ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    עורך דין צוואות שיגן על מה שחשוב לך באמת

    צוואה היא אחד הכלים המשפטיים החשובים ביותר שאדם יכול לעשות בו שימוש. צוואה מסדירה לא רק את חלוקת הרכוש של אדם לאחר מותו, אלא גם הוראות נוספות, כמו למשל הוראות כיצד לפעול ברכוש, מה לעשות עם העסק המשפחתי, ואפילו מי יחליף אתכם בתפקידכם כאפוטרופוס.

    יחד עם חשיבותה של הצוואה, מדובר גם בכלי מורכב ביותר שדורש ידע ומקצועיות, ומעלה שאלות רבות: מתי צוואה תיפסל? מתי צוואה תקוים? האם ניתן לערוך צוואה ללא עורך דין צוואות? ואיך עורך דין צוואות יגן על מה שחשוב לך באמת?

    תוכן עניינים

    האם ניתן לערוך צוואה ללא עורך דין צוואות?

    חוק הירושה התשכ"ה-1965, קובע את ארבע הדרכים הקיימות לעריכת צוואה: צוואה בכתב יד, צוואה בעדים, צוואה בפני רשות וצוואה בעל פה (שניתן לערוך רק בתנאים ייחודיים, כאשר אדם גוסס). לפיכך, על פניו, ניתן לערוך צוואה בכתב יד או בעדים, גם ללא עורך דין צוואות.

    יחד עם זאת, עריכת צוואה ללא עורך דין צוואות, מותירה אתכם בסיכון מיותר, שהצוואה אותה ערכתם, תיפסל ולא תקוים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      למה לא כדאי לערוך צוואה בכתב יד ללא עורך דין צוואות?

      צוואה בכתב יד היא צוואה בעלת תוקף משפטי חלש יותר, וסיכוייה להיפסל גבוהים יותר, משום שאין עדים לעריכתה, וקשה יותר להוכיח שאכן המנוח הוא זה שציווה אותה, ושהוא היה כשיר בשעת עריכתה. לפיכך על המבקשים לקיים צוואה בכתב יד, מוטל נטל גבוה יותר להוכיח את אמיתות הצוואה.

      בנוסף צוואה בכתב יד המנוסחת ללא סיוע עורך דין צוואות, נוטה יותר לטעויות משפטיות, והיא נוטה יותר להיות לא ברורה, אם בשל כתב היד עצמו ואם בשל נוסח הוראות הצוואה.

      למה לא כדאי לערוך צוואה בעדים ללא עורך דין צוואות?

      גם צוואה בעדים, שהיא צוואה מודפסת וישנם עדים לעריכתה, עלולה להיות רצופה בטעויות משפטיות, אם היא נערכה ללא סיוע עורך דין צוואות. כך למשל היא עלולה לכלול הוראות צוואה לא ברורות, פגמים בצורת הצוואה ועוד.

      קשיים אלו עלולים להוביל לפסילת הצוואה, וכך ההוראות שציוויתם בטרם למותכם לא יקוימו. עורך דין צוואות יגן על מה שחשוב לכם באמת – שהרצון שלכם יקוים לאחר אריכות ימים.

      מתי ניתן לפסול צוואה?

      צוואה שנערכה על ידי קטין – על פי חוק הירושה, צוואה של קטין אינה תקפה, ולכן בית המשפט יפסול אותה.

      צוואה שנערכה על ידי פסול דין – בית המשפט יפסול צוואה, אם הוכח שהוא פסול דין או שהוא לא היה כשיר במועד עריכת הצוואה. שימו לב שלא מספיק להוכיח שלאדם יש ליקוי, אלא יש להוכיח שהוא לא הבין את טיב הצוואה, משמעותה והשלכותיה, בזמן עריכת הצוואה. כך גם אדם מבוגר מאוד, או אדם שלוקה בנפשו עשוי להיות כשיר לערוך צוואה, אם הוא מבין את טיב הצוואה בשעת עריכתה.

      צוואה שנערכה תוך התערבות אדם זר בעריכתה – בית המשפט עלול לפסול צוואה, אם נהנה מהצוואה היה מעורב בעריכת הצוואה.

      צוואה עם פגם מהותי – למשל צוואה שלא התקיים בה אחד ממרכיבי היסוד בצוואה, צוואה שיש בה פגם בצורת עריכתה ושלא ניתן לתקן אותו, הוראות צוואה לא חוקיות, לא מוסריות, לא אפשריות וכו'.

      איך עורך דין צוואות יגן עליך?

      בשורה התחתונה, אם אתם עורכים צוואה, עורך דין צוואות יגן על העיזבון שלכם. הוא יסייע לכם לערוך צוואה תקפה, ויקטין את הסיכון של התנגדות לצוואה. הוא ימנע מכם להוסיף לצוואה הוראות צוואה לא חוקיות, לא מוסריות, או לא אפשריות. הוא יוודא שהיורשים שלכם לא יתערבו בעריכת הצוואה, כך שלא ניתן יהיה לטעון שהצוואה לא כשרה.

      בנוסף עורך דין צוואות ימליץ לכם במקרים הנדרשים, לפנות לאבחון פסיכוגריאטרי, אצל רופא מתאים, או לכל אבחון רפואי מתאים אחר, במקרה שיש חשש לכשירות שלכם לערוך צוואה.

      אם אתם יורשים, עורך דין צוואות יגן על הזכויות שלכם בצוואת המנוח. הוא יגן עליכם שלא תנושלו מהצוואה שלא בצדק, וישמור עליכם מפני התנגדויות סרק לקיום צוואה.

      יתרה מכך, עורך דין צוואות, יכול לסייע לכם בהליך גישור עם היורשים האחרים, ואף יוכל לעזור לכם להגיע להסכם בין יורשים, שיחסוך לכם מאבקים רבים ויחלק את העיזבון בין כל היורשים, באופן התואם ביותר לצרכים שלכם.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש