ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    רוצה להתגרש? חמש הטעויות שאסור לך לעשות בשום אופן

    רוצה להתגרש? חמש הטעויות שאסור לך לעשות בשום אופן

    תוכן עניינים

    #1 תשמור את המידע לעצמך

    אם אתה רוצה להתגרש, תימנע מלהפיץ זאת קבל עם ועדה. את המידע תשמור לעצמך, ולא משום שמדובר בסוד חלילה, אלא משום שלקראת הגירושין ייתכן ותהיינה פעולות שיהיה עלייך לעשות, שטוב אם הן תעשנה "בשקט". כמו לדוגמא: הגשת תביעת גירושין לערכאה שנוחה לך, מציאת דירה חלופית, בירור לגבי חשבונות וכספים משותפים שיש לך עם בן או בת הזוג. בין היתר, אם אתה גם מנהל רומן מחוץ לנישואין, עדיין אין זה השלב להפיץ זאת, משום שהמידע הזה גם עשוי לפגוע בצד השני, ודווקא לעורר בו כעסים שרק יכבידו על הליך הגירושין. כך שהניסיון מלמד שדיסקרטיות עשויה להועיל מאוד בהליך הגירושין, ולעיתים גם עשויה לייעל אותו לטובת מי שפעל בהתאם.

    #2 אל תעלים כספים

    טעות נפוצה שעושים לקראת הגירושין או במהלכם, הוא להעלים כספים או נכסים שאמורים להיות מחולקים שווה בשווה בין בני הזוג. העלמת כספים והסתרתם היא טעות קשה מאוד שעלולה לפגוע בכם מאוד. ככל שיתגלה שהעלמתם כספים, תוכלו להיות חשופים גם לסנקציות במסגרת הליכים משפטיים בשלב הגירושין, ואף בעתיד לתביעות כספיות מצד בן הזוג. מעבר לכך, בהעלמת כספים יש גם פגם מוסרי כבד מאוד, שעשוי בוודאי גם להשפיע בעתיד על היחסים עם המשפחה הקרובה שלך ועל היחסים עם ילדייך. לכן, אל תעשו כן, תנהגו בהגינות, ובתום לב, ותזכרו שהכספים והנכסים שייכים גם לבן הזוג השני.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      #3 אל תערב את הילדים

      בכל הכבוד לצער ולקושי הנלווים לשלב הגירושין, לרגע אל תשכח שהילדים שלך סובלים עוד יותר. הם רואים כיצד התא המשפחתי בו הם גדלו קורס לנגד עיניהם, והתהליך הזה משפיע ועוד ישפיע עליהם למשך שנים, וייתכן שגם יתרום לעיצוב תפיסת עולמם העצמאית. אז אנא, תימנעו מלערב אותם בשלב הגירושין, אל תסיטו אותם, ובכלל תימנעו מהצגת בן או בת הזוג שלכם באור שלילי. תנהגו בקרבתם באופן ממלכתי ותעבירו להם מסר של אהבת אמת, בכל מצב ובכל שלב.

      אינפוגרפיקה-רוצה להתגרש חמש הטעויות שאסור לך לעשות בשום אופן

      #4 תבחן את כל האפשרויות המשפטיות

      הליך הגירושין כולל מספר נושאים שעשויים להיות מוכרעים בבית המשפט. מדובר תחילה בהליך הגירושין לגופו, שנעשה בבית הדין הרבני, וגם בחלוקת הרכוש, קביעת המשמורת וקביעת דמי המזונות הנעשים בדרך ככלל בבית המשפט לענייני משפחה. לא אחת, בשל כעסים ומתחים הקיימים בין בני הזוג, הנטייה של בני הזוג היא לפנות תחילה להליכים משפטיים "ובכל הכוח", על מנת לקבל הכרעות בכל הנושאים המתוארים.

      כל הליך משפטי הנוגע להליך הגירושין עשוי להיות יקר מאוד, שכן הוא כולל תשלום לעורכי דין, תשלום אגרות ואף הוצאות משפט, וכמובן ליצור כעסים בין בני הזוג. לכן,

      זו טעות לפנות ישר להליך משפטי. יש לשקול בחיוב אפשרויות חלופיות, כגון: גישור, משא ומתן, ועוד. דווקא האפשרויות החלופיות יכולות גם לזרז את הליך הגירושין, וגם להנעים ולהקל אותו. זאת להבדיל מהליך משפטי, שגורר מאבק ממושך, ולבסוף מביא להכרעה שבהכרח תפגע באחד הצדדים. לכן, תקבלו ייעוץ משפטי, תבררו לגבי אפשרויות חלופיות למיצוי הליך הגירושין, ואל תלכו כצאן לטבח לערכאות משפטיות.

      #5 את "הנקמה" תשמור בלב

      לעיתים הגירושין נעשים בשל בגידה, אלימות, ואף לצערנו תיעוב הדדי שנמשך שנים רבות. את אותם כעסים ותסכולים שנאגרים לעיתים במשך שנים כלפי בן או בת הזוג, נוטים בני הזוג להוציאם במלוא כוחם בשלב הגירושין. אז הבה נבהיר זאת: את הנקמה, תשמרו לעצמכם. תתגרשו בכבוד, ותזכרו שתכלית הגירושין היא לסיים קשר זוגי שפשוט לא עושה לכם טוב, על מנת לפתוח דף חדש בחייכם.

      לכן, תימנעו מנקמות כגון: הוצאת לשון הרע והכפשת בן או בת הזוג, שכן התבטאויות שמהוות לשון הרע עשויות לעלות לכם בתביעה משפטית. בוודאי ובוודאי תימנעו מהגשת תלונות סרק למשטרה, ובכלל תימנעו מהערמת קשיים מיותרים במהלך הליך הגירושין. תתמקדו בקידום ההליך ובסיומו המהיר והמיטבי.

      את הנקמה, תשמרו לעצמכם. תתגרשו בכבוד, ותזכרו שתכלית הגירושין היא לסיים קשר זוגי שפשוט לא עושה לכם טובלסיכום – אפשר להתגרש בצורה נאותה

      היעד שלך הוא להתגרש, וכאמור- לפתוח בדף חלק להמשך חייך. לכל טעות בדרך יש מחיר, בין אם נפשי, משפחתי ומוסרי, ובין אם מחיר כספי. לכן, תשמור על דיסקרטיות, תקבל ייעוץ משפטי נאות, תנהג בהגינות ובתום לב ולא מתוך נקמנות. בשלב הרחוק, זה רק יסייע לך.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש