ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    מתגרשים? עו"ד דיני משפחה ממליץ על הליך גישור

    כל סכסוך משפטי, יכול להסתיים תוך זמן קצר יחסית, או להימשך זמן רב. במה הדבר תלוי? בנכונות הצדדים לפשרה ובהליך שבמסגרתו, מתברר הסכסוך.

    מתגרשים? עו"ד דיני משפחה ממליץ על הליך גישור

    כאשר מדובר על הליך גירושין המתקיים במסגרת של גישור, נכונות בני הזוג לפשרה, ואופיו של הגישור, יכולים להביא לסיומו המהיר של הליך הגירושין.

    עו"ד דיני משפחה ממליץ על גישור, מן הטעם כי במסגרתו, יכולים בני הזוג לנהל דיאלוג רגוע והגיוני על העניינים השונים, בעזרתו ובהדרכתו של המגשר. התוצאה – סיום הליך הגירושין תוך זמן קצר. הליך גישור מוצלח מסתיים בהסכם גירושין, המובא לאישורו של בית המשפט.

    ישנו אמצעי נוסף המסייע לזוגות רבים, להתגרש תוך זמן קצר והוא ייעוץ גירושין.

    תוכן עניינים

    מהו הליך הגישור – הסבר

    מטרתו של הליך הגישור היא לאתר את המחלוקות שבין הצדדים ולהביאם לכדי ניהול דו שיח, מתוך נכונות הדדית להגיע לפשרה.

    המגשר הוא צד שלישי ניטרלי לחלוטין ותפקידו הוא לסייע לצדדים להגיע להסכמות, על כל נושא העומד למחלוקת.

    הגישור הוא מסגרת המתאימה לפתרון סכסוכים מתחומים שונים והוא אפקטיבי מאוד גם בהליכי גירושין. על כן, עו"ד דיני משפחה, מנהל חלק ניכר מתיקי הגירושין, באמצעות גישור.

    הצלחתו של הליך הגישור בגירושין, תלויה בעיקר בגישת בני הזוג להליך. עליהם להגיע אל ישיבת הגישור, כשהם נכונים לשמוע את טענות הצד השני, להשמיע את טענותיהם שלהם ולמצוא את שביל האמצע.

    גישור – איננו מחייב!

    המאפיין החשוב ביותר של הליך הגירושין הוא העובדה כי הוא אינו מחייב את הצדדים. כל אחד מבני הזוג, רשאי בכל שלב, להחליט להפסיק את ההליך. במקרה כזה, ישובו הצדדים להתנהל בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.

    אם הליך הגישור הניב הסכם גירושין אשר הוגש לבית המשפט וקיבל תוקף של פסק דין, אזי, ההסכם מחייב את הצדדים.

    מתי ימליץ עו"ד דיני משפחה על גישור?

    יעילותו של הגישור, תלויה כאמור, בשאלה האם הצדדים נכונים להתפשר בדרישותיהם ולהיפגש באמצע הדרך. לפיכך, עו"ד דיני משפחה ימליץ על גישור, רק במקרים בהם גישת הצדדים, מתאימה.

    לעיתים, זוגות אשר החליטו להתגרש, מעדיפים לנהל את הליך הגירושין בבית המשפט, מתוך חשש שידם תצא על התחתונה אם יפנו לגישור.

    כאשר עו"ד דיני משפחה מסביר את יתרונות הגישור , לרבות העובדה כי מדובר בהליך בלתי מחייב, המאפשר להגיע לפתרון יצירתי של המחלוקות, הנכונות לפנות לגישור גדלה, במרבית המקרים.

    בנוסף להליך הגישור, ישנה מסגרת נוספת אשר יכולה לסייע לבני זוג מתגרשים, היא ייעוץ גירושין. המטרה היא זהה – להתגרש בנועם ותוך זמן קצר.

    יעילותו של הגישור, תלויה כאמור, בשאלה האם הצדדים נכונים להתפשר בדרישותיהם ולהיפגש באמצע הדרךבחירת המגשר

    ישנם שלושה פרמטרים מרכזיים, על פיהם יש לבחור את המגשר בהליך גירושין:

    1. ידע וניסיון מקצועי : עו"ד דיני משפחה יפנה למגשר המומחה בהליכי גירושין. למגשר חייב להיות הידע המשפטי המתאים והניסיון המקצועי, על מנת שיוכל באמת לסייע לבני הזוג. מגשר המתמחה בסכסוכים מסחריים, איננו מתאים, לרוב, לגשר בין בני זוג מתגרשים.

    2. אופי מתאים : מלבד הידע המקצועי, חייב המגשר להיות בעל האופי המתאים, על מנת להיות מגשר טוב. עליו להיות סבלני, קשוב ובעל כישורי משא ומתן מעולים. עליו לדעת להרגיע ולפשר בין הצדדים ולשמור על קור רוח, גם כאשר ישנם וויכוחים סוערים.

    3. אובייקטיביות : המגשר חייב להיות ניטרלי באופן מוחלט ועליו לנהל את הליך הגישור ללא משוא פנים. אם המגשר מכיר את אחד הצדדים, עליו לציין זאת ולקבל את תגובתו של הצד השני, לעניין זה.

    החלטתם להתגרש? הליך של גישור או ייעוץ גירושין, יסייע לכם לנהל את הליך הגירושין בצורה יעילה וממוקדת ולסיימו, תוך זמן קצר.

    *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מדריך משפטי למתגרש