ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    איך להתמודד עם אלימות מילולית של בן או בת הזוג?

    אלימות מילולית היא דפוס התנהגותי המשפיע על כלל בני הבית והכולל בתוכו אמירת אמירות שליליות, קללות איומים, אמירות משפילות מקטינות, צעקות ואף התעלמות.

    אלימות מהסוג הזה משפיעה על הזוגיות ועל ילדי הצדדים, והלכה למעשה כל רובד אפשרי מושפע ממנו, לרבות התפתחות תקינה של בני הבית, צורת החיים, איכות החיים, ובעיקר – הנפש.

    תוכן עניינים

    מדוע אדם יכול להיות אלים מילולית?

    לאלימות מכל סוג אין תרוץ, אלימות זו מתבצעת כאשר לצד אין יכולת לתקשר בצורה תקינה, ואינו בעל יכולת להביע את עצמו או לשלוט בכעסיו, ואז מתפרצת לה האלימות הנוראית – המילולית.

    כאמור, כולם רבים, כל זוגיות טומנת בתוכה משברים, עליות וירידות, אבל גם לריב – צריך בהחלט איך לדעת. לאלימות מילולית ולהשפעות מילים שאנחנו מוציאים מהפה יכול להיות משקל רב, ואנחנו עלולים לגרום לצד השני לצלקת של ממש, עצב, עלבון והדבר עלול להוביל להרס בין בני הזוג, הן מבחינה זוגית והן מבחינה אישית.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מהן ההשפעות של אלימות מילולית?

      מעבר לנזקים שעלולים להיגרם לבני הבית ולרבות ילדינו, כאשר ישנה אלימות מילולית ברחבי הבית אנחנו חסרי אנרגיה, אין לנו יכולת להתפתח באופן תקין, לעבוד, או להתנהל בצורה רגילה, הדבר אף עלול להשפיע על מצב הרוח, על האנרגיה, להוריד לנו את הביטחון וליצור ניתוק מבן הזוג, כעסים, משברים רציניים וכיו"ב.

      הבית שאמור להוות המקום הבטוח, השקט, המפלט שלנו והמבצר שלנו, הופך להיות מקום נוראי שלא רוצים לשוב אליו, בית שקיימת בו אלימות מילולית עלול להסב פגיעה לנפש, ולהחליש את בני הבית ואת הצדדים, ומכאן אפשר לחלות ולהיפגע משמעותית כתוצאה מהמתחים, מהעייפות ומהמצב הנוראי הזה.

      אלימות מביאה חוסר אונים, הקטנה, השפלה והאלימות בעצם מסיבה הרס כבד המשפיע על הכל ועל כולם ויוצר עומס נפשי, עצב ולחץ, תחושת כישלון, אובדן מצב רוח וכיו"ב, אלימות מהסוג הזה עלולה גם להוביל לאובדן שליטה ואלימות פיזית בהמשך.

      כיצד ניתן להתמודד עם אלימות מילולית של בן הזוג?

      שיח מכבד – לשוחח עם הצד השני בנועם ולסכם שאין יותר אלימות מילולית בבית, למצוא פתרון לשיח נעים ולאופן התמודדות במצבי כעס, ולהרבות תקשורת בין בני הזוג על דברים שמפריעים להם ולדעת להבין מתי מגיעים לנקודת רתיחה ולעצור שם, ולקחת אחריות על המילים שיוצאות לנו מהפה.

      טיפול לשליטה בכעסים ו/או טיפול ריגשי – אלטרנטיבה נוספת היא טיפול רגשי לשליטה בכעסים, כך שהצד האלים מילולית ידע לקבל כלים לאופן התמודדות עם מצבים מהסוג הזה, לעיתים בטיפול הריגשי מקבלים הבנה לסיבות שמביאות את הצד האלים מילולית לנהוג כפי שנהג, ולאחר אבחון הבעיה, ניתן ללמד אותו לאט לאט את האופן שבו דברים צריכים להיעשות על מנת להחזירו למסלול הישר ובמטרה שיחדול מאלימותו זו.

      להיות סבלניים – כל שינוי של אדם לוקח זמן, הדבר דורש הבנה והכלה אין סופית מצד שני הצדדים בזוגיות, צריך להילחם לאט לאט יחדיו ולהתגייס לטובת שינוי המצב במשותף מתוך מקום אוהב, סבלני ומתוך מקום כנה לביצוע השינוי עד ללמידת גישה חדשה ותקשורת בריאה בין הצדדים וסילוק מוחלט של האלימות מתוך הבית.

      לסיכום, מלבד כל הנאמר במאמר זה, ככל ואחד מבני הזוג אלים, עליו לקבל טיפול בהקדם האפשרי לצורך לימוד לשליטה בכעסים, שליטה במילים והתמודדות מול מצבים מסוג זה, ובירור נרחב מהעבר ומהווה בשאלה מדוע בן הזוג מתנהל באלימות מילולית.

      כמו כן מומלץ לבני הזוג לטפל גם זוגית בהתמודדות אחד עם השני, תוך מתן כלים לשינוי וטיפול בבני הזוג וגיוס הצד השני לטיפול בצד הפוגע.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש