ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    להתגרש בהסכמה, לפני שיהיה מאוחר מידי

    להתגרש בהסכמה, לפני שיהיה מאוחר מידי

    הליך גירושין יכול להתבצע כתביעה חד צדדית המוגשת לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה, והוא יכול גם להתבצע כהליך גירושין בהסכמה, בשתי הערכאות הללו.  על הליך הגירושין, מהם גירושין בהסכמה, ואיך אפשר לצלוח את המשבר.

    תוכן עניינים

    מהו הליך גירושין בהסכמה?

    כאשר הצדדים החליטו על גירושין, או צד אחד החליט על כך, עומדות בפני הצדדים שתי אפשרויות עיקריות:

    1. תביעה באחת הערכאות הכוללת דיונים משפטיים, משא ומתן באמצעות עורכי דין ופסק דין בסופו של דבר (או הסכם גישור) המהווה את הסכם הגירושין.
    2. הליך גירושין בהסכמה, בו הצדדים אינם מתדיינים בבית המשפט, אלא מגיעים להסכמה בעצמם או באמצעות גורם חיצוני, על המשותף ביניהם (משמורת ילדים, הסדרי ראייה, מזונות, חלוקת רכוש), וההסכם נכנס לתוקף משפטי, גם כן בערכאה אליה בחרו להגיש את ההסכם.

    על החוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה), תשע"ה – 2014

    הליך גירושין בהסכמה הפך להיות חובה לפני מספר שנים. כלומר, הצדדים מחויבים לפנות להליך גישור במידה והחליטו להתגרש, כשהמטרה היא לנסות להגיע להסכמה מחוץ למסגרת מאבק משפטי.

    הצדדים מחויבים לפנות להליך גישור במידה והחליטו להתגרש, כדי להגיע להסכמה מחוץ למסגרת מאבק משפטי

    מדוע הליך גירושין בהסכמה חשוב כל כך?

    כאשר הצדדים מנהלים מאבק משפטי, יש לכך השלכות רבות, של הוצאות כספיות מרובות, זמן עצום שמושקע לטובת התהליך, וכמובן משבר מתמשך הכרוך בעוגמות נפש כתוצאה מהמאבק המשפטי.

    כאשר הצדדים בוחרים לתת הזדמנות להליך גירושין בהסכמה, ולנהל שיח ענייני, מכבד, יעיל, הסיכוי שלהם לסיים את הליך הנישואין ולצאת לדרך חדשה הוא טוב יותר מכל הבחינות. גם מבחינת הזמן שמושקע, הכסף כמובן, ובעיקר התחושה האישית המלווה את המשבר.

    איך עושים את זה?

    ניתן לבצע את השיח בנושא באופן עצמאי, כלומר שני הצדדים ללא תיווך ואנשי מקצוע חיצוניים, וניתן גם להיעזר באנשי מקצוע שאינם לוקחים צד כלשהו, אלא תפקידם להיות למען שני הצדדים ולסייע להם לגבש את ההבנות וההסכמים ביניהם. לאחר שכל ההסכמות גובשו והוגדרו, מתבצעת פתיחת תיק גירושין, ומוגש לבית הדין הרבני הסכם גירושין. מדוע לבית הדין הרבני? מכיוון שכל זוג יהודי בישראל אשר התחתן ברבנות, יוכל להתגרש רשמית ברבנות בלבד.

    לדיון בבית הדין הרבני על מנת לקבל הסכם של אישור הגירושין, מגיעים שני הצדדים, אינם חייבים ליווי חיצוני נוסף אלא אם כן בוחרים בכך. בית הדין הרבני בוחן את הסכם הגירושין ואם לא קיימים קשיים הלכתיים, מאשר בית הדין הרבני את ההסכם ונותן לו תוקף של פסק דין לכל דבר.

    ביכולתם של הצדדים לבצע את הגשת הסכם הגירושין לבית המשפט לענייני משפחה ולקבל בערכאה זו את התוקף המשפטי, ולאחר מכן, בית הדין הרבני מאשר את הגירושין ומבצע את טקס הגט הרשמי.

    על הסכם הגירושין

    על הסכם הגירושין להיות מפורט ומכיל את כל המידע לגבי כל הסעיפים המהותיים, על מנת לצמצם סיכוי לחוסר הסכמות בעתיד. הסכם הגירושין מכיל את כל הנושאים המהותיים שמתייחסים לסיום היחסים בין הצדדים, כגון:

    • משמורת ילדים – האם יש משמורת אצל אחד ההורים? האם משמורת משותפת? מהם זמני השהות של ההורים עם הילדים? כיצד עתיד להימשך החינוך המשותף של הילדים והתקשורת ביניהם וכו'.
    • מזונות – במידה והמשמורת אצל האם, מה גובה המזונות שמשלם האב?
    • חלוקת רכוש – יש לבצע חלוקת רכוש של כל הרכוש המשותף, נכסים, חסכונות, וגם הלוואות..

    במידה והצדדים מעוניינים לבצע הליך בהסכמה, אך לא מצליחים לעשות זאת עצמאית, ביכולתם לקבל יעוץ גירושין להיעזר באיש מקצוע כגון עורך דין לגירושין, מגשר, מטפל זוגי, על מנת לסייע להם בתהליך.

    היתרונות של גירושין בהסכמה

    • הליך קצר יותר – הליך גירושין שמתנהל בבית המשפט הוא ארוך, מסורבל, מייגע, ומתמשך זמן רב. היתרון המשמעותי של הליך גירושין בהסכמה הוא הזמן הקצר ביחס להליך הרגיל.
    • חיסכון בהוצאות – במקום להוציא אינסוף כספים על שכר טרחה לעורך דין, דיונים משפטיים, כשהתשלום נעשה על ידי שני הצדדים, בהליך גירושין בהסכמה העלות נמוכה באופן משמעותי. גם אם מסתייעים באיש מקצוע כעורך דין או מגשר, נתין לעשות זאת למספר בודד של פגישות, בעלות סבירה הרבה יותר.
    • טובת הילדים במרכז – הליך גירושין בהסכמה שם את טובת הילדים במרכז הצדדים, ומתעסק בעיקר, סיום ענייני של מערכת היחסים והפרדת כוחות. הימנעות ממאבקים משפטיים ואישיים, מקלה מאוד על הילדים ומסייעת לכולם לעבור את המשבר עם כמה שפחות מהמורות מיותרות.

    *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מדריך משפטי למתגרש