ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פתיחת תיק גירושין ברבנות פתח תקווה

    פתיחת תיק גירושין היא בהחלט צד שמסמל סיומו של עידן אחד ותחילתו של עידן אחר. האם חובה לעשות זאת בכאסח? ממש לא. האם אפשר לעשות זאת בנועם ובכבוד הדדי? לחלוטין כן. אם תאם תושבי פתח תקווה והסביבה, תוכלו לקבל כאן את כל הפרטים על בית הדין הרבני בפתח תקווה, ועצות מועילות איך להתגרש ולשמור על שפיות.

    פתיחת תיק גירושין ברבנות פתח תקווה

    אומנם שיעור הגירושין עלה בישראל מאוד בשנים האחרונות, אך אין זה אומר שהליך הגירושין חייב להיות אימתני, מתסכל ומסורבל. זוגות רבים בוחרים לסיים את חייהם המשותפים בנועם, מתוך כבוד הדדי ושיתוף פעולה. כל המידע המעניין לגבי איך אפשר להתגרש ולשמור על שפיות, כמו גם כל הפרטים על בית הדין הרבני בפתח תקווה, בכתבה שלפניכם.

    תוכן עניינים

    כל הפרטים על בית הדין הרבני בפתח תקווה

    1. קבלת קהל: ימים א'-ה' בין השעות 13:30-8:30 – פרט לערבי חג ומועדי ישראל.
    2. כתובת: שפיגל 6, פתח תקווה.
    3. טלפון: 5889*
    4. פקס:  03-9312878
    5. מייל: petachtikva@rbc.gov.il

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      איך מתגרשים ושומרים על שפיות?

      לפעמים קל לומר, קשה ליישם, נכון? גירושין הוא משבר, ללא ספק. גם אם שני הצדדים רוצים בכך, גם אם שני הצדדים מסכימים, וזהו מצב "מתקדם", עדיין מדובר בפרשת דרכים שמסמלת קיצו של עידן, ופירוק הבית והמשפחה. אנחנו מאמינים, וגם ראינו זאת בפועל, שאפשר לעבור את ההליך הזה מבלי לפרק את המהות של הבית והמשפחה. גם אם אמא ואבא נפרדים, שניהם ממשיכים להיות הורים לילדים. איך עושים את זה בהרמוניה? הנה כמה עצות.

      גם אם אמא ואבא נפרדים, שניהם ממשיכים להיות הורים לילדים

      שיח ענייני ולא זוגי / אישי

      במיוחד בהתחלה, יעזור מאוד לכולם אם השיח בין הצדדים יהיה ענייני ולא אישי. מה הכוונה? להתמקד בעיקר ולא "לערבב" רגשות ואמוציות, במיוחד לא כשמדובר בתחום שעשוי להפעיל אתכם. לדוגמא, אפשר לעדכן לגבי אחד הילדים בענייניות, להיות בפוקוס ולהעביר את המידע להורה השני, ואפשר לעשות זאת בדרמטיות, באובר רגישות ובאווירה לא נעימה. אתם כבר לא בני זוג אבל אתן עדיין מתפעלים באיזשהו אופן יחדיו את הבית המהותי שלכם.

      שומרים על הבית המהותי

      גם אם כל אחד מכם גר בבית משלו, אנו מתכוונים לבית הפנימי שלכם ובעיקר של הילדים שלכם. כן אפשר להתגרש, ולחיות בבתים שונים ולהמשיך לקיים בית אחד אוהב עבור הילדים. בית בלב, בית של ביטחון, והצעד הראשון להמשיך ולקיים את הבית הזה הוא באמצעות שיח ענייני. אל תיפלו לדרמות, שימרו על ענייניות.

      שיתוף פעולה בחינוך

      אתם אומנם נפרדתם אבל לילדים שלכם יש אמא ואבא שמאוד אוהבים אותם ומשקיעים בהם, נכון? אם כן, חשוב מאוד, כדי להמשיך לקיים מסגרת שפויה ונעימה לכולם, לזכור שזה שאתם נפרדתם, לא אומר שמשהו השתנה מבחינת חינוך הילדים ושיתוף פעולה בחינוך. מה הכוונה? אפשר להסתכל על זה כמו על החלפת משמרות בעבודה:

      • סיימתם "משמרת" עם הילד, אתם מעבירים את המידע להורה השני, זה שאחריכם במשמרת. איך היה במשמרת, האם היה משהו מיוחד, וכל מידע שיעזור להורה השני במשמרת שלו.
      • אתם הרי לא רוצים שהוא יתפקד באופן לקוי במשמרת, כי בסוף מדובר בילד שלכם שנושא את התוצאות.
      • חשוב לזכור שנושא שיתוף הפעולה בחינוך הוא מפתח. הצד השני הוא ההורה של הילדים שלכם, וימשיך להיות, הם בקשר איתו או איתה במידה כזו או אחרת, ולמה להקשות בעיקר על הילדים?
      • זיכרו לשתף את הצד השני בכל מה שקשור לילד. ממש כל דבר. אם הוא רב עם אחד החברים, אם היתה לכם שיחה מעניינת איתו, אם הוא לא הרגיש טוב הבוקר. הכל חלק ממארג רגשי רחב יותר שיכול לעזור לנו בסופו של יום ובתחילתו, להחזיק משפחה מאושרת יותר, וילדים מלאי ביטחון.

      הכל חוזר אליך? תקשורת פתוחה

      יש משפט עתיק בעברית שאומר "הכל חוזר אליך" ואנחנו יודעים שאכן כך. במיוחד חשוב לזכור זאת כשזה נוגע ל"צד השני" – ההורה השני ממנו נפרדנו. ככל שתנסו להעלים מידע, לא לדבר, לא לשתף, זה יחזור אליכם וחבל, זה יפגע בכם ובילדים. השאיפה היא להגיע למצב שכולם מאושרים, גם במצב הנוכחי בו המשפחה לא חיה יותר יחד, וממשיכים לקיים בית אוהב, ושני בתים בפועל, עבור הילדים.

      שמירה על ערוץ תקשורת פתוח יעזור לכם מאוד. אומנם נפרדתם מבן/בת הזוג אבל אם יש לכם ילדים משותפים, אתם תמשיכו להיות בקשר כל החיים, לכן חשוב לקחת נשימה עמוקה ולהבין זאת, ובמיוחד להבין שכל צעד דרמטי וסוגר תקשורת מצידכם, בסופו של דבר ישפיע בעיקר על הילדים.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש