעט תמיד על הגבר, אבי הילדים, שכן חובה זו מוטלת מכוח הדין הדתי, בעוד שבארצות הברית, הגורם שבעיקר משפיע על זהות משלם המזונות הוא היכולת הכלכלית של כל אחד מבני הזוג.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש