ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    בגד באשתו – בית הדין חייב אותו בכתובה בסך 555,555 ₪

    בעל שבגד באשתו טען בפני בית הדין הרבני כי אין לחייב אותו בתשלום דמי הכתובה, שכן האישה היא האשמה בגירושין, משום שידעה על הרומן ושתקה.

    בית הדין הרבני הגדול הביע את מורת רוחו על טענת הבעל, דחה את ערעורו וחייב אותו בתשלום מיידי של הכתובה בסך 555,555 ₪ בתוספת הוצאות משפט לטובת האישה.

    תוכן עניינים

    הבעל טען שאשתו אינה נקייה מעוון בגידתו בה

    הבעל בגד באשתו, אם ילדיו הרכים, וקיים קשר במשך שנים עם אישה זרה, בעוד אשתו מגדלת ומטפחת את ילדיו.

    בבואם להתגרש הבעל הגדיל עוז ולא הסתפק בשקרים בנוגע לרומן, אלא גם טען בפני בית הדין הרבני כי אשתו אינה נקייה מעוון בגידתו בה, שכן היא "ידעה ושתקה". לטענת הבעל מבחינה מוסרית שניהם התנהגו לא בסדר. לפיכך טען הבעל, כי האישה אשמה גם היא בפירוק הנישואין, ולכן הוא אינו חייב בתשלום הכתובה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      בית הדין הרבני האזורי דחה את טענותיו וחייב את הבעל לפרוע את הכתובה בתשלום מיידי של הכתובה לאישה. הבעל לא קיבל את רוע הגזירה ופנה לערער על כך לבית הדין הרבני הגדול.

      "יש למערער דנן את העזות להאשים את הקורבן, את האישה הנבגדת"

      בית הדין הרבני הגדול הביע את מורת רוחו על טענות הבעל שבעזות מצח האשים את הקורבן של בגידתו, אשת נעוריו ואם ילדיו, בפירוק הנישואין.

      הדיינים הרב אליעזר איגרא, הרב שלמה שפירא והרב מיכאל עמוס הסירו מהאישה כל אשם ורבב שטפל בה הבעל, תמהו על התירוץ שתירץ לפיו האישה הנבגדת אשמה בגירושין בעצם שתיקתה, והגדירו אותו כתירוץ המשונה ביותר ששמעו מעודם.

      הדיינים קבעו כי הבעל הוא שגרם לגירושין במו ידיו, במשך שנים, בבגידה מתמשכת שלבסוף גרמה לו אף לעזוב את הבית.

      לבסוף דחו הדיינים את כל טענות הבעל בערעור, קבעו כי יש לחייב אותו בתשלום מיידי של הכתובה בסך 555,555 ₪ והשיתו עליו תשלום הוצאות משפט בסך 10,000 ₪.

      מי אשם בפירוק הנישואין?

      בית הדין הרבני פוסק גירושין וחיוב כתובה בהתאם לשאלת האשם בגירושין, על פי עילות מן הדין הדתי שהובילו לפירוק הנישואין.

      כך אם נקבע כי האישה אשמה בפירוק הנישואין, אם למשל בגדה או עזבה את הבית, תשלל זכותה להפרע מן הכתובה. במקביל אם יקבע כי הגבר הוא האשם בפירוק הנישואין, אם למשל בגד בגידה ממושכת, בית הדין הרבני עשוי לחייב אותו בתשלום הכתובה.

      אכן קיימים גם מקרים בהם בית הדין יקבע כי שני הצדדים אשמים בפירוק הנישואין ויפחית או ישלול את כתובת האישה. אך זאת רק כאשר יש עילות מן הדין הדתי ולא כך הדבר במקרה שאישה ידעה על בגידת הגבר ושתקה. במקרה זה נאלץ גבר שניהל רומן מתמשך וטפל באשתו אשמה על כך שידעה ושתקה, לשלם באופן מיידי את כתובתה בסך 555,555 ₪.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו 1283801-02 פלוני נ' פלונית

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש