ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    גירושין ברבנות תל אביב

    דו"ח הנהלת בתי הדין הרבניים שפילח את אוכלוסיית המתגרשים לפי ערים, קבע כי בתל אביב מתגרשים יותר זוגות. בשנת 2018 התגרשו בתל אביב 750 זוגות, זאת לעומת 733 זוגות בירושלים, בה האוכלוסייה גדולה פי שתיים כמעט.

    החלטתם להתגרש ואתם מוצאים את עצמכם מחפשים את הרבנות בתל אביב? הגעתם למקום הנכון. במאמר המקצועי שלפניכם נסקור את מה שחשוב לדעת על גירושין בבית הדין הרבני בתל אביב.

    תוכן עניינים

    היכן נמצאת רבנות תל אביב?

    בית הדין הרבני בתל אביב נמצא בכתובת דוד המלך 33, תל אביב יפו. קבלת קהל מתקיימת בימים א'-ה' בין השעות 8:30-13:30. אין קבלת קהל בערבי חג ומועדי ישראל.

    איך ניתן ליצור קשר עם הרבנות בתל אביב?

    ניתן ליצור קשר עם בית הדין הרבני האזורי בתל אביב באמצעות טלפון: 5889* או 1700-501531, פקס: 03-6963997, ודואר אלקטרוני: telaviv@rbc.gov.il. מענה טלפוני ניתן בימים א'-ה' בין השעות 8:00-17:00.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      איך אדע אם אני צריך להתגרש ברבנות תל אביב?

      הסמכות לדון בענייני גירושים בישראל נתונה לבית הדין הרבני בלבד. לא ניתן לפנות לכל בית דין רבני בארץ, אלא יש לפנות לבית הדין הרבני הסמוך לאזור המגורים המשותף האחרון של בני הזוג.

      בתי הדין הרבניים בישראל ממוקמים בערים הבאות:

      • צפת
      • טבריה
      • חיפה
      • נתניה
      • אריאל
      • תל אביב
      • פתח תקווה
      • רחובות
      • ירושלים
      • אשדוד
      • אשקלון
      • באר שבע

      אם אתם עדיין מוצאים את עצמכם מתלבטים לאיזה בית דין רבני שייכת העירייה או המועצה בה אתם מתגוררים, ועל מנת לאתר את בית הדין המתאים לאזור מגוריכם, ניתן להשתמש במנוע החיפוש הייעודי של בתי הדין הרבניים: איתור בית דין (rbclocator.azurewebsites.net).

      איך מתגרשים ברבנות תל אביב?

      פנייה ראשונה לבית הדין הרבני בתל אביב תעשה באמצעות הליך פתיחת תיק. פתיחת תיק יכולה להעשות על ידי הגעה פיזית למזכירות בית הדין הרבני האזורי בתל אביב או באופן מקוון.

      שלב תשלום האגרה לפתיחת תיק גירושין

      ראשית יש לשלם את אגרת פתיחת התיק הרלוונטי לעניינכם. תיק גירושין לא יפתח ללא אסמכתא על תשלום האגרה. אם אתם מעוניינים לפתוח את התיק באופן מקוון, ניתן לשלם את האגרה באמצעות כרטיס אשראי באתר התשלומים הממשלתי בכתובת: תשלום או ביטול תשלום אגרה לבתי הדין הרבניים | בתי הדין הרבניים (www.gov.il).

      חשוב ביותר לשמור את האסמכתא על תשלום האגרה, שכן תדרשו לצרף אותה בהמשך.

      שלב הכנת הבקשה לפתיחת תיק

      לאחר תשלום האגרה עליכם למלא את הטופס המתאים לעניינכם. את הטפסים ניתן להדפיס ולמלא או למלא באופן מקוון. שימו לב שלצורך מילוי טופס מקוון עליכם להתחבר למערכת הזדהות לאומית. ההתחברות תעשה באמצעות הרשמה למערכת, אפליקציה ייעודית, תעודת זהות ביומטרית או כרטיס חכם.

      שלב הגשת הבקשה

      את הבקשה ניתן להגיש פיזית למזכירות בית הדין הרבני בתל אביב, או להגיש בטופס מקוון בקשה כללית (forms.gov.il).

      עליכם למלא בטופס המקוון את פרטי הצדדים בתיק, את פרטי עורך הדין המייצג, ולצרף את האסמכתא על תשלום האגרה, את טופס פתיחת התיק שמילאתם, וצילום ת"ז כולל ספח.

      כמה עולה אגרת פתיחת תיק גירושין ברבנות?

      עלות כל אגרה בבית הדין הרבני עומדת על בין 100-600 ₪ לפתיחת התיק, ובין 200-300 ₪ על כל בקשה שתעלו במהלך ניהול התיק. העלות הכוללת של האגרות תלויה בכם, ככל שתשכילו להגיע להסכמות ביניכם, תחסכו מאות ואף אלפי שקלים על אגרות.

      כך למשל במקרה בו תגישו בקשה ליישוב סכסוך (107 ₪) שלא תסתיים בהסכם גירושין, תאלצו להגיש תביעת גירושין (415 ₪). אם תבחרו לנהל את התיק בבית הדין יתכן ותגישו גם תביעות נלוות, כגון תביעת הסדרי שהות (379 ₪), תביעת מזונות אישה (254 ₪), תביעת מזונות ילדים (254 ₪), תביעה לחלוקת רכוש (542 ₪). לבסוף, לאחר מתן פסק הדין, תאלצו גם להגיש בקשה לסידור גט (297 ₪).

      כך תפרדו מסך של 2,248 ₪, רק על תשלום אגרות, לא כולל בקשות נוספות שתגישו במהלך ניהול התיק.

      לעומת זאת בהליך גירושין בהסכמה תוכלו סביר להניח להסתפק בבקשה לאישור הסכם גירושין (488 ₪) ובקשה לסידור גט (297 ₪), מה שיעלה לכם לא יותר מסך של 785 ₪.

      גירושין בישראל רק דרך הרבנות

      בשורה התחתונה, אם אתם בני זוג יהודים שנישאו, ומקום המגורים האחרון שלכם היה בתל אביב והסביבה, תאלצו לפנות לבית הדין הרבני בתל אביב על מנת להתגרש.

      לצורך כך תוכלו להגיש בקשה מקוונת מהכסא הנוח שבביתכם או לכתת רגליכם עד למזכירות בית הדין הרבני ברחוב דוד המלך, ולהתחיל את המסע שלכם לעבר הגירושין.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש