ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    עקרת בית פוצתה בסך של כחצי מיליון ₪ לאחר 22 שנות נישואין

    בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל באופן חלקי את ערעורה של עקרת בית שביקשה חלוקה לא שוויונית של הרכוש המשותף, כפיצוי על כך שבמשך 22 שנות הנישואין, היא השקיעה את כל כולה בטיפוח הבית, בעוד הבעל זכה להתקדם במעלה סולם הדרגות של משטרת ישראל.

    אב בית הדין פסק כי הבעל יעביר לאישה סך של 240,000 ₪, בנוסף לסכום שחוייב להעביר לה במסגרת פסק הדין של בית המשפט לענייני משפחה. בסך הכל נפסק כי הבעל יפצה את האישה בסך הקרוב לחצי מיליון ₪, תוספת לחלוקת הרכוש השווה ביניהם.

    תוכן עניינים

    האישה הייתה עקרת בית משך 22 שנות נישואין, הבעל עבד כמפקד תחנה בכיר במשטרת ישראל

    האישה הכירה את הבעל בגיל 16 ונישאה לו כעבור 8 שנות הכרות, בהיותה אישה צעירה בת 22 בלבד. במהלך 22 שנות הנישואין, ילדה האישה 3 ילדים, עבדה בעבודות מזדמנות, אך לא רכשה השכלה או מקצוע, והיא זו שהייתה אמונה על ניהול משק הבית, והשקיעה את כל מרצה בטיפוחו.

    בעוד האישה ניהלה את משק הבית וטיפחה את שלושת ילדיהם המשותפים, הבעל התפתח מקצועית ואקדמית. הבעל היה פנוי לצאת להשתלמויות בתנאי פנימייה במשך חודשים, ולקבל הכשרה שתקדם אותו בתפקידו במשטרה. לאחר שנים בהן האישה אפשרה לבעל להתקדם בקריירה שלו, הבעל הגיע לתפקיד מפקד תחנה בכיר בדרגת ניצב-משנה במשטרת ישראל.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      פערי השכר הגדולים מצדיקים פיצוי לאישה

      האישה, שהתקשתה לכלכל את עצמה, ביקשה לקבל פיצוי על השנים בהן לא עבדה ועל פערי השכר העצומים ביניהם. האישה טענה כי היא עובדת במשרה חלקית ומרוויחה שכר בסך של 4,500 ₪ בחודש, וכי לעומתה, הבעל שפיתח קריירה במשטרת ישאל, מרוויח סך של 24,000 ₪ בחודש. בית המשפט לענייני משפחה בקריות פסק כי הבעל יפצה את האישה בסך של כ-190,000 ₪ עבור הפרשי השכר הגדולים.

      האישה לא קיבלה את פסק הדין, וערערה לבית המשפט המחוזי בחיפה.

      בית המשפט המחוזי בחיפה קבע כי הפיצוי שנפסק בבית המשפט לענייני משפחה אינו משמעותי. הפיצוי הנמוך, מביא לתוצאה אבסורדית לפיה המערערת מפוצה בסך חודשי זעום של מאות שקלים בודדים בחודש, על אף שבמשך 22 שנות נישואין היא טיפחה את הבית וטיפלה בילדים משך 24/7 שעות ביממה. אילו הצדדים היו שוכרים אדם זר, שיבצע את עבודתה הקשה של האישה בבית, ויאפשר לבעל לטפח את הקריירה שלו, שכרו החודשי היה עולה על סכום הפיצוי הזעום שניתן לאישה, במאות ואף אלפי שקלים.

      איזון לא שוויוני של הרכוש לטובת אישה שהקדישה את כולה לתא המשפחתי

      אב בית הדין, השופט סארי ג'יוסי, ציין שהאישה הקדישה את כל כולה לתא המשפחתי, ויתרה על אפשרות לקריירה, טיפלה במשק הבית והשתמשה בכל כסף שהגיע לידיה, לצרכי משק הבית המשותף. האישה השקיעה את כל כספי הירושה שהתקבלו לידיה במשפחתה, ואף השקיעה סכום של 100,000 ₪ שקיבלה מאחותה, ברכישת דירת המגורים המשותפת, סכום בלעדיו, בני הזוג לא יכלו לרכוש את הדירה. מנגד הבעל שמר על שלו לעצמו, וכאשר קיבל ירושה, הוא השתמש בה לעצמו בלבד, וסירב לשתף אותה.

      שופטי ההרכב שהיו חלוקים בדעתם על גובה סכום הפיצוי, לבסוף קיבלו את דעתו של אב בית הדין, השופט סארי ג'יוסי. אב בית הדין, קבע כי יש לקבל את הערעור באופן חלקי, ולקבוע שמתקיימות נסיבות מיוחדות המאפשרות חלוקה לא שוויונית של הרכוש בין בני הזוג. לבסוף נפסק כי הבעל יעביר לאישה סכום של 240,000 ₪, זאת בנוסף על הסכום שנקבע בבית המשפט לענייני משפחה, ובסך הכל האישה תקבל פיצוי בסך של כ-430,000 ₪.

      חלוקה לא שוויונית של רכוש בגירושין

      חוק יחסי ממון קובע כי חלוקת רכוש בין בני זוג תתבצע באופן שווה, אלא אם מתקיימות נסיבות חריגות לפיהן יקבע בית המשפט חלוקה לא שוויונית של הרכוש. כך קבע בית המשפט המחוזי בחיפה, כי עקרת בית שאפשרה לבעלה להתמנות למפקד תחנה בכיר במשטרת ישראל, במשך 22 שנות נישואיהם, תפוצה בסך הקרוב לחצי מיליון ₪.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו 5420-10-21 פלונית נ' פלוני

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש