ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    טפסים שחשוב להכיר כשמתגרשים ברבנות

    כאשר בני זוג נחושים בהחלטתם להתגרש, הרי שדרכם חייבת לעבור דרך בית הדין הרבני, המכונה בפי העם "הרבנות".

    טפסים שחשוב להכיר כשמתגרשים ברבנות

    לבית הדין הרבני סמכות ייחודית לדון בנושאי גירושין, ולכן כל זוג יהודי, בין אם התחתן בחתונה מסורתית ובין אם לאו, נזקק לבית הדין הרבני. ההליכים במוסד זה, כבכול מוסד ציבורי, מלווים בטפסים שונים ורבים, לפי העניין, המוגשים בצורה הנדרשת בנהלים כדי שההליך המשפטי יתקדם. במאמר זה נסקור מהם הטפסים שחשוב להכיר כשמתגרשים ברבנות, ומהם הטפסים המתייחסים לנסיבות שונות.

    כאשר בני זוג מגיעים לבית הדין לפתוח תיק גירושין, הם חייבים להתנהל עפ"י:

    תוכן עניינים

    טופס הנחיות לפתיחת תיק תביעת גירושין והכרוך בגירושין

    הטופס מפרט כיצד יש להגיש את בקשת הגירושין ואת האפשרות לכרוך בבקשה נושאים ממוניים שונים: חלוקת רכוש, מזונות אישה ועוד. הטופס מציין כי בן הזוג רשאי להגיש בקשה לצו עיקול או צו יציאה מן הארץ לבן הזוג השני. כל פרט שרושם צד אחד, חשוף לביקורתו של הצד השני. לטופס זה יש לצרף:

    1. תעודת זהות
    2. כתב תביעה
    3. צילום תעודת נישואין
    4. צילום כתובה

    הטופס מפרט את פרטי התובע, בא כוחו, פרטי הנתבע ובא כוחו. לאחר מכן מפרט התובע נושאים שונים בקשר לחיי הנישואין שלו:

    1. האם הוגשו תלונות במשטרה
    2. האם מי מהצדדים עמד לדין פלילי
    3. האם נפתח בעבר תיק בבית הדין
    4. האם נערכו ניסיונות גישור

    הפרק הבא דן בסיבות לגירושין ומדגיש כי יש לצרף הוכחות. לדוגמה, אם צד תובע גירושין מהצד השני על רקע של בגידה, עליו לפרט מהן ההוכחות העומדות לרשותו. שכן יש לזכור כי אם הגירושין אינם בהסכמה, על הצד התובע לעמוד ברשימת העילות המתירות גירושין לפי ההלכה היהודית. לדוגמה: בגידה, אין-אונות, מחלה ועוד.

    אם התובע כורך בתביעת הגירושין שלו את הנושאים הרכושיים, עליו לפרט בפרק הבא את הרכוש: הנכסים, כלי הרכב, החסכונות, קופות הגמל – כיצד הוא מבקש מבית הדין לחלק כל נכס ונכס. גם את החובות נדרש התובע לפרט: האם קיימת משכנתה על הדירה, חובות נוספים – ומה התובע מבקש מבית הדין לפסוק בעניין.

    אם התובע כרך בתביעתו את מזונות האישה ומדורה או מזונות הילדים הקטנים, עליו למלא את הפרטים על אודות הכנסות הגבר,

    הכנסות האישה, הכנסות ממקורות נוספים ומהן ההוצאות הדרושות לו כדי להתקיים. בעניין מזונות הילדים קטנים, על התובע לפרט את שמות הילדים, מהן ההוצאות החודשיות הנצרכות למדור ילדים, ומה מבקש התובע מבית הדין לפסוק בעניין.

    כל נושא אחר הקשור לילדים כגון הסדר שהות, חינוך הילדים, החזקת הילדים – חייב להיות מפורט במסגרת פרק 10. בכל סעיף נדרש התובע לנמק את בקשתו מבית הדין.

    סעיף 11 נוגע בכתובה, אותו מסמך משפטי שעליו חותם בן הזוג בעת החופה. באותה כתובה נרשם סכום כסף המגיע לאישה בנסיבות מסוימות בעת הגירושין ולכן חשיבותו אינה הצהרתית בלבד אלא מעשית.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      תובע המודע לטפסים שחשוב להכיר כשמתגרשים ברבנות, עשוי לחסוך זמן רב, טרחה ובזבוז משאבים כספיים.

      טופס 1 – בקשה ליישוב סכסוך

      עפ"י החוק לסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה, בני זוג שנתגלע ביניהם סכסוך בנושאים המפורטים, חייבים להגיש בקשה ליישוב סכסוך ליחידות הסיוע, לפני שיגישו בקשה לבית הדין הרבני.

      מטרת ההליך היא לסייע לבני הזוג ליישב סכסוכים משפחתיים בדרכי שלום מבלי להגיע להליך גירושין. לאחר שבני הזוג מגישים את הבקשה, חל עיכוב הליכים והצדדים אינם רשאים להגיש בקשות שונות לבית המשפט או לבית הדין.מטרת ההליך היא לסייע לבני הזוג ליישב סכסוכים משפחתיים בדרכי שלום מבלי להגיע להליך גירושין

      בין הטפסים שחשוב להכיר כשמתגרשים ברבנות, נמצא טופס זה שהוא מקדמי להליכי הגירושין.

      הטופס מפרט את פרטי המבקש והמשיב ופונה לערכאה השיפוטית בבקשה ליישוב סכסוך בלא התדיינות משפטית.

      נוסף לבקשת טופס 1, קיים בנמצא טופס 4 – הודעה לתובענה ליישוב סכסוך: טופס זה מתייחס לתקופה שלאחר עיכוב ההליכים בעקבות בקשה ליישוב סכסוך (טופס 1). לטופס זה יש לצרף בקשות והחלטות בעניין סעדים זמניים ודחופים שהוגשו בתקופת עיכוב ההליכים – והוקפאו.

      בין הטפסים שחשוב להכיר כמתגרשים ברבנות, נמצא טופס 5 – בקשה לסעד זמני לשמירת המצב הקיים או לעיכוב יציאה מן הארץ. טופס זה הוא חלק מהסעדים הזמניים הדחופים בתקופת הגירושין. למשל כאשר קיים חשש רציני שאחד מבני הזוג עלול להימלט מהארץ ובכך להשאיר את הצד שכנגד ללא גט וללא פתרון משפטי, ייתכן שיוצא צו עיכוב יציאה מן הארץ.

      טופס 11 – אישור בקשה משותפת לגירושין

      בני זוג שצלחו את הליך הגירושין באופן עצמאי והגיעו להסכמות ואף לחתימה על הסכם גירושין, חייבים לקבל את אישור בית הדין להסכם ולאחר מכן את הגט עצמו.

      טופס זה מכיל מספר בקשות כאשר אחת מהן היא "בקשה משותפת לגירושין" – אליה צריך לצרף הסכם חתום מביהמ"ש, אישור הסכם גירושין – הסכם גירושין בין הצדדים לאישור בית הדין.

      לאחר שבית הדין מאשר את הסכם הגירושין, ניתן הגט הסופי בין בני הזוג.

      בקצרה: בני זוג המעוניינים להתגרש, טוב שיידעו מהם הטפסים שחשוב להכיר כשמתגרשים ברבנות, וביניהם: טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין, טפסי בקשות שונות וטופס אישור הסכם גירושין. הכרה מוקדמת עם סוגי הטפסים והאפשרויות הטמונות בהם, עשויה לסייע רבות בתקופת הגירושין ואף למנוע מצבים שאינם רצויים כגון בריחת בן זוג מהארץ.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש