ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    איך להתכונן לגירושין? 10 עצות שאסור לפספס

    עוד ריב ואתם מרגישים שכלו כל הקיצין, הגיעו מים עד נפש ואינכם יכולים יותר יחד, זה הרגע מבחינתכם, אתם מחליטים להתגרש.

    איך להתכונן לגירושין? 10 עצות שאסור לפספס

    אבל מה עכשיו? איך להתכונן לגירושין? איך מתמודדים עם כל ההליך? ובדיוק שמעתם מחברה שעברה סיוט בגירושין וגם דוד שלכם שמע מחבר איזה מרורים הוא אכל, וראיתם בפייסבוק….. ואתם מרגישים שהכל הופך לכאוס ואין לכם שליטה יותר על כלום. אז מה עושים ואיך מתכוננים לגירושין? בואו נעשה סדר בבלאגן.

    תוכן עניינים

    1# לימוד השטח ואיסוף ראיות

    ראשית הגיעו להחלטה עם עצמכם בעניין הגירושין, היסוסים רבים במהלך הליך הגירושין יקשו עליכם לקבל החלטות מושכלות. לאחר שהחלטתם שהבשילה העת להתגרש, זה הזמן שלכם להתחיל לבחון את השטח. אתם מכירים זה את זה ויודעים מה הדינמיקה הקיימת בינכם בעתות משבר, והאם הדרך הנכונה לכם היא לפנות קודם יחד לגישור או שיש חשש שברגע שתפנה לגישור, בן הזוג יפתח נגדך במלחמת חורמה ואז כדאי למהר להתייעץ עם עורך דין לגירושין בטרם פנייה לערכאות.

    בכל מקרה, הקפידו לאסוף ראיות, לשמור ולתעד ככל שאתם יכולים ולברר כל מה שאתם יכולים בנוגע לנכסים שלכם.

    2# ייעוץ משפטי עם עורך דין מומחה לענייני משפחה

    לאחר שהגעתם להחלטה שלמה להתגרש ולמדתם את השטח, פנו לעורך דין עם כל ההבנות והראיות שצברתם. אמנם אתם זה שיודעים הכי טוב מה טיב היחסים שלכם עם בן הזוג, אבל כדי לנווט בדרך המתאימה אתם חייבים לקחת מורה דרך שיעזור לכם לצלוח אותה.

    המנעו מעצות מחברים ומכרים כמו מאש, הם אינם מכירים את התמונה המלאה בינכם, ובוודאי שאינם מבינים את התמונה המשפטית המלאה. כל מקרה הוא בעל נסיבות ייחודיות, והסקה ממקרה של חבר או חברה לא תלמד אתכם נכונה על המקרה שלכם מבלי להבין את הנסיבות השונות ואת הפרקטיקה המשפטית אותה חיים עורכי דין לענייני משפחה.

    חשוב לבחור עורך דין המתמחה בענייני משפחה שמכיר את התחום ויוכל לתת לכם את המענה המדוייק ביותר לצורך שלכם, וידע לשמור על האינטרסים שלכם, תוך הבנה של המצב העדין ממילא בו אתם נמצאים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      3# פנו לגישור ונסו לערוך הסכם גירושין

      הסכמה היא מילת המפתח בכל הנוגע להליכי גירושין והסכם גירושין הוא דרך המלך.

      הסכם גירושין מבטיח לכם להמשיך להחליט יחד כיצד להתנהל בתוך המשפחה שלכם ולהגיע להסכמות במינימום חיכוכים. זוגות רבים כיום בוחרים בדרך זו על מנת לחסוך את המלחמות והמאבקים המתישים בבית המשפט, מתוך הבנה כי יש חיים לאחר הגירושין, והחיים אף ממשיכים בזמן הליך הגירושין. אתם תצטרכו להתמודד עם ההשלכות של המאבקים הממושכים האלה, הן עליכם והן על ילדיכם הקטנים ולכן כדאי לנסות להמנע כמה שניתן ממאבקי כח.

      הסכם גירושין יתן לכם תחושה של שליטה על הליך הגירושין, יקצר את ההליך ויוזיל את העלויות שלו.

      לצורך כך חשוב שהסכם הגירושין יערך באופן מקצועי על ידי עורך דין מומחה בתחום המשפחה שידע להתאים אותו לצרכים שלכם ושל ילדיכם הקטינים תוך ראיית התמונה המשפטית הרחבה. אל תתפתו לערוך בעצמכם הסכם כדי לחסוך את עלות עריכת ההסכם, דבר שעלול לעלות לכם ביוקר ולהביא אתכם לפתחו של בית המשפט לביטול הסכם שלא תאם את הצרכים שלכם.

      4# הגיעו לגישור בלב שלם ונפש חפצה

      הגעה לגישור עם שלל תנאים והתנגדויות מראש תוביל אתכם מהר מאוד לפתחו של הליך ארוך ומורכב בבית המשפט. בואו בראש פתוח והקשיבו למה שיש לצד השני לומר, הקשיבו למגשר ולעורך הדין. הקשבה אין פירושה הסכמה, אלא תחילה של תהליך הדברות ותקשורת בין שני צדדים.

      זכרו שגם לכם יהייה המקום לדבר בתהליך הגישור, ושבשלב הזה אתם תהיו מעוניינים שהצד השני יקשיב לכם בלב שלם ונפש חפצה. רק בסופו של תהליך הקשבה כזה, ניתן יהייה לבנות הסכם גירושין שיתבסס על הצרכים של שניכם.

      #5 מרוץ סמכויות – ניהול הליך הגירושין בערכאה המתאימה לכם ביותר

      בישראל, כאשר מדובר בגירושין בין יהודים, ישנם נושאים בהם ישנן סמכויות מקבילות לבית המשפט לענייני משפחה ולבית הדין הרבני וישנה חשיבות אסטרטגית רבה לערכאה המשפטית שתקבע כבעלת הסמכות לדון בגירושין. הערכאה המשפטית נקבעת בהתאם ל"מרוץ סמכויות", כך שהראשון שמקדים ופותח את ההליכים הוא שקובע היכן הם מתנהלים.

      גם כיום, כאשר ישנם הליכי יישוב סכסוך המקדימים את ההליך המשפטי ולמעשה פותחים אותו ראשית בגישור ונסיון להגיע להסכמות, עדיין ישנה חשיבות לערכאה בה נפתח ההליך שיקבע את הערכאה בה יוגשו התביעות.

      על כן אם יש לכם חשש כי בן הזוג מתכוון להקדים אתכם בפתיחת ההליך מהרו לפנות לעורך דין ויידעו אותו בכך, על מנת שינקוט בצעדים הנכונים לכם.

      #6 איזו ערכאה עדיפה – בית דין רבני או בית משפט לענייני משפחה?

      הבחירה בערכאה המשפטית תלויה בנסיבות של בני הזוג ואין המלצה גורפת, אלא כל מקרה הוא לגופו. מי שאומר לכם שמומלץ לגברים לפנות לבית הדין הרבני ואילו לנשים מומלץ לבית המשפט לענייני משפחה מטעה אתכם, והשמרו מעצותיו. ההחלטה האסטרטגית לאיזו ערכאה לפנות צריכה להעשות על ידי עורך דין מומחה לענייני משפחה, לאחר שבחן את הנסיבות הספציפיות ומתוך הכרות עם הדין והפסיקה הן של בית המשפט לענייני משפחה והן של בית הדין הרבני.

      #7 שמירה על הנכסים

      ערכו בירור בנוגע לכלל הכספים המשותפים שלכם, עקבו אחר הנכסים שלכם, הכנסו לחשבון הבנק המשותף שלכם, עקבו אחר תיקי ההשקעות שלכם וודאו שבן הזוג לא מבריח נכסים, אם ראיתם תנועות חשודות בחשבון, תעדו באופן מיידי ופנו לעורך הדין שלכם להמלצה כיצד לנקוט.

      המנעו ככל הניתן מצבירת חובות בתקופה הזו. ככל שיש לכם נכסים שאינם משותפים, כגון נכסים שצברתם בטרם לתקופת הנישואין או נכסים שהתקבלו בירושה ולא שיתפתם אותם בינכם במהלך תקופת הנישואין,

      הקפידו להמשיך להפריד אותם מהרכוש המשותף שלכם באופן מובהק, ותעדו ככל הניתן, כדי להמנע מטענות של בן הזוג שמדובר ברכוש משותף.

      #8 עריכת צוואה

      חוק הירושה קובע כי בן הזוג יורש מחצית מרכוש המנוח, כל עוד לא נערכה צוואה המורה אחרת.

      אם אתם מצויים בהליך גירושין ואינכם רוצים שלבן הזוג יהיה חלק בירושתכם במקרה, שלא עלינו, יקרה לכם משהו, עליכם לערוך צוואה. הדבר חשוב ביתר שאת אם כבר ערכתם צוואה הדדית או הורתם במפורש בצוואה על חלוקת הרכוש לבן הזוג.

      אל תזניחו את הנושא ותדחקו אותו הצידה בתוך הליך הגירושין ומהרו לערוך צוואה חדשה על מנת לשנות את המצב הקיים שיתאם את רצונכם בסטטוס החדש שלכם כגרושים.

      לצורך עריכת צוואה כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה, שיערוך לכם באופן מקצועי צוואה שתענה על כל הצרכים שלכם ותיקח בחשבון את כלל הנסיבות הרלוונטיות.

      #9 המנעו מפעולות אימפולסיביות, פעולות פליליות ולקיחת החוק לידיים ופנו לארגונים המתאימים ולרשויות באופן מיידי אם אתם חשים בסכנה

      גירושין הם קשים ונפיצים, והדרך ליפול מטה ולהסלים כל ויכוח קטן היא מהירה מאוד. נסו לגלות אורך רוח וסבלנות והמנעו מכל פעולה אימפולסיבית או פלילית, מנקיטה באלימות, איומים וכו'.

      התייעצו עם עורך דין בטרם לנקיטת פעולות גדולות כמו עזיבת הבית, העברת הילדים למקום אחר וכיו"ב. חשוב להבין את ההשלכות המשפטיות של כל פעולה שאתם עושים בטרם לעשיית הפעולה.

      אם אתם חשים בסכנה, אל תהססו ואל תשארו לבד, פנו באופן מיידי לתמיכה, ישנם ארגונים מתאימים שיכולים לעזור בכך ולהפנות אתכם לרשויות המתאימות, בליווי התמיכה הנכונה, בכל רגע נתון.

      #10 שמרו על טובת הילדים

      המנעו מלערב את הילדים בסכסוך בינכם ואל תהפכו אותם לכלי ניגוח, או כלי להעברת מסרים. שימו לב למילים שלכם ולמה שאתם אומרים בנוכחות הילדים, לא תמיד אתם מודעים לאמירות שלכם ולפעמים נפלטים דברים בסערת הרגע, השתדלו יותר מבדרך כלל, למען ילדיכם.

      הקיפו את עצמכם במעגל תמיכה רחב שיעזור לכם לצלוח את הדרך, ופנו לגורמים המתאימים במידת הצורך. אל תהססו לפנות לתמיכה נפשית ואף לתמיכה נפשית לילדיכם שיקלו על השינוי בחייכם. הורים רבים בוחרים כיום לקחת חלק בהדרכות הוריות המותאמות למצבם על מנת לדעת איך לתקשר נכון את המצב לילדים ולנסות לצלוח את ההליך באופן הטוב ביותר.

      לסיכום

      אין דרך טובה להתכונן לגירושין, מדובר בפרידה כואבת שתשנה את העולם שהיה לכם מוכר עד כה, אבל ניתן לנסות להטיב עם המצב ולצלוח אותו בדרך הטובה ביותר על ידי פנייה לעורך דין מומחה לענייני משפחה שידע לאמוד את מצבכם, לבחון את הנסיבות שלכם ולהפיק את המיטב ממה שאתם זכאים לו בגירושין.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש