ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    הסכם גירושין ללא ילדים

    אולי זה עתה נישאתם ואתם כבר מתגרשים. אולי ניסיתים שנים רבות להביא ילדים לעולם ללא הצלחה, ונישואיכם נקלעו למשבר. אולי אתם אל-הוריים והחלטתם שהעת להיפרד. ואולי דווקא, מדובר בפרק ב' בחייכם, שנגמר ללא ילדים משותפים.

    תוכן עניינים

    יהיו הנסיבות אשר יהיו שהובילו אתכם להתגרש ללא ילדים, אתם תוהים האם יש צורך לערוך הסכם גירושין, כשאין לכם ילדים. ילדים הם סוגיה מרכזית ביותר בהסכם גירושין, אך לא הסוגיה היחידה. לפניכם, כל מה שחשוב שתדעו על הסכם גירושין ללא ילדים.

    מה היתרונות של הסכם גירושין ללא ילדים?

    אמנם גירושין ללא ילדים, הם הליך פשוט יותר מאשר הליך גירושין רגיל המערב גם סוגיות של מזונות ומשמורת קטינים, אך גם גירושין ללא ילדים עשויים להתארך באופן ניכר, כאשר הם מתנהלים בערכאות השיפוטיות.
    כך למשל, בני הזוג עשויים לנהל מאבקים ממושכים ויקרים על חלוקת הרכוש, שעשויים לגזול מהם זמן, כסף ומשאבים רבים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      בנוסף בני הזוג עשויים להתעכב עם מתן הגט, ואף לעגן את בן הזוג השני במקרים חמורים. סוגיה זו מהותית ביותר במקרים בהם אין ילדים.

      על פי הדין היהודי, ילד שנולד לאישה נשואה, מגבר שאינו בעלה, יחשב לממזר, מה שישפיע רבות על חייו. לפיכך, כאשר אישה ללא ילדים מעוניינת להתחיל פרק חדש בחייה, סירוב הגבר למתן גט והפיכתה לאישה עגונה, ישפיע על האפשרות שלה להביא ילדים לעולם מגבר אחר.

      היתרונות הבולטים של הסכם גירושין הוא כי מדובר בהליך מהיר וזול בהרבה ביחס להליך גירושין רגיל. הסכם גירושין ללא ילדים יחסוך לכם עשרות אלפי שקלים, שנים של מאבקים משפטיים, ואת ההשפעות החמורות של סרבנות גט כשאין ילדים.

      מה כולל הסכם גירושין ללא ילדים?

      סידור הגט

      בני זוג יהודים שנישאו, נדרשים להסדיר את הגט על מנת להתגרש באופן רשמי בישראל. הסכם גירושין ללא ילדים, צריך לכלול את סוגיית סידור הגט והתחייבות בני הזוג להסדיר אותו ללא עיכוב, על מנת למנוע מקרים של סרבנות גט.

      מזונות אישה וכתובה

      גבר יהודי שנישא כדת וכדין מתחייב במספר חובות כלפי אשתו, ללא תלות באם נולדו לבני הזוג ילדים או לא. בין החובות, קיימת חובתו של הגבר לתשלום מזונות אישה עד הגירושין, וחובתו לתשלום כתובה עם הגירושין.

      לרוב נהוג כי האישה מוותרת על כתובתה וזכותה למזונות אישה, בכפוף להסדרת הגט ללא עיכוב. יחד עם זאת, אתם רשאים להסכים על תשלום הכתובה והמזונות בכל דרך אחרת. כמו תשלום מזונות אישה גבוהים אם הגבר יסרב לתת את הגט במועד שיקבע, תשלום מלוא הכתובה, תשלום חלקי של הכתובה וכיוצ"ב.

      חלוקת רכוש

      הנושא המרכזי בהסכם גירושין ללא ילדים הוא נושא חלוקת הרכוש. חשוב לחלק את כל הרכוש שצברתם עד כה, גם אם מדובר ברכוש מועט ביותר. קבעו כיצד לחלק את הרכוש, את הכספים המשותפים, את הזכויות מעבודה שצברתם, את החובות וכו'.

      כיצד מתגרשים ללא ילדים כשאין הסכמה?

      בני זוג ללא ילדים שמבקשים להתגרש ללא הסכמה, נדרשים להגיש ראשית בקשה ליישוב סכסוך. אם בני הזוג לא מגיעים להסכמות במהלך הליך יישוב הסכסוך, הם רשאים להגיש את תביעותיהם הרלוונטיות לגירושין.

      כאשר אין לבני הזוג ילדים, מדובר לרוב בתביעה לאיזון רכוש ותביעה לסידור גט. בנוסף, האישה יכולה להגיש תביעת כתובה ותביעת מזונות אישה.

      האם העדר ילדים הוא עילת גירושין?

      כאשר מדובר בבני זוג יהודים, בין אם לבני הזוג יש ילדים ובין אם לא, עליהם לפנות לבית הדין הרבני על מנת להתגרש. הדרך הטובה ביותר להתגרש בבית הדין הרבני היא בהסכמה בין בני הזוג, על כן חשוב לעגן את הסכמתכם לגירושין בהסכם הגירושין.

      יחד עם זאת במקרים בהם אין הסכמה בין בני הזוג, לעיתים העדר הילדים יכול לשמש כעילה לגירושין, בהתאם לסיבות בגינן לבני הזוג אין ילדים.

      כך למשל אם הסיבה היא עקרות, מחלה או קושי של אחד מבני הזוג להביא ילדים לעולם, מדובר בעילת גירושין המחייבת גירושין, לאחר 10 שנים בהן ניסו בני הזוג להרות, אך כשלו. בנוסף, אם מוכח כי אחד מבני הזוג מסרב להביא ילדים לעולם, ניתן לחייב אותו בגירושין, אם בן זוג השני מבקש זאת.

      מדוע כדאי לערוך הסכם גירושין גם כאשר אין ילדים?

      בשורה התחתונה, חשוב לערוך הסכם גירושין גם במקרים בהם אין לבני הזוג ילדים. על אף שנדמה כאילו אין ביניכם מחלוקות, חשוב שתסדירו את הגט, הכתובה, מזונות האישה ואת חלוקת הרכוש ביניכם.

      הסכם גירושין ללא ילדים, ימנע מחלוקות עתידיות וממושכות שעלולות לעלות לכם ביוקר, ולעכב אתכם מלפתוח פרק חדש בחייכם.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש