ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    מתלבטת איך להתגרש: לא יכולה לעזוב ולא יכולה להישאר

    אנשים רבים מגיעים לשלב בו הם שואלים את עצמם, ואם הם ברי מזל בתקשורת פתוחה, גם את בני זוגם, האם הגיעה העת להתגרש. עם כל הקושי הרב הטמון בפירוק בית ולעיתים קרובות גם משפחה, נראה כי במקרים מסוימים אין מנוס וזה הפתרון הטוב ביותר. הליך הגירושין לא חייב להיות פוגעני ודורסני, ולאלו מכן ומכם אשר מתלבטים כיצד לעשות זאת, הכתבה הבאה בשבילכם.

    מתלבטת איך להתגרש: לא יכולה לעזוב ולא יכולה להישאר

    על פי התאחדות הגישור הישראלי, הסטטיסטיקה מראה כי שלישי מהזוגות הנישאים, בקרב האוכלוסייה היהודית בישראל, צפויים להתגרש. אם בעבר לגירושין היות תדמית של מאבק טראומטי, קשה וקורע את הכיס, הרי שבמהלך השנים חל שינוי בגישה, וכיום יותר ויותר אפשר לשמוע את הביטוי "גירושין בהסכמה" ו"להתגרש נכון".

    שם המשחק הוא תקשורת והידברות, הימנעות ככל הניתן מתהליכים משפטיים ארוכים ומייגעים, במטרה לשים את הפרק הזה בעבר, ולהמשיך קדימה, מחוזקים יותר. במאמר שלפניכם נמנה מספר שלבים בדרך לגירושין, שעשויים לעזור לכם להתגרש נכון, ולהתגבר על הלבטים שבדרך.

    תוכן עניינים

    איך להתגרש – ההכנות בדרך

    על מנת להקל על ניתוח ההליך, אנו נחלק אותו לשני תחומים. הראשון הוא רגשי, אישי, נפשי. השני הוא פרקטי ופיננסי בעיקר. חשוב לתת את הדעת לשני התחומים ולהיערך בהתאם, מכל ההיבטים האפשריים.

    בהיבט הרגשי – אישי – נפשי

    הכנה נפשית – גם אם מדובר במצב בו שני בני הזוג העלו את הנושא, או שמא אתם חושבים על כך וטרם שוחחתם עם בן/בת הזוג, בכל מקרה עליכם לעשות הכנה נפשית. מה הכוונה? כדאי לשוחח עם אנשים שעברו את ההליך ולקבל פרספקטיבות שונות, מבחינה אישית ופרקטית, איך זה נעשה. פחות מידע ענייני, יותר חווייתי ואישי. אם אתם חשבים חוסר ביטחון בנושא, כדאי להיעזר באיש מקצוע טיפולי, שיסייע לכם לצלוח את הדרך מבחינה אישית ונפשית, מכיוון שידוע כי הליך גירושין בהחלט יכול לשאוב מכם את הכוחות, ואין זה חייב להיראות כך.

    הדבר החשוב ביותר בשלב זה הוא להיות שלמים עם ההחלטה שלנו, ולא להביט לאחור. אין זה אומר שנדרש מאבק ונדרשת טראומה, ממש לא. ניתן, רצוי וראוי לעשות את הדברים בהרמוניה, עד כמה שניתן, בהסכמת הצדדים ולחסוך עוגמות נפש לכם, ובטח לילדיכם.

    שמירה על תקשורת פתוחה ויחסים טובים – אחד היסודות המשמעותיים ביותר כשנשאלת השאלה איך להתגרש הוא יסוד התקשורת. כל עוד שומרים על ערוץ תקשורת פתוח בין מה שעד לא מזמן היה "בני הזוג" וכעת נהיה "הצדדים", הסיכוי להצלחה ומינימום פגיעה, הוא משמעותי הרבה יותר. יחסים טובים ותקשורת פתוחה יקלו עליכם בתהליך, ויחסכו מכם משאבים נפשיים רבים.

    קבלת עזרה מהסביבה הקרובה – הרשו לעצמכם להיתמך על ידי בני משפחה, חברים, אתם עוברים משבר וזקוקים לעזרה ותמיכה מעבר לשגרה. חשוב להודות בזאת, לא ללכת לבד את הדרך הזו, ולהיעזר באנשים הקרובים לכם, עד שייגמר הפרק.

    יחסים טובים ותקשורת פתוחה יקלו עליכם בתהליך, ויחסכו מכם משאבים נפשיים רבים

    איך להתגרש בהיבט הפרקטי והפיננסי

    כאשר עונים על השאלה איך להתגרש מההיבט הפרקטי והפיננסי, חשוב לתת את הדעת למספר תחומים משמעותיים מאוד:

    1. אסטרטגיה – מה האסטרטגיה של הליך הגירושין? האם הם נעשים בהסכמה? האם אחד הצדדים לוקח את המושכות ומגיש תביעה נגד הצד השני? האם בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני? שאלות רבות על הפרק ולכן אם אתם במצב בו הגירושין לא בהסכמה, זה השלב להסתייע בעורך דין לגירושין, שינחה אתכם בתהליך צעד צעד. אתם קובעים את האסטרטגיה, ועורך הדין מבצע אותה. אם חשוב לכם לשמור על יחסים טובים ומינימום פגיעה, זו בהחלט הדרך ועורך הדין שלכם ייצג אתכם ואת הדרך בה בחרתם.
    2. הסכם גירושין – זהו השלב הבא, אנו שואפים להגיע להסכם גירושין, אשר מתייחס לכל הדברים המהותיים שעל הפרק:
      משמורת והסדרי ראייה עם הילדים – האם אחד ההורים מבקש משמורת מלאה על הילדים? האם תחלקו ביניכם את המשמורת? חשוב להדגיש שוב, על מנת להימנע מטראומות מיותרות להורים ולילדים, חשוב תמיד לזכור שטובת הילדים לפני טובת ההורים, וכי מאבקים ומלחמות על חשבון הילדים לא ישיגו ניצחון, כולם מפסידים. שימו לב כיצד אתם יכולים להשקיע בהגעה למקסימום הבנה והסכמה, ומינימום חיכוכים ומאבקים.
      מזונות – בהמשך ישיר לסעיף הקודם, ופה כן נתייחס נקודתית לנשים, אשר חלקן חוששות להתגרש מכיוון שלא תהיה להן היכולת הכלכלית לפרנס את הילדים ואת הבית. גובה המזונות ייקבע בבית המשפט, או בהסכמה של שני הצדדים, על פי צרכי הילדים. אותו דבר לגבי גברים אשר חוששים לסחיטה מצד האישה ולמזונות "בשמיים". אם הגעתם למצב בו הבית והמשפחה לא מתפקדים בשל מערכת היחסים שלכם, אל תישארו יחד בגלל החשש ממזונות.
      חלוקת רכוש – תחום נוסף ומשמעותי הוא תחום הרכוש וחלוקתו. פה חשוב שתהיה שקיפות מוחלטת בין הצדדים, וקחו בחשבון שיהיו גם ויתורים, אבל זה לא חייב להיראות מלחמתי ומגמתי. השאיפה היא שכל אחד מהצדדים יוכל להמשיך את חייו לאחר שמסתיים פרק הנישואין, על הצד הטוב ביותר.

    אם ברצונכם להכין את עצמכם לגירושין על הצד הטוב ביותר, חשוב שתתנו את הדעת על כל התחומים הפרקטיים, ויפה שעה אחת קודם, כך תוכלו להכין את עצמכם, ובעיקר להתייחס גם לפן האישי והנפשי, ולקבל סיוע בנושא, בכל נתיב המתאים לכם ביותר.

    בהצלחה!

    *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מדריך משפטי למתגרש