ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    הדרכת הורים למתגרשים [מדריך משפטי]

    הדרכת הורים למתגרשים הפכה לנפוצה יותר ויותר ככל שאחוז הגירושין בישראל עלה. הגירושים מזמנים התמודדויות קשות ומאבקים רבים לא רק בין ההורים, אלא גם בין הילדים להורים. הילדים מושפעים מהגירושין, ועלולים להכנס למצוקה ואבל, הדורשים מכם ההורים תיווך נכון של המצב.

    אם הילדים שלכם חווים קשיים עקב הגירושין, אם אתם מוצאים את עצמכם חסרי אונים לנוכח המצב המאתגר של הילד, ואם אתם מבקשים לדאוג לטובת הילדים, המדריך המקצועי שלפניכם יוכל לסייע לכם להבין את כל מה שחשוב על הדרכת הורים למתגרשים.

    תוכן עניינים

    מהי הדרכה הורית?

    הדרכת הורים למתגרשים נותנת מענה לקשיים ההוריים שנוצרו עקב הגירושין. ההדרכה ההורית נותנת כלים לכל הורה שנמצא במצב קשה ומאתגר עם הילדים, ומטרתה להתמודד עם הקשיים המשפחתיים, בחיי היום יום.

    הדרכה הורית מתאימה לכל הורה שמרגיש צורך, לשנות דפוסי התנהגות הוריים ולתווך לילדים להורים גרושים את הגירושין והשינוי באורח החיים נגרם עקב המעבר לשני בתים.

    מה ההבדל בין הדרכה הורית לתיאום ההורי?

    תיאום הורי ממוקד בהורים. מטרת התיאום ההורי היא לעזור להורים לפעול ביניהם בשיתוף פעולה ולהגיע לידי החלטות, שאין מקום לערב בהן את הילדים. הדרכה הורית לעומת זאת ממוקדת בדפוסי ההתנהגות של ההורים עם הילדים. מטרת ההדרכה ההורית היא לעזור להורים בקיום הקשר עם הילדים, וללמד אותם כיצד לעזור לילדים עם הקשיים שעולים מן גירושין.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      בהדרכה ההורית תלמדו כיצד לשנות את דפוסי ההתנהגות ההוריים שלכם במטרה לשמור על סביבה תומכת, אוהבת ומכילה עבור הילדים. בנוסף תלמדו כיצד להימנע מפגיעה בצרכים של הילדים, להפחית מצבי סכסוך עם הילדים, ולהשיג שיתוף פעולה עם הילדים, והכל תוך שאתם ממשיכים להציב לילדים גבולות ראויים, ושומרים על סמכות הורית וחזית הורית אחידה.

      מי מפנה צדדים להדרכה הורית?

      צדדים יכולים לפנות לבד להדרכה הורית. הדרך הטובה ביותר היא לפנות יחד בהסכמה להדרכה הורית ולקבל במשותף את הכלים. יחד עם זאת, ניתן להגיע גם כל אחד בנפרד, וגם כאשר אחד הצדדים מסרב לקבל הדרכה הורית.

      האם לבית המשפט נתונה סמכות להורות על הדרכה הורית?

      כן, לבית המשפט נתונה הסמכות להורות בצו על הדרכה הורית. בית המשפט יבחן את הנסיבות ואת טענות הצדדים, יתחשב בהמלצות שירותי הרווחה, האפוטרופוס לדין (אם מונה), גורמים חינוכיים, גורמים רפואיים, וכל גורם רלוונטי אחר, ויקבע במקרים שימצא לנכון כי יש לחייב את אחד הצדדים, או שניהם, לעבור הדרכה הורית.

      אילו כלים נתונים לבית המשפט במקרים בהם הורה מסרב לקבל הדרכה הורית?

      במקרים חריגים לבית המשפט נתונה הסמכות להטיל סנקציות על מי שמסרב לקבל הדרכה הורית. כך בית המשפט רשאי להטיל קנסות על מי שמסרב ללכת להדרכה הורית בניגוד להחלטת בית המשפט, ואף להורות על זמני שהות בפיקוח עם הילדים או על הפסקה של זמני השהות, עד לאחר קבלת הדרכה הורית.

      מה החשיבות של ההדרכה ההורית?

      חשיבות ההדרכה ההורית למתגרשים היא קודם כל לדאוג לטובת הילדים המשותפים.

      הפרידה של ההורים משפיעה על הילדים באופן קשה, והילדים חווים טלטלה ושינוי קיצוני באורח חייהם, שינוי שנכפה עליהם ללא כל שליטה. הילדים חווים אובדן של התא המשפחתי המוכר להם והם מרגישים שהם איבדו תחושת שליטה על חייהם. קשיים רגשיים אלה, משליכים גם על התנהגותם, וחיי היום יום שלהם, ויוצרים חיכוכים רבים בין ההורים.

      תיווך לא נכון של הגירושין, עשוי להעצים את הקשיים שהילדים חווים ממילא, ולגרום יותר נזק מתועלת. בהדרכה ההורית תקבלו כלים כיצד לתווך לילדים את הגירושין, וכיצד לחזק את הקשר גם בין ההורה לילד, וגם בין ההורים עצמם. אמנם נפרדתם והפסקתם להיות בני זוג, אך נותרתם הורים משותפים, ואתם נדרשים ללמוד גם כיצד לשתף פעולה ביניכם.

      כיצד מתבצעת ההדרכה ההורית בגירושין?

      ההדרכה מתבצעת לאחר תיאום פגישה באופן פרטי, או באמצעות פתיחת תיק ברווחה ובקשה לקבל סיוע בקבלת הדרכה הורית.

      ישנם מספר סוגי הדרכות הוריות, ניתן לפנות להדרכת הורים פרטית לבד, יחד עם ההורה השני, או בקבוצה יחד עם הורים נוספים. במהלך המפגשים, ניתן להעלות סוגיות נקודתיות ולרכוש כלים ומיומנויות להתמודדות עם מצבי מצוקה של הילדים.

      הדרכה הורית תחזק את הקשר של ההורים עם הילדים

      בשורה התחתונה, מטרת ההדרכה ההורית היא לתת מענה להורים כיצד להתנהל עם הילדים בעת משבר הגירושין, להעניק להורים כלים לשמור על טובת הילדים, להפחית את המצוקה בה נמצאים הילדים, ולחזק את הקשר של ההורים עם הילדים.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש