ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    7 סיבות בגללן הפחד להתגרש משתק אותנו

    פחד הוא מנגנון הגנה טבעי, שמטרתו להגן עלינו ולמנוע מאיתנו סכנה. הפחד להתגרש משתק זוגות רבים שמגלים את עוצמתה הגדולה של חרדת הנטישה, החרדה מהפרידה ומהאובדן של כל מה שהיה מוכר להם.

    על אף שהפחד הוא טבעי וגם אם הוא מציף אתכם בכל פעם שעולה בכם מחשבה על גירושין, כאשר הסבל מהמשך החיים המשותפים הוא גדול, פוגע בתפקוד שלכם ומזיק לכל הסובבים אתכם, חשוב שתבינו את הגורמים לפחד, כך שתוכלו להכיל אותו ולהתמודד עימו.

    תוכן עניינים

    הפחד המשתק מהשינוי מונע מכם להתגרש

    כל שינוי, במיוחד כאשר מדובר בפרידה, מסמל אובדן וחוסר וודאות שעלולים לשתק אתכם ולהציף בכם את החרדות הקיומיות הבסיסיות ביותר של כל אדם משחר היוולדו. אנשים רבים בוחרים להמשיך לחיות את הרע המוכר להם רק במטרה להימנע משינוי ומתחושת חוסר השליטה על חייהם.

    על אף שהפחד הוא מובן וטבעי, אם אתם מוצאים את עצמכם מול הראי אומרים אני רוצה להתגרש, אך ברגע האמת אתם מקבלים רגליים קרות, כנראה שהפחד מהשינוי משתק אתכם. מצב זה, לבסוף יזיק ויפגע בכם ובכל הסובבים אתכם.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אתם מפחדים להשאר לבד לאחר הגירושין

      האדם, משחר ההיסטוריה, הוא יצור חברתי, שמתקשה להפיג את תחושת הבדידות. בני זוג, במיוחד אם מדובר בקשר זוגי ארוך מאוד, מפחדים להשאר לבד לאחר הגירושין ולכן דוחים את הגירושין, אך מדובר בדחייה למראית עין בלבד.

      להשאר יחד רק מתוך החשש להיות לבד, עשוי להשיג לכם את התוצאה ההפוכה דווקא, כך שתמצאו עצמכם בודדים בתוך הקשר הזוגי, תחושה שמביאה לא פעם למפח נפש כבד ואף למצבי דיכאון.

      אתם מפחדים שלא תוכלו לשרוד כלכלית

      גירושין הם עסק יקר, החל מעלות ההליך המשפטי עצמו, דרך חלוקת הרכוש ביניכם וכלה בחיי השגרה שלכם לאחר הגירושין שהופכים יקרים יותר. הפחד שלא תוכלו לשרוד כלכלית, גורם לזוגות רבים להמנע מהגירושין ולדחות את הקץ.

      אכן קשה יותר להסתדר כלכלית לאחר הגירושין, בעוד המשכורות שלכם לא משתנות, ההוצאות שלכם גדלות, ואתם נאלצים לכלכל למעשה שני משקי בית באותה משכורת, כשהוצאות רבות על הילדים הופכות להיות כפולות.

      יחד עם זאת המנעות מגירושין בגלל החשש הכלכלי עלולה לעלות לכם ביוקר לטווח הארוך. הנזקים בחיים משותפים עם מי שאינכם חפצים עוד לחיות עימו יכולים לעלות לכם כסף רב שתאלצו להוציא על גירושין ארוכים ומורכבים יותר, ועל טיפולים נפשיים ורגשיים לכם ולילדכם.

      אתם חוששים מה יהיה עם הילדים

      טובת הילדים לנגד עיניכם ואתם לא רוצים לפרק את התא המשפחתי המוכר להם. אמנם ילדים זקוקים ליציבות ושגרה, אך אם השגרה שלהם רוויה במתחים בין ההורים והמודל שלהם לזוגיות הוא שני אנשים שמרגישים זרים ומנוכרים זה לזה, המשך החיים המשותפים מזיק לטובתם.

      גירושין אין משמעותם בהכרח פגיעה בטובת הילדים. גם לאחר הגירושין, ניתן לדאוג לטובת הילדים. ילדים יכולים להמשיך לחוות קשר מטיב עם שני הוריהם ולהתגבר יחד על הקשיים הנובעים מעצם הגירושין. לצורך כך עליכם לגייס את מירב הכוחות שלכם, ולפעול ביניכם בתיאום, בהסכמות, בפשרות ובהרבה הקשבה ופתיחות.

      אתם מפחדים שהגירושין יפגעו בצד השני

      אתם רוצים להתגרש ובטוחים שזה הדבר הנכון לכם ביותר, אבל אתם מפחדים שהצד השני יפגע. על אף כל מגרעות הצד השני, עדיין יש לו מקום בלב שלכם, ואתם נשארים איתו רק במטרה לא לפגוע בו.

      אתם מתכוונים לטוב, אבל בפועל אתם מזיקים לא רק לעצמכם, אלא גם לצד השני וגם לילדיכם. הימנעות מגירושין במטרה לא לפגוע בצד השני, על אף שאתם רוצים להתגרש, עלולה לגרור למתחים ותסכולים אצל כל בני הבית.

      דווקא במקרים בהם עדיין נותר בלב שלכם מקום לצד השני, הגירושין והפרידה יכולים להעשות על מי מנוחות. כך תוכלו להגיע להסכמות ביניכם, באמצעות הסכם גירושין, ולייתר הליכים משפטיים מורכבים וארוכים.

      אתם מפחדים שהצד השני יפגע בכם כשתספרו לו על הגירושין

      אם אתם חוששים לשלומכם, מדובר בסיבה טובה מאוד לגירושין. יחד עם זאת המנעו מלעשות פעולות שיסכנו אתכם ואת ילדיכם, ואל תעברו את זה לבד. פנו באופן מיידי לקבלת ליווי ותמיכה של אנשי מקצוע מתאימים, באמצעות הרווחה או באמצעות עמותות שונות, שיסייעו לכם לעבור את הפרידה הקשה אך ההכרחית.

      אני רוצה להתגרש, אבל מה יגידו השכנים?

      בקהילות מסויימות עדיין רובץ הפחד מהמשמעות הסביבתית-חברתית של הגירושין וה"מוניטין" של מי שנמצא בסטטוס גרוש ואיך זה ישפיע על שארית חייו ועל ילדיו. יחד עם זאת, ככל שחולף הזמן, גם בקהילות השמרניות יותר, אחוז הגירושין עולה, וכיום אנו עדים לתגובות מכילות יותר לגירושין בקרב קהילות רבות.

      הבינו את הפחד והתמודדו איתו בגבורה

      בשורה התחתונה, הפחדים שלכם הם חלק מובנה בהליך הגירושין, הבינו אותם, חבקו אותם והכילו אותם, אך אם החלטתם שאתם רוצים להתגרש, אל תיתנו לפחד לעצור בעדכם. הקיפו עצמכם בכל הסיוע הנפשי הנדרש לכם כדי לצאת לדרך חדשה בבטחה ובאומץ, על אף הפחד.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש