ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    אישה ששוחחה באישון ליל עם גבר זר בטלפון לא תפסיד את כתובתה

    בית הדין הרבני האזורי בתל אביב קיבל תביעה של אישה לכתובה, למרות ראיות שהציג הבעל על שיחות טלפון שניהלה האישה באישון ליל עם גבר זר, במהלך הנישואין.

    הרכב הדיינים דחה את טענות הבעל כי האישה בגדה בו, קבע כי ניהול שיחת טלפון אינה ראייה לבגידה, אלא חשד בלבד, וחייב את הבעל לשלם לאישה סך של 86,000 ₪.

    תוכן עניינים

    לאישה זכות לתבוע את הכתובה מאחר והבעל הורשע בעבירת אלימות כלפיה

    בני הזוג נישאו בשנת 2017, שנה לאחר מכן דרכיהם נפרדו, ובשנת 2021 בני הזוג התגרשו. עם הגירושין האישה הגישה תביעת כתובה וטענה כי היא זכאית לכתובה לאור האלימות שספגה מבעלה במשך נישואיהם. לטענת האישה הבעל הורשע בעבירת אלימות כלפיה, ונגזרו עליו עבודות שירות ו-3 שנות מאסר על תנאי.

    הבעל התנגד לתשלום הכתובה, וטען שהאישה בגדה בו במהלך הנישואין ולכן לא זכאית לכתובה. לטענתו האישה ניהלה שיחות טלפון רבות עם גבר זר, לפעמים עד השעה שתיים-שלוש בלילה. לצורך הוכחת הבגידה צירף הבעל פירוט שיחות של האישה עם הגבר הזר שהעיד על קיום השיחות אל תוך הלילה.

    הרכב הדיינים, אב בית הדין הרב צבי בן יעקב, הרב יצחק הדאיה והרב משה בצרי קבע כי לאישה יש זכות לתבוע את כתובתה מאחר והבעל נהג כלפיה באלימות, ואף הורשע וריצה על כך עונש מאסר שהומר בעבודות שירות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האישה לא תפסיד את כתובתה גם אם ניהלה שיחות טלפון לא ראויות עם גבר זר

      הדיינים קבעו כי שיחות הטלפון עם הגבר הזר אינן ראיה לבגידה, אלא חשד בלבד. הבעל לא הציג ראיות התחלתיות לכך שאשתו בוגדת בו, אין ראיות לתוכן השיחה, אין ראיות לתכנים אסורים או הודאה של האישה, ובית הדין לא ידון בכל חשד שעולה לגבר בדבר בגידת אשתו.

      לעומת זאת האישה הכחישה את הבגידה, וטענה כי ניהלה את השיחות לאור האלימות שחוותה מהבעל. לטענתה הגבר הזר הוא ידיד ותיק שלה שהיה לה לאוזן קשבת ועזר לה רבות בכל מסכת האלימות שחוותה מהבעל.

      לבסוף קבעו הדיינים כי אמנם זה לא ראוי שאישה נשואה תשוחח בטלפון זמן רב עם גבר זר, אך יתכן שהשיחות התנהלו בנסיבות המצדיקות את קיומן ועצם ניהול השיחות לא מהווה עילה להפסד כתובה, על כן על הבעל לשלם לאשתו סך של 86,000 ₪.

      שיחות טלפון עם גבר זר אינן ראיה לבגידה

      מי שמבקש להוכיח כי בן הזוג בוגד בו, נדרש להביא ראיות לכך שהתרחשה בגידה. שיחת טלפון עם גבר זר באישון ליל היא אמנם מקור לחשד לבגידה וסביר להניח שגם אינה מוסרית, אך עצם ניהול השיחה אינו מעיד על בגידה. כך זכתה בכתובתה, אישה נשואה שניהלה שיחות טלפון ארוכות אל תוך הלילה עם גבר זר.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו 1173811-5 פלוני נ' פלונית

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש