ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    מה צריך להביא לגירושין ברבנות?

    כאשר הגעתם לשלב בו אתם פותחים תיק גירושין ברבנות, השאלה הבאה אשר נשאלת ברוב המקרים היא, מה צריך להביא לגירושין ברבנות? על פתיחת תיק, מה בדיוק עליכם להביא, מה ההבדל בין גירושין בהסכמה לגירושין שלא בהסכמה? כל המידע לפניכם

    מה צריך להביא לגירושין ברבנות?
    כל מי שהתחתן כדת משה וישראל, והחליט או החליטה להביא לסיום הנישואין, צריך לדעת שהליך הגירושין מתבצע מול בית הדין הרבני, אשר משמש כבית משפט לכל דבר.

    מדובר בהליך אשר יכול להיות מסורבל, במידה ושני הצדדים אינם מסכימים על חילוקי הדעות ביניהם, כמו גם הליך גירושין בהסכמה, אשר מתבצע בהסכמת שני הצדדים, והמשמעות שלו בעיקר חיסכון בזמן, אנרגיה ועוגמת נפש. בכל מקרה מדובר בהליך שחשוב להבין ולדעת כיצד הוא מתבצע ומה הוא דורש.

    תוכן עניינים

    גירושין ברבנות – כיצד מתבצע ההליך?

    בשלב הראשון בהליך הגירושין הוא הגשת תביעה לבית הדין הרבני, בדומה להגשת תביעה בבית המשפט. את התביעה מגישים לבית הדין הרבני באזור מגורי הצדדים. התביעה צריכה להכיל את העילות והנימוקים לגירושין, פרטים אודות ילדים משותפים, וכמובן פרטים טכניים על הצדדים, כולל צילום תעודות זהות.

    את הפרטים האלו ממלאים בטופס ייעודי ומגישים את התביעה בשלושה עותקים למזכירות בית הדין, ועותק נוסף מועבר לצד השני. במעמד הגשת התביעה יש לשלם אגרה של בין 200-400 שקלים, וכמובן מומלץ לשמור עותק של התביעה אשר הוגשה.

    גירושין ברבנות – בהסכמה או לא בהסכמה?

    חשוב להבין כי ישנם שני סוגי תיקים לגירושין בבית הדין הרבני, והם דורשים התייחסות אחרת. נפרט אודות כל מקרה, ומה צריך להביא להליך הגירושין, עבור כל תיק.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה צריך להביא במקרה של גירושין בהסכמה?

      גירושין בהסכמה מתייחסים למצב בו שני הצדדים הצליחו להגיע להסכמה בנוגע לסיום הנישואין ביניהם והתרת הקשרים ביניהם, בכל הרבדים. זהו מצב בו שני הצדדים מסכימים, ולא צד אחד דורש גירושין מהשני, על כן ההליך גם פחות מייגע ומורכב, אף על פי כי מבחינה אישית ורגשית, ללא ספק מדובר בהליך משמעותי ולא פשוט.

      במקרה של גירושין בהסכמה, על שני הצדדים להביא תעודת זהות וספח המכיל את מקום המגורים העכשווי. עוד עליהם להביא את הסכם הגירושין בו סיכמו הצדדים את כל ההסכמות בכל הנושאים. מכאן, השלב הבא הוא אישור הסכם הגירושים על ידי בית הדין הרבני.

      בית הדין הרבני בודק את הדברים, את הגינותם ויושרם, ולאחר מכן מאשר את ההסכם, מעניק לו תוקף של פסק דין וקובע את מועד טקס הגט בין הצדדים.

      מה יש להביא במקרה של גירושין שלא בהסכמה?

      גירושין שלא בהסכמה מתייחסים למצב בו אחד הצדדים החליט לסיים את הנישואין, והצד השני אינו מעוניין בכך ואינו מוכן להתגרש. במצב כזה, אחד הצדדים מגיש את התביעה לבית הדין הרבני באיזור מגוריו, וכמובן לכלול את כל הפרטים המזהים ואת העילות לגירושין.

      חשוב להוסיף כי נקודת המוצא היסודית של בית הדין הרבני היא להגיע לשלום בית, לפני אישור על גירושין. הווה אומר, על הצדדים להגיש בקשה ליישוב סכסוך, זהו טופס למילוי פשוט, ולאחריו הם יוזמנו לדיון בו ייעשה ניסיון לפשר על מחלוקות. הליך הגירושין ייצא לפועל רק לאחר מיצוי ניסיונות אלו, כאמור בשל התפישה האדוקה של בית הדין הרבני, לנסות לשמר את מוסד הנישואין, לפני האישור לפרק אותו.

      גירושין שלא בהסכמה מתייחסים למצב בו אחד הצדדים החליט לסיים את הנישואין, והצד השני אינו מוכן להתגרשבאיזה שלב דנים בנושא רכוש, ממון, ילדים וכו'?

      הליך הגירושים הוא הליך מורכב מכיוון שדורש התעסקות רבה בכל תחומי החיים המשותפים של בני הזוג אשר כעת מפרידים עצמם זה מזו, ובהתאם לכך מפרידים את רכושם, ממונם, ועליהם להגיע להסכמה גם בנוגע לילדיהם המשותפים. האפשרות האופטימאלית ביותר היא לדון בכל אלו בתחילת הדרך, כלומר לאחר שהוחלט על הגירושין, יש לקחת אוויר ולהגיע להסכמה בנוגע לכל התחומים המשותפים בחיים.

      השאיפה היא כמובן להגיע להסכמה הדדית, מה שלא תמיד מתאפשר במידה ומלכתחילה מדובר בהליך בו אחד הצדדים מעוניין לסיים את הנישואין והשני לא. במקרה כזה, כדאי להסתייע בעורך דין לגירושין, שילווה את התהליך, ויוכל לסייע להגיע להסכמה של הצדדים, עם כמה שפחות מורכבות וסבל בדרך. לאחר ההסכמה, נותר רק לבצע את ההליך הפורמלי ברבנות, ולצאת לדרך חדשה.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש