ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    איך מתגרשים נכון והאם זה אפשרי?

    נישואין רבים נגמרים בגירושין, אך הם לא חייבים להיגמר במלחמה ממושכת ומיותרת. אפשר בהחלט לגמור את זה יפה, ולהתגרש נכון. בדרך הנכונה, אפשר להתגרש, ואפילו לשמור על טובת הילדים והמשפחה כולה.

    איך מתגרשים נכון והאם זה אפשרי?

    מה הדרך הנכונה להתכונן לגירושין? איך מתגרשים מהר? איך מתגרשים נכון? איך מתגרשים בזול? איך מתגרשים מבלי לפגוע בילדים? למה אסור לכם לערב את הילדים בסכסוך? ומדוע גירושין בהסכמה הם הדרך הנכונה ביותר לגירושין?

    תוכן עניינים

    מה הדרך הנכונה להתכונן לגירושין?

    הגיעו להחלטה על הגירושין

    ראשית כדאי להגיע להחלטה על הגירושין. לא תמיד תרגישו שלמים לחלוטין עם ההחלטה, אחרי הכל מדובר בהחלטה קשה שתשנה את החיים לכם, אבל חשוב שתקבלו החלטה סופית, ושלא תזגזגו מהחלטה להחלטה.

    אם תחליטו להתגרש ותחזרו בכם, ושוב תחליטו להתגרש, וחוזר חלילה, אתם עלולים למצוא את בן הזוג שלכם ממהר להגיש תביעת גירושין לפניכם, וזוכה לבחור בערכאה השיפוטית בה יתנהל ההליך. מה שעלול לשנות את תוצאות ההליך המשפטי באופן ניכר.

    אספו ראיות

    עקבו אחר הכספים המשותפים שלכם, בררו אילו נכסים נמצאים בבעלות בן הזוג, תעדו את ההכנסות וההוצאות של בן הזוג, אספו ראיות במקרים של בגידה, שמרו התכתבויות ביניכם, ובמקרה הצורך אף שקלו לפנות לחוקר פרטי.

    ודאו שבן הזוג לא מבריח נכסים

    אם אינכם יודעים מה היקף הנכסים שלכם, זה הזמן לגלות זאת, לפני שנהייה מאוחר מידי. עליכם לעקוב אחר תנועות חשודות בחשבון או בנכסים אחרים, שיעידו על כך שבן הזוג שלכם מנסה להבריח נכסים, ולחלק אותם באופן לא הוגן.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה הוא הליך יישוב סכסוך?

      החוק קובע, שכאשר מנהלים הליך גירושין בערכאות השיפוטיות, יש לפתוח ראשית בהליך יישוב סכסוך. הליך יישוב הסכסוך הוא הליך מחייב, ללא עלות, שמעכב את ההליכים בערכאות השיפוטיות במשך כחודשיים-שלושה.

      בהליך זה יוסבר לצדדים על האפשרות שלהם לנהל הליך גירושין בהסכמה, שבסופו יחתמו על הסכם גירושין. כמו כן לצדדים תינתן במסגרת ההליך, אפשרות לנסות להגיע להסכמות, באופן עצמאי או במסגרת הליך יישוב הסכסוך עצמו.

      איך מתגרשים הכי מהר?

      הדרך המהירה ביותר להתגרש, היא באמצעות גירושין בהסכמה. גירושין בהסכמה, יסתיימו תוך מספר חודשים בלבד.

      כל שעליכם לעשות כדי להתגרש במהירות הוא לפנות לגישור גירושין, לערוך הסכם גירושין, לאשר אותו בבית המשפט, ולסדר את הגט בהסכמה בבית הדין הרבני. לאחר מכן תוכלו לפנות למשרד הפנים ולשנות את הסטטוס שלכם לגרושים.

      איך מתגרשים בזול?

      הדרך הזולה ביותר להתגרש, היא גם כן באמצעות גירושין בהסכמה. עלות של גירושין בהסכמה ועריכת הסכם גירושין, נעה בין אלפי שקלים בודדים לבין עשרות אלפי שקלים במקרים מורכבים. מדובר בחסכון עצום בכסף. אם תנהלו הליך גירושין מלא באחת מהערכאות השיפוטיות, המחיר עשוי להגיע גם לסכומים אסטרונומיים של מאות אלפי שקלים.

      איך מתגרשים מבלי לפגוע בילדים?

      התגרשו בהסכמה

      הדרך הנכונה ביותר להתגרש מבלי לפגוע בילדים, היא בהסכמה. גירושין בהסכמה יהיו מהירים יותר ועוצמת הסכסוך תהיה נמוכה יותר. כפועל יוצא מכך, הילדים יחוו את הגירושין בעצימות נמוכה יותר. בנוסף, תוכלו לפנות את הזמן, הכסף והמשאבים שלכם על מנת לעזור לילדים להתמודד עם קשיי הגירושין.

      הדרך הנכונה ביותר להתגרש מבלי לפגוע בילדים, היא בהסכמה

      אל תערבו את הילדים בסכסוך

      הטעות הגדולה ביותר של הורים מסוכסכים היא לערב את הילדים בסכסוך שלהם. הילדים אינם כלי להתנגח בבן הזוג, הם אינם יכולים להוות כתף תומכת עבורכם בגירושין, והם אינם שליחים של המסרים שלכם זה לזו. העבירו מסרים לבן הזוג באופן ישיר בלבד, הימנעו מלשתף את הילדים בפרטים על הסכסוך שאינם נחוצים להם, ושקלו כל אמירה שלכם על בן הזוג בפני הילדים.

      הקשיבו לצרכים של הילדים

      הילדים שלכם, זקוקים יותר מכל, לאוזן קשובה. הם זקוקים לתשומת הלב שלכם. כשכל העולם המוכר להם נסדק ונשבר, הם זקוקים לכם שתהיו שם לידם. ברור שאין באפשרותכם "לתקן" עבורם את העולם ולהמשיך להיות ביחד, אך יש ביכולתכם להבין אותם, לתווך להם את הרגשות שהם חווים, לתמוך בהם כשהם חווים קשיים, ולהיות שם בשבילם.

      הזכירו לילדים שאתם נפרדים זה מזו, ולעולם לא מהם

      לילדים יש תפיסת עולם אגוצנטרית, והם עשויים להאמין כי הם הסיבה לגירושין ביניכם. לכן, הקפידו להזכיר להם שהם לא אשמים בגירושין שלכם. הזכירו לילדים שוב ושוב שאמנם אתם נפרדים זה מזו, אך לעולם לא מהם. הזכירו להם שאתם אוהבים אותם, ושתמיד תמשיכו לאהוב אותם.

      גירושין בהסכמה

      בשורה התחתונה, אפשר להתגרש נכון, מבלי לפגוע בילדים, מבלי לבזבז כספים רבים ומבלי לכלות את כל זמנכם. גירושין בהסכמה הם הדרך הנכונה ביותר לנהל את הליך הגירושין, ולעבור בקלות רבה יותר את משבר הגירושין.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש