ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    מדוע חשוב להתכונן לתסקיר פקידת סעד? (מדריך משפטי)

    תסקיר פקידת הסעד הוא כלי המשמש את בית המשפט לקבוע כיצד יתחלקו זמני השהות של ההורים עם ילדיהם הקטינים. הורים רבים חוששים מתסקיר פקידת הסעד, או מתקשים להבין את חשיבותו הרבה.

    מה המשמעות של תסקיר פקידת סעד? האם תסקיר פקידת הסעד יכריע את חלוקת זמני השהות? כיצד להתכונן לתסקיר? ממה להימנע במפגש עם פקידת הסעד? ומה לעשות כאשר ניתן תסקיר פקידת סעד "שלילי"?

    תוכן עניינים

    מהו תסקיר פקידת סעד?

    תסקיר עובדת סוציאלית לענייני סדר דין ("פקידת סעד"), הוא חוות דעת מטעם עו"ס הרווחה, המכילה המלצות לגבי אופן חלוקת זמני השהות בין ההורים.

    את חוות הדעת מגבשת פקידת הסעד לאחר מספר מפגשים עם כל אחד מההורים ועם הילדים. בנוסף פקידת הסעד עשויה להסתמך גם על גורמים במוסדות החינוכיים, דו"חות פסיכולוגיים וכו'.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה המשמעות של תסקיר פקידת סעד?

      המשמעות של תסקיר פקידת הסעד היא רבה וחשובה. לרוב בית המשפט מעניק לעו"ס סמכויות רחבות והוא נוהג לקבל את עמדת פקידת הסעד כפי שנכתבה בתסקיר, בהעדר סיבות מהותיות אחרות.

      האם תסקיר פקידת הסעד מהווה החלטה?

      לא, שיקול הדעת הסופי הוא של בית המשפט. על אף החשיבות הרבה של התסקיר, בית המשפט הוא הגורם המכריע, והוא עשוי להחליט גם בניגוד לתסקיר פקידת הסעד, במקרים בהם יש נסיבות המצדיקות זאת.

      כיצד להתכונן לפגישה עם פקידת הסעד?

      שתפו פעולה עם פקידת הסעד

      לנוכח התחושה המלחיצה והלא נעימה שפקידת הסעד מגיעה לבחון אתכם בביתכם, הורים רבים נמנעים מלשתף פעולה עם פקידת הסעד. הם מסרבים לביקור בבית, דוחים מפגשים, לא עונים לשיחות טלפון וכו'. התנהלות זאת תביא בהכרח לתוצאה ההפוכה מזו שאתם מייחלים לה.

      שיתוף הפעולה עם פקידת הסעד הוא הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות על מנת לקבל תסקיר התואם את רצונותיכם. ענו לשיחות טלפון מפקידת הסעד, קבעו מועד לביקור בית, ובמקרה הצורך צרו קשר עם פקידת הסעד בעצמכם באמצעים שניתנו לכם, כגון מייל או טלפון.

      התכוננו לביקור בית מטעם פקידת הסעד

      פקידת הסעד תגיע לביקור בית, על מנת לבחון שקיימים תנאים ראויים למגורי הילדים בבית, לרוב הביקור יהיה בתיאום מראש, אך בסמכותה להגיע גם ללא התראה. חשוב להתכונן כראוי לביקור, לדאוג שאתם והילדים תתלבשו בלבוש נקי וראוי, לדאוג שהבית יהיה נקי ומסודר באופן בסיסי, לדאוג שלילדים יהיה את כל הציוד שימלא את צרכיהם הבסיסיים וכו'.

      ספרו לפקידת הסעד על הרצונות שלכם בנוגע לחלוקת זמני השהות

      תארו לפקידת הסעד את הקשר ביניכם לבין הילדים, את הרצון שלכם לשמור על הקשר, את חשיבות של המפגשים ביניכם לבין הילדים וכו'.

      איך להימנע מתסקיר פקידת סעד שלילי?

      הימנעו מלדבר בגנות ההורה השני

      על אף כל הזעם והטינה שלכם כנגד ההורה השני, הימנעו מלדבר בגנותו במהלך כל הפגישה. הרושם שיתקבל אצל פקידת הסעד היא שאתם עסוקים בסכסוך הרגשי ביניכם ולא רואים את טובת הילדים, ובסופו של יום, הדבר ישמש כנגדכם.

      שמרו על שפה נאותה והימנעו ממחוות תוקפניות

      על אף שהסיטואציה עשויה להראות כמלחיצה וקשה, נסו לדבר עם פקידת הסעד בנחת, הימנעו מוויכוחים קולניים, הימנעו ממחוות שעשויות להיתפס כתוקפניות, שמרו על שפה נאותה, השתדלו להיות סבלניים, ונסו לתת לפקידת הסעד את המידע הרלוונטי הנדרש לה לתסקיר.

      איך מומלץ להגיב לתסקיר פקידת סעד שלילי שהוגש לבית המשפט?

      לאחר שכבר ניתן תסקיר פקידת הסעד, בית המשפט יאפשר לכם להגיב עליו. החשוב ביותר הוא קודם כל להימנע מלפנות בעצמכם לפקידת הסעד באופן תוקפני, דבר שרק יחמיר את מצבכם.

      עורך דין לענייני משפחה בעל ידע וניסיון בניהול הליכי משמורת והתנהלות מול גורמי הרווחה, יסייע לכם להגיב לתסקיר פקידת סעד שכבר הוגש לבית המשפט ואינו תואם את רצונכם, באופן מכובד כלפי פקידת הסעד, אך תוך הצגת כשלי התסקיר ועמדתכם הברורה שאינה משתמעת בתסקיר.

      במקרה הצורך ניתן אף לבקש לחקור את פקידת הסעד בבית המשפט, כך שבית המשפט ישמע את עמדתכם, וישקול אותה בדרך לקביעת זמני השהות עם ילדיכם.

      תסקיר פקידת הסעד ככלי לקביעת זמני שהות

      בשורה התחתונה, אמנם בית המשפט הוא שנותן את ההחלטה הסופית לגבי קביעת זמני השהות בין ההורים לילדים, אך הוא משתמש בתסקיר פקידת הסעד ככלי לקביעת זמני השהות. לתסקיר פקידת הסעד חשיבות כמעט מכרעת בהחלטה על חלוקת זמני השהות, ופרט למקרים חריגים, בית המשפט יקבל את המלצת התסקיר כלשונה.

      לכן חשוב להתכונן מראש לתסקיר פקידת הסעד, לשתף פעולה עם העובדת הסוציאלית, להימנע מלגדף את פקידת הסעד או את ההורה השני, ולהתמקד בדרך בה אתם מבקשים שזמני השהות יתקיימו.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש