ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    האם כדאי לסמוך על המלצות הגולשים ברשת?

    בשנים האחרונות חלים שינויים משמעותיים בשוק הצרכנות. השוק גדל ומתרחב ודורש מהצרכנים לקבל החלטות ולסנן את המוצרים והשירותים שהם רוכשים. מסיבה זו, צרכנים רבים פונים לחיפוש המלצות בכדי לקבל תמונה רחבה ומדויקת יותר אודות המוצר או השירות המבוקש. לפי רוב, הגישה להמלצות היא מקוונת ומרוכזת באתרי ההמלצות הייעודים לכך.

    האם כדאי לסמוך על המלצות הגולשים ברשת?

    בכדי לקבל את ההמלצות הטובות והמהימנות ביותר בוחרים הצרכנים לקרוא דווקא את חוות הדעת של צרכנים אחרים. שהרי, סביר להניח שזהו המקור המהימן והאובייקטיבי ביותר לקבלת המידע הדרוש. המלצות שניתנות על ידי בעלי המקצוע עצמם בדרך כלל יהיו נגועות באינטרסים ולא תמיד יציגו את תמונת המצב האמיתית ביחס למוצר או השירות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מחקרים מראים שאחוז גבוה יותר של צרכנים יעדיף לרכוש מוצר שניתנו עליו המלצות בינוניות, מאשר לרכוש מוצר שאין עליו המלצות כלל. בנוסף, הנתונים מראים כי 88% מהגולשים מסתמכים על המלצות שכתבו גולשים אחרים ברשתות- כאשר שליש מתוכם העידו שהם עושים זאת תמיד או ברוב המקרים.

      מצב דברים זה מעיד על המשקל הרב שנותנים הצרכנים לחוות הדעת של הגולשים, וכן מעיד על הצורך לקבלת אישורים נוספים לביצוע פעולות רכישה מכל סוג שהוא.

      אך, למרות שהפנייה לקהל הצרכנים עצמו לקבלת המלצות היא נרחבת, נשאלת השאלה ביחס למידת האמינות של אותן הביקורות. האם כל ביקורת שניתנת על ידי הגולשים מהווה המלצה שיש להביא לביצוע? או שמא מדובר בהמלצות שלא בהכרח יתנו את המענה המדויק עבור אותו הצרכן.

      אותם המחקרים שהעידו על רמת שימוש גבוהה של הצרכנים ברשתות העידו גם על בעיית אמינות הקיימת בחלק ניכר מההמלצות. לא פעם נכתבות ביקורות סרק חיוביות על ידי בעלי אינטרסים ואף ביקורות סרק שליליות על ידי מתחרים של אותו בעל עסק או מוצר. לכן חשוב לדעת איך להתנהל מול הצפת ההמלצות ברשת ולבחור באופן שקול וביקורתי לאיזה המלצה להאמין ואיזה המלצה לקחת בעירבון מוגבל.

      מספר טיפים לקריאת המלצות ביקורתית:

      1. הטלת ספק – חשוב בעת קריאת חוות דעת להיות בעלי חוש סינון בריא וראייה כוללת של ההמלצות ולנסות לאתר אם מדובר בהמלצות סרק או בחוות דעת מופרזת או חלקית.
      2. זו לא רק האיכות, זו גם הכמות – ככל שיש לאתר ביקורות רבות יותר כך רמת מהימנותו עולה.
      3. דיוק – ככל שהמידע מדויק ומפורט יותר כך רמת האמינות שלו עולה.
      4. אתרי ייעודים לתחום המלצות ספציפי – כאשר בוחרים באתר שמתמחה בתחום המלצות אחד, כמו לדוגמא אתר המתמחה בהמלצות על עורכי דין, סביר יותר להניח שהמידע יהיה מהימן יעיל ומדויק יותר.
      5. זהותו של המבקר – גולש אנונימי שמעביר ביקורת ייתפס כפחות אמין מגולש שמעביר את חוות דעתו תחת שם ואפילו תחת תמונה.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש