ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    הברחת רכוש בהליכי גירושין

    הברחת רכוש היא ביטוי למצב בו אחד מבני הזוג מסתיר נכסים על מנת שלא ייאלץ לחלוק בהם במהלך הסדר גירושין. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הברחת רכוש בהליכי גירושין היא תופעה נפוצה מאוד.  בכל רחבי העולם נרשמים מקרים של הברחות והעלמות רכוש, בסכומים אשר יכולים להגיע למאות אלפי שקלים. אך לצד השכיחות של מקרי הברחת רכוש, ישנם גם צעדים אותן ניתן לנקוט על מנת להתמודד עם מצב כזה.

    הברחת רכוש בהליכי גירושין

    ראשית, חשוב להתייעץ עם עורך דין לגירושין אשר מהווה גורם מקצועי מהימן. עו"ד גירושין יכול להסביר ללקוח את ההבדלים בין הסכמי גירושין העונים לאינטרסים שלו לבין הסכמים אחרים, להציג בפניו את הזכויות העומדות לרשותו ולפרט מה הן החובות בהן ייאלץ לעמוד.

    תוכן עניינים

    למה להבריח נכסים?

    הברחת רכוש היא נושא הנדון במסגרת חלוקת הנכסים. המטרה של חלוקת הרכוש היא לחלק את הרכוש המשותף אשר נצבר לאורך השנים, כולל נכסים נזילים, קצבאות, חשבונות בנק ועוד.

    גברים ונשים המודעים לכך שהם הולכים לקראת עריכת הסכם גירושין נוטים להבריח חלק מהרכוש. הם יכולים לעשות זאת בעצמם או לתת ייפוי כוח לגורם אחר. היות ובישראל ההתנהלות הכלכלית שמורה בדרך כלל לגברים, הבעל הוא זה אשר נוקט בטכניקות הברחת רכוש מול האישה במהלך הליכי גירושין. יחד עם זאת, ישנם לא מעט מקרים בהן דווקא הנשים התגלו כבעלות מעורבות גבוהה בנושאים הפיננסיים של הבית.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      לא קסם: כך מעלימים רכוש

      את הברחת הרכוש ניתן לבצע באמצעות העברת מתנות לקרובי משפחה וחברים. העברות אלו מתאפיינות בדרך כלל ברכוש מסוג נכסי נדל"ן, מטלטלין או אפילו חשבונות בנק שלמים. הטעות הגדולה של בני זוג המנסים לבצע הברחת רכוש היא המחשבה שלא ניתן לעקוב אחריהם. בפועל, קל מאוד לרשויות לבחון פעולות של הברחת רכוש ולקשר אותן אל הליכי הגירושין.

      כל חשד לפעולת הברחת רכוש מחייב פנייה אל גורם אשר יבצע חקירה. לעיתים יכלול ההליך הוצאת צו מניעה, כגון איסור דיספוזיציה בנכסים. את המידע מהחוקרים יש להצליב מול מסמכים אותם ניתן לאתר ברשות הצד המואשם בהברחה. מעקב אחר ההתנהלות הכלכלית עשוי לארוך זמן רב, אך במידה ומתגבשות הוכחות מוצקות ניתן להשתמש בהן בבית המשפט.

      כל חשד לפעולת הברחת רכוש מחייב פנייה אל גורם אשר יבצע חקירה

      טיפים להתמודדות עם הברחות רכוש

      עורך דין לענייני משפחה מכיר לעומק את ההבדל בין בתי הדין הרבניים לבין בתי המשפט. בין אם מדובר על הליכי גירושין בהסכמה או על הליכים הנובעים מסכסוך מתמשך, הדרך הנכונה להשיג אסטרטגיה מוצלחת היא לשכור את שירותיהם של עורכי דין מומחים ליעוץ גירושין. ההליך הוא מטבעו לא פשוט, בעיקר כאשר הוא כרוך במריבות וסוגיות משפטיות מסובכות. על מנת להקל עליו ולהתמודד עם הברחות רכוש ניתן לאמץ מספר טיפים פשוטים:

      א. פניה אל בית משפט לענייני משפחה – קדימות בפניה אל בית המשפט לענייני משפחה יספק לצד אשר חושש כי בן הזוג פועל להברחת נכסים יתרון משמעותי. במידה ומבצעים את הפניה אל בית המשפט יחד עם עורך דין, ניתן להגן על הזכויות העתידיות ברכוש המשותף ולהוציא צווים נגד גורמים חיצוניים כגון רואי חשבון ובנקים.

      ב. בקשה לעיקול – בין יתר הסעדים, אחד הכלים המשמעותיים העומדים לרשות בני זוג הוא הטלת צו עיקול על 50% מהזכויות והנכסים של הצד השני. המטרה היא להקפיא את המצב עד חלוקת הרכוש במלואו.

      ג. איסוף מידע – לא חייבים לפנות אל חוקר פרטי על מנת לאסוף מידע. ניתן להיעזר במסמכים הנמצאים בבית ובשיחות עם מכרים.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש