ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    יישוב סכסוכים באמצעות גישור

    יישוב סכסוכים באמצעות גישור

    דוגמאות ליישוב סכסוכים 

    יש מספר דוגמאות בולטות לרלוונטיות של יישוב סכסוכים באמצעות גישור בעולם המודרני. ראשית, ראוי לציין כי השיטה מבטיחה גישור בין פערים בין שכנים בבניין או ברחוב. היא מתאימה לסכסוכים מוניציפאליים בין אזרח לעירייה או מועצה מקומית, ובאה לידי ביטוי בין נותני שירות ללקוחות. שנית, השיטה משיגה יתרונות רבים עבור המגזר העסקי ובין שותפים או אפילו מתחרים. אין צורך ברקע מקצועי על מנת להצטרף להליך גישור ועלותו משתלמת בטווח הקצר והארוך. שלישית, גישור מתגלה בתור פיתרון אידיאלי לנושאים רגישים כגון סכסוך לאחר ירושה, בעבודה ובבתי ספר. בעולם המערבי החלו בשנים האחרונות להכשיר אנשי מקצוע מובילים לצורך תיאום גישור בסכסוכים מדיניים ובפלילים. 

     עו"ד לילך נחמיה מסבירה כי ההנחה המרכזית של יישוב סכסוכים באמצעות גישור היא המחיר ממנו ניתן להימנע באמצעות משא ומתן. במילים אחרות, השיטה מדגישה את המאפיינים של פשרה וזאת על חשבון התוצאות השליליות של ניהול משפט או סכסוך לאורך זמן. אדם צודק הוא לא תמיד חכם, ובמהלך התפשרות המתקיימת בתהליך הגישור ניתן להשיג תוצאות אפקטיביות במהירות. 

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ההיבט המעשי של התהליך

      מבחינה מעשית, גישור בא לידי ביטוי בדרך של הידברות ישירה ובהסכמה בין הצדדים המעורבים בסכסוך. עו"ד לילך נחמיה בוידאו למתגרשים מסבירה כי רוב הקשיים בהשגת המטרה במהלך סכסוכים מתגלים כבר בשלבים הראשונים ונובעים מחוסר רצון של הצדדים להכיר אחד בבעיותיו של השני. גישור הוא הליך המומלץ לאנשים שרוצים להימנע מבירוקרטיה ועלויות כבדות של בתי משפט, למי שמוכנים להתפשר ולמי שמאמינים בשיחה פתוחה וכנה. גישור הוא הליך המומלץ לאנשים שרוצים להימנע מבירוקרטיה ועלויות כבדות של בתי משפטלסיכום, סכסוכים הם חלק בלתי נפרד מהחיים בחברה משותפת. עם זאת, ההבנה כי יש דרכים אלטרנטיביות לפתרון סכסוכים היא חיונית לצורך יצירת עתיד טוב יותר עבור כולם ללא יוצא מן הכלל.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש