ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    צו הרחקה לבן זוג בהליך גירושין (מדריך משפטי)

    גירושין עשויים להעלות את רמת הסכנה הנשקפת מבן זוג אלים, שעשוי להוות סכנה ממשית לשלומם של בני משפחתו. צו הרחקה לבן זוג בהליך גירושין, ניתן על מנת להגן על שלומם וביטחונם של בני הזוג ובני המשפחה בהליך הגירושין.

    מתי ניתן צו הרחקה לבן זוג בהליך גירושין? כיצד צו ההרחקה יגביל את בן הזוג האלים בגירושין? עד מתי צו ההרחקה יהיה בתוקף? מה יקרה לבן זוג המפר צו הרחקה? ומה עליי לעשות כאשר הוצא כנגדי צו הרחקה שקרי בגירושין?

    תוכן עניינים

    מתי ניתן צו הרחקה לבן זוג בהליך גירושין?

    ניתן לבקש צו הרחקה לבן זוג בהליך הגירושין, במקרים של אלימות, לרבות איומים, ובמקרים של חשש וסכנה מפני אלימות כנגד בן הזוג או אחר מבני המשפחה.

    על מנת לקבל את צו ההרחקה, על בן הזוג להוכיח שהסכנה היא מוחשית ומיידית. חשוב לדעת שגם במקרים של אלימות נפשית חמורה ביותר, בית המשפט עשוי לתת צו הרחקה כנגד בן הזוג. יחד עם זאת, במקרים בהם בית המשפט יתרשם שמבקש הצו נוהג בחוסר תום לב, בית המשפט לא ייעתר לבקשה לצו הרחקה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כך למשל אם הבקשה הוגשה במטרה לקבל יתרון בהליך הגירושין או במטרה לפגוע בבן הזוג. גם במקרים בהם בית המשפט מוצא לנכון כי טובת הילדים תפגע מצו ההרחקה, בית המשפט עשוי שלא להיעתר לצו ההרחקה או לקבוע הגבלות מצומצמות יותר.

      מה ההגבלות שבכוחו של צו הרחקה בגירושין לקבוע?

      • הרחקה מדירת המגורים, לרבות מדירה שנמצאת בבעלותו של המורחק.
      • הרחקה ממקום העבודה ומהרכב של בן הזוג ובני משפחה אחרים.
      • הרחקה ממקום קבוע אחר בו בן הזוג או בני משפחה אחרים שנקבעו בצו, נוהגים להימצא בקביעות.
      • הרחקה מהילדים או קביעה של מפגשים עמם רק בכפוף להחלטת גורמי הרווחה.
      • איסור לאיים בכל דרך שהיא, לרבות באמצעות אדם אחר.
      • איסור לבלוש ולהטריד, לרבות באמצעות מארב או התחקות אחר בין הזוג. ולרבות איסור על הטרדה באמצעות אדם אחר.
      • איסור יצירת קשר, לרבות יצירת קשר עם בן הזוג בכל אמצעי אלקטרוני, ולרבות איסור על יצירת קשר באמצעות אדם אחר.
      • איסור פגיעה ברכוש, לרבות איסור על הוצאת מיטלטלין מדירת המגורים.
      • איסור נשיאת נשק, וחיוב הפקדת נשק ברישיון בידי הרשויות, לרבות במקרים בהם הנשק משמש את בן הזוג לצורך עבודתו.
      • איסור אחר שבית המשפט ימצא לנכון בנסיבות שהובאו בפניו

      לכמה זמן תקף צו הרחקה בגירושין?

      צו הרחקה תקף בין חודש ועד חצי שנה, בהתאם לסוג הצו המבוקש. ניתן להאריך את צו ההרחקה למשך שנה. במקרים חריגים ניתן להאריך את צו ההרחקה למשך שנה נוספת (שנתיים בסך הכל). כמו כן, במקרים חריגים ביותר ניתן להוציא צו הרחקה שאינו מוגבל בזמן (עד למתן החלטה אחרת).

      מה ההשלכות של הפרת צו ההרחקה בגירושין?

      הפרת צו הרחקה בגירושין היא עבירה פלילית, שעונשה הוא עד ארבע שנות מאסר בפועל. כמו כן בית המשפט עשוי לחלט את הערובה שהופקדה במסגרת תנאי הצו.

      האם אוכל להגן על עצמי מפני צו הרחקה שקרי בגירושין?

      בהחלט. אם הוגשה בקשה כנגדכם לצו הרחקה, חשוב לדעת שאמנם הדיון הראשון מתנהל ללא נוכחותכם, אך 7 ימים לאחר מכן תוזמנו לדיון נוסף בו תוכלו להגן על עצמכם, לבטל את הצו, או להפוך אותו לצו הרחקה הדדי במקרה הצורך.

      לכן בכל חשש שבן הזוג יפנה להוציא צו הרחקה שקרי בגירושין, חשוב קודם כל להימנע מביצוע של כל פעולה פלילית, לרבות איומים כנגד בן הזוג. כמו כן חשוב שתתעדו ותאספו ראיות שיגנו עליכם בשעת הצורך.

      אם צו ההרחקה כבר ניתן, הימנעו מלהפר את הצו, ופנו באופן מיידי לעורך דין לגירושין. עורך דין לענייני גירושין בעל ניסיון בצווי הרחקה, יסייע לכם להתמודד עם צו ההרחקה שהוצא כנגדכם, וימנע את ההשלכות החמורות של צו ההרחקה כנגדכם.

      כמו כן, לאחר שהוצא נגדכם צו הרחקה שקרי יש באפשרותכם גם להגיש תלונה למשטרה על עדות שקר, שעונשה עד שבע שנות מאסר. בנוסף באפשרותכם להגיש כנגד בן הזוג תביעה נזיקית על תלונת השווא, ולבקש שיפצה אתכם על הנזקים שנגרמו לכם.

      הרחקת בן זוג בהליך הגירושין

      בשורה התחתונה, בכל מקרה של חשש בגירושין מפני בן זוג אלים המאיים עליכם או מהווה סכנה מוחשית, ניתן לבקש להרחיק את בן הזוג האלים, ולהטיל עליו הגבלות שונות למניעת האיום, כך שתוכלו לעבור את הליך הגירושין בבטחה.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש