ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    כיצד מחלקים נכסי קריירה בגירושין? (מדריך משפטי)

    החל ממועד נישואיכם צברתם יחדיו רכוש ונכסים, הרכוש והנכסים הללו נחשבים כנכסים שיש לאזן אותם במסגרת גירושין – החל ממועד הנישואים ועד למועד הקרע בין הצדדים, למעשה מבצעים איזון בין הצדדים ומחלקים את הרכוס והנכסים באופן שווה בניהם.

    כיצד מחלקים נכסי קריירה בגירושין? (מדריך משפטי)

    יחד עם זאת יש בני זוג להם נכסי קריירה, האם ניתן לחלקם? ואם כן, כיצד?

    תוכן עניינים

    מהם נכסי קריירה?

    בע"מ 4623/04 פלוני נ' פלונית הגדיר בית המשפט העליון את המונח נכסי קריירה" "מהם "נכסי הקריירה"? מבלי להציב רשימה סגורה, נבהיר כי עוסקים אנו בכושרו של האדם להשתכר, קרי: בשיפור הכושר להשתכר במהלך הנישואין.

    כושר זה מורכב על דרך הכלל, פרט לכישוריו של האדם, גם מיסודות נוספים ובעיקר השכלה, ניסיון ומוניטין שנרכשו לאורך תקופת הקשר הזוגי. ברי כי אלה קשורים זה לזה ועשויה להיות ביניהם חפיפה – כך למשל, המוניטין שאדם רוכש, השכלתו וניסיונו, אינם בהכרח מרכיבים נפרדים".

    נכסי קריירה ומוניטין אישי, הם כישורים אישיים של אדם, ניסיון והשכלה התפתחותו המקצועית וכושר השתכרותו. נכסים אלו כוללים מוניטין אישי, מוניטין עסקי, תואר אקדמי, רישיון מקצועי, וכיו"ב.
    האם ניתן לחלק נכסי קריירה?

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      בעבר כאמור המגמה הייתה כי לא ניתן לחלק נכסי קריירה של אדם, אלא שבמהלך השנים השתנתה הפסיקה והחלה להיות הכרה בכך שנכסי קריירה שפיתח בן הזוג, היא הרבה בזכות בן זוגו האחר שתרם וסייע לו לפתח את עצמו ולהגביר את פוטנציאל ההשתכרות שלו, ולכן נכסי קריירה ניתנים לחלוקה.

      כך לדוגמה, בעל שעבד במרוצת השנים, הצדדים נשואים במשך זמן ממושך, התפתח מבחינת השכלה ומבחינה מקצועית ובנה את עסקו באמצעות כישוריו עשה זאת הרי בזמן שהאישה נאלצה להירתם למאמצי הבית והילדים, והיא זו שלמעשה תרמה והעניקה לבעלה את האפשרות להתקדם ולהתפתח, לא התפתחה מבחינה מקצועית וקיימים בניהם פערי השתכרות קיצוניים.

      איך מחלקים נכסי קריירה במועד גירושין הצדדים?

      כדי לקבוע שווי של נכסי קריירה, יש צורך למנות אקטואר שיבצע חישובים ויאמוד את שווי נכסי הקריירה, לאחר מכן כאשר ניכר שישנם פערי השתכרות משמעותיים, כפי המקרה שציינתי לעיל, הרי שניתן לקבוע חלוקה שווה גם של נכסי קריירה, לשם כך יש לבחון את מידת ההקרבה של בן הזוג השני.

      כדי לקבוע שווי של נכסי קריירה, יש צורך למנות אקטואר שיבצע חישובים ויאמוד את שווי נכסי הקריירה

      האם חלוקה של נכסי קריירה תתבצע בכל מקרה בין בני זוג? ובאילו תנאים?

      יש לשים לב כי חלוקת נכסי קריירה לא תתבצע בכל מקרה, אלא רק בתנאי שיש הוכחה לפערי השתכרות משמעותיים בין בני הזוג, וכי בן הזוג שתמך בבן הזוג השני לטובת פיתוח קריירה לא צבר בעצמו כאלה, ולמעשה הקריב את עצמו לטובת בן הזוג השני.

      יש לקחת בחשבון, כי בסופו של דבר, גם אם מתחלקים נכסי הקריירה באופן שווה הרי שבסופו של דבר הצד בעל הקריירה ממשיך להתפתח ולהתפרנס ואילו הצד השני שנותר ללא השכלה, לא יצליח להדביק את הפער.

      על אילו קריטריונים הסתכל בית המשפט לצורך קביעת חלוקת נכסי קריירה?

      בית המשפט כאמור, יבחן את משך שנות נישואי הצדדים, את כושר ההשתכרות של הצדדים כל אחד בפני עצמו, מצבם הבריאותי, היקף הנכסים ותרומת בן הזוג השני ומידת הקרבתו לכך ועוד ועוד קריטריונים שישפיעו על החלטת בית המשפט בעניין ההחלטה האם יש לאזן נכסי קריירה ו/או באם לא, ולפי איזו דרך.

      לסיכום, נכסי קריירה של אחד מבני הזוג, הינם ברי איזון, ויש לבחון את כלל נסיבות העניין ולאזן אותו בכסף או בשווה לכסף.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש