ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    עלות פתיחת תיק גירושין ברבנות

    עלות פתיחת תיק גירושין ברבנות

    תוכן עניינים

    ניהול הליך גירושין בקצרה

    הליך הגירושין בישראל נערך בבית הדין הרבני, אשר לו הסמכות הבלעדית לעסוק בענייני נישואין וגירושין בין יהודים. אך תביעת הגירושין לא כוללת רק את עצם הגירושין, אלא היא כוללת סוגיות נלוות רבות ונוספות כגון: חלוקת הרכוש המשותף של בני הזוג, הסדרת משמורת הילדים המשותפים לאחר הגירושין, היא גם כוללת את סוגיית מזונות הילדים שישולמו לאחר הגירושין.

    כל הליך כזה, שווה לא מעט כסף, וזאת בנוסף למעמסה והמתחים הנפשיים הנלווים להליך הגירושין, כאשר את האלמנטים הללו לא תמיד אפשר לכמת בכסף.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      העלות הכספית

      הליך הגירושין לא בהכרח נפתח בשלב פתיחת תיק גירושין ברבנות, אלא נפתח עם המעבר בדלת משרדו של עורך הדין שילווה אתכם בהליך. שכן פגישת ייעוץ עולה כסף, וכל שכן הייצוג המשפטי עולה כסף. חשוב להבהיר, שהייצוג המשפטי משולם בהתאם לגובה ומורכבות התיק, כך שהליך הגירושין לגופו- אשר ינוהל בבית הדין הרבני בלבד, הוא רק חלק מההליכים שיתקיימו בהמשך.

      חשוב לציין שעלויות שכר טרחת עורך דין בשלב הגירושין נעות בין עשרות למאות אלפי שקלים לעיתים, ויודגש שבתחום דיני המשפחה לא נהוג ליטול שכר טרחת עורך דין בהתאם לאחוזי גבייה או הצלחה, בשל אופי ההליך והפעילות הנדרשת בו.

      לאחר הפגישה עם עורך דין לענייני משפחה, תוגש תביעת הגירושין לבית הדין הרבני.

      במעמד פתיחת התיק תשולם אגרה למזכירות בית הדין. עלות האגרה נכון להיום עומדת על שיעור של 347 ₪.

      ככל שישנם הליכים מקבילים כגון חלוקת רכוש ועוד, ישנן אגרות נפרדות. אגב, יש לציין, שבמסגרת ניהול תיק גירושין בבית הדין הרבני, ישנן אגרות נוספות המוטלות בהתאם לסוגי בקשות שונות המוגשות במסגרת ההליך. שיעור האגרות נע בין עשרות למאות שקלים לפי סוג וטיב הבקשה.

      גם בעת סיום הליך הגירושין, עשויות לצוץ עלויות כספיות משפטיות חדשות, כאשר העיקריות שבהן הן תשלום הוצאות משפט, המוטלות בסיום ההליך בבית הדין הרבני (ובכל תיק). הוצאות משפט מוטלות על הצד המפסיד, והן כוללות את תשלום ההוצאות המשפטיות של הצד השני ככלל.

      עלות כספית שכיחה ועיקרית נוספת עולה כאשר קיים צורך בהגשת ערעור. גם בעת הגשת ערעור יש לשאת בתשלום אגרה, ואף בהפקדה כספית. סכומים אלו נעים בין מאות לאלפי שקלים בהתאם לנסיבות וסוג הערעור.

      לערעור, נלווה גם שכר טרחה נוסף לעורכי הדין ככלל.

      בתיק גירושין בבית הדין הרבני, ישנן אגרות נוספות המוטלות בהתאם לסוגי בקשות שונות המוגשות במסגרת ההליך

      העלות הכספית הנלווית

      העלויות של ניהול תיק בבית הדין הרבני לא מסתיימות כמובן רק בתשלום לעורכי הדין ובתשלום אגרות, ישנן עלויות רבות ונוספות, ודיי קבועות, אלו מקצת הדוגמאות:

      מזונות ילדים – בשלב הגירושין, מוגשת בדרך כלל אוטומטית בקשה למזונות ילדים, ומזונות זמניים. כבר בשלב הזה אחד מבני הזוג יישא בנטל כספי קבוע וחדש, שמתבטא בסכום מזונות קבוע שישולם על כל ילד משותף. סכומי מזונות נעים בין סכומים של אלפי שקלים, בהתאם ליכולת הכספית.

      מזונות אישה – לא אחת, בית הדין הרבני עשוי לקבוע כי על הבעל לשאת במזונות אישה, זאת מכוח הכלל ההלכתי "עולה עמו ואינה יורדת". התכלית העומדת מאחורי הצורך במזונות אישה היא לשמור על יכולתה הכלכלית של האישה גם לאחר הגירושין ובכך לשמור על כבודה. בעת הליך הגירושין בבית הדין הרבני או בסופו, עשוי הבעל למצוא את עצמו חב בתשלום כספי חודשי וקבוע. בדומה למזונות ילדים, גם שיעור מזונות האישה עשוי לנוע בין מאות לאלפי שקלים.

      מעבר דירה – הליך הגירושין מביא באופן אוטומטי לעזיבת הבית ע"י מי מבני הזוג. המשמעות היא כי בן הזוג העוזב, נושא בשלב זה בנטל של אחזקת דירה נוספת, בנוסף לתשלום חובות קודמים, ותשלום חלקו בדירה שעוד מצויה בבעלות משותפת של בני הזוג. להוצאות דיור תרומה משמעותית לקושי הכספי הנלווה לגירושין.

      הוצאות בשלב ההליך המשפטי – הליך הגירושין בבית הדין הרבני עשוי לא אחת להוליד צרכים מיידים. כגון: שימוש בחוקרים פרטיים למשל, או במומחים כלכליים או פסיכולוגים מומחים. העלות הכספית של שימוש בחוקר פרטי או כל מומחה אחר, היא גבוהה מאוד והיא נעה בין אלפי לעשרות אלפי שקלים.

      טיפים לסיכום

      אין ספק שהעלות הכספית של ניהול תיק גירושין ברבנות היא גבוהה, אך אפשר להקל עליה במעט באמצעות הטיפים הבאים:

      1. מומלץ להגיע עם עורך הדין להסדר שכר טרחה כולל בתחילת הדרך לגבי כלל הליך הגירושין.
      2. מומלץ לבחון אפשרויות לגישור.
      3. מומלץ להימנע מבקשות מיותרות.

      החשוב ביותר, הוא להיוועץ בעורך דין מיומן ומנוסה אשר יוכל לסייע בהליך המורכב.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש