ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    מהי הצהרת אבהות?

    בישראל כשתינוק נולד בבית חולים, הוא נרשם אוטומטית במרשם האוכלוסין, כבנה של האם היולדת. אם האם נשואה, בעלה ירשם אוטומטית כאבי התינוק. אם האם פנויה, נדרשת הצהרת אבהות כדי לרשום את האב.

    הצהרת אבהות היא הצהרה של אדם הטוען כי הוא אבי התינוק, של אישה פנויה שילדה. אישה פנויה היא אישה רווקה, או אישה שהייתה גרושה או אלמנה במשך 300 ימים לפחות לפני לידת התינוק.

    הצהרת אבהות יש למלא באמצעות טופס הכרה באבהות. ניתן למלא את הטופס כבר בעת לידת התינוק בבית החולים בו הוא נולד, בהסכמת שני ההורים.

    אם לא ניתנה הצהרת אבהות בבית החולים, ניתן לפנות למשרד הפנים במשך שנה לאחר לידת התינוק, על מנת למלא טופס הכרה באבהות.

    בעת מילוי הטופס, האב יחתום שהוא מצהיר כי הוא אבי התינוק, והאם תאשר שהנרשם כאבי התינוק, הוא אכן אביו. בהמשך הטופס יתנו ההורים הסכמתם למתן שם משפחה לתינוק.

    כמו כן הצדדים יצהירו שהובא לידיעתם שהאדם שהצהיר על אבהותו ירשם כאבי התינוק, ושהרישום לא יבוטל, אלא בפסק דין שקובע שהרישום לא נכון.

    מתי הצהרת אבהות לא תתקבל?

    1. האם נשואה לגבר אחר מהגבר הטוען שהוא אבי התינוק.
    2. לא חלפו 300 ימים מרגע הגירושין של האם או מעת הפטירה של בעלה של האם ועד ללידה, במקרים שהאב המבקש להצהיר אבהות הוא גבר אחר.
    3. לאחר תום שנה מלידת התינוק.
    4. האב שאינו נשוי לאם, אינו אזרח או תושב ישראל, אלא במקרים שמשרד האוכלוסין החריג. למשל במקרים שהאב קיבל מעמד לפני שהאישה התעברה.

    חשוב לדעת! במקרים שהצהרת אבהות לא מתקבלת, הכרה באב תעשה באמצעות הגשת תביעת אבהות.

    *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מדריך משפטי למתגרש