ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    איך מתגרשים בלי עורך דין (אם זה בכלל אפשרי)

    הליך הגירושין איננו הליך שבסופו רק בני הזוג נפרדים. הליך הגירושין כולל הפרדה רכושית, הפרדת הילדים מהתא המשפחתי המוכר ומגוון הסדרים משפטיים וכלכליים הנגזרים מהמצב החדש.

    איך מתגרשים בלי עורך דין (אם זה בכלל אפשרי)

    ככל שחוסר ההסכמה בין הצדדים עמוקה יותר, כך מתארכים להם ההליכים המשפטיים הנלווים להליך הגירושין וההשקעה הכספית בליווי המשפטי גדלה, ומהר. כמו בכל עסקה או קנייה, גם כאן נשאלת השאלה, האם ניתן לחסוך והיכן ניתן לחסוך? איך מתגרשים ואיך צולחים את ההליך ללא ייעוץ משפטי? איך מתגרשים כאשר רק הצדדים ניצבים זה מול זה ללא ייצוג חיצוני? האם הדבר אפשרי בכלל?  האם נגישות המידע המשפטי הקיים במרשתת מייתרת את עורך דין לענייני משפחה?

    תוכן עניינים

    איך מתגרשים? תקראו בגוגל?!

    כיום ניתן ללמוד ולחקור על כל נושא שבעולם באמצעות האתרים הייעודיים במרשתת. גם בנושאי גירושין, חלוקת רכוש ושאר עניינים, מלאה הרשת בשלל עצות. רק תורידו הסכם גירושין, תמלאו אותו, וכבר חסכתם אלפי שקלים על ייעוץ משפטי ותדעו איך מתגרשים. האומנם?

    המציאות מוכיחה אחרת. חשוב להפנים כי  מקרה גירושין אחד אינו דומה למשנהו שרק נראה זהה. לכל תיק גירושין המאפיינים המיוחדים לו והנסיבות האופפות אותו. שינוי של אחת מהנסיבות, גורר אחריו התייחסות ופתרון שונה. לכן שאלת "איך מתגרשים" היא שאלה שתֵעָנה רק לאחר בדיקת הנסיבות הספציפיות של התיק.

    הסתמכות על שבלונות, על הסכמים מוכנים ועצות אינסטנט, לא רק שאינה מועילה ואינם חוסכת, אלא יש בה כדי להזיק באופן מהותי להליך הנכון של הגירושין. לעיתים עלות תיקון הטעויות שנעשו בתום לב ובהסתמך על מידע לא מנופה, גבוהה לאין ערוך לעומת עלות עורך דין לענייני גירושין.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אז בכל זאת איך מתגרשים כמעט ללא הוצאות משפטיות?

      ישנם מקרים שעל פניהם נראים כקלים. הרכוש אינו רב, אין חילוקי דעות מהותיים וכל הסוגיות הכבדות כמו משמורת ילדים ומזונות, אינן במחלוקת בין בני הזוג.

      חשוב לדעת כי ישנם ארגונים ועמותות העוזרים לזוגות בשעת משבר ומייעצות, ללא עלות, לבני הזוג בנושאים החשובים והעקרוניים. גם כאן חשוב מאוד להיות מודע להליך הייעוץ, האם הוא עונה על שאלותיכם, האם הוא לקח בחשבון את הנסיבות המיוחדות של המקרה שלכם והאם הוא אכן לווה באנשי מקצוע. אם התשובה על כל השאלות היא חיובית, יתכן שתוכלו לצלוח את הליך הגירושין ללא הוצאות משפטיות כבדות. אולם שימו לב כי הסכם הגירושין שחתמתם עליו, חייב לקבל את אישור בית המשפט למשפחה או בית הדין הרבני, ויתכן שאלו יפסלו אותו או ידרשו לתקנו אם לא עמד בקריטריונים כגון טובת הילד, חלוקה צודקת ומימוש הזכויות המשפטיות של כל צד. כך שגם הליך זה מלווה בחשש ולעיתים אינו מוביל לתוצאה הרצויה.

      הליך גירושין מטבעו מלווה באמוציות ורגשות עזים האחד כלפי רעה

      איך מתגרשים נכון? קחו עורך דין לענייני גירושין!

      לקחתם עורך דין כשקניתם דירה. לקחתם עורך דין כשנתפסתם נוהגים במהירות גבוהה. דווקא בהליך הגירושין, המורכב והמהותי כל כך, תחסכו? בואו ונראה מדוע חשוב לקחת עורך דין.

      א. איך מתגרשים, ברבנות או בבית המשפט למשפחה? עוד לא התחיל ההליך, וכבר צצה לה שאלה כבדה של מקום ההתדיינות הרצוי. לשאלה האם להתגרש ברבנות או בבית המשפט יש משמעות שעשויה להשפיע באופן מובהק על זכויותיכם השונות ולכן עצה מקצועית תוך בחינת פרטי התיק הספציפי שלכם, היא חיונית למיצוי זכויותיכם. זו אינה שאלה פרוצדורלית אלא שאלה מהותית!

      ב. איך מתגרשים אם בני הזוג אינם מדברים אחד עם השני? הליך גירושין מטבעו מלווה באמוציות ורגשות עזים האחד כלפי רעהו. נטרול הרגשות וחשיבה שכלתנית המעמידה במרכז את הדברים החשובים באמת, הם האמצעים הטובים ביותר לצלוח בשלום ובחוכמה את ההליך. עורכי דין המייצגים את הצדדים, בדרך כלל יטו להרגעת הרוחות ולהשכנת אווירה טובה שתבטיח את המשכו המוצלח של ההליך. רק מעורבות של גורם חיצוני תגרום להליך ענייני, הסכמות בסוגיות המרכזיות וייעול הדיון, דבר שיתרום אף לחסכון ניכר בהוצאות המשפטיות.

      ג. איך מתגרשים ללא הכנה מוקדמת? הליך הגירושין עצמו הוא סופו של תהליך חשיבה, הכנה נפשית והכנה כלכלית. כאשר בני הזוג פותחים בהליך גירושין ללא הכנה מוקדמת, הם פוגעים בעצמם וגורמים להליך ארוך ויקר. חשוב מאוד להתכונן לשינוי הכלכלי שיבוא, להכין מקורות מחייה, לבדוק אמצעי דיור, לדאוג לשינוי מוטבים בנכסים הפנסיוניים, לחשוב על טובתם של הילדים לאורך זמן – בקיצור, לתכנן אסטרטגיה נכונה שבסופו של דבר תיתן פתרון מיטבי לכל בעיה שתצוץ. ייעוץ משפטי ייתן לכם את השקט הנפשי שכך נהגתם תוך שמירה על כל האינטרסים המשפטיים, הכלכליים והמשפחתיים שלכם.

      ד. הגשת סעדים זמניים – יתכנו מצבים שבהם נדרש לבקש צו זמני עוד טרם פתיחת הליך גירושין. צו עיכוב יציאה מהארץ, בקשה למזונות זמניים, בקשות דחופות ועוד. גם כאן נדרש ייעוץ מקצועי צופה פני עתיד.

      ובקצרה: לשאלה "איך מתגרשים ללא עורך דין" יש תשובה ברורה. כדאי ומומלץ להיעזר בייעוץ משפטי, במיוחד בהליך גירושין. תפקידו של עורך הדין הוא לדאוג למיצוי זכויותיכם, להסכם גירושין הוגן ולהסדרים כספיים ואחרים שייטיבו עמכם – כל זאת תוך התווית אסטרטגיה משפטית התואמת לנסיבות תיק הגירושין שלכם.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש