ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    איך מתגרשים נכון

    איך מתגרשים נכון

    לכאורה, "גירושין נכונים" הם שילוב של שיקול דעת והבנה בסיסית של הצרכים האישיים שלנו. אך האם יש בכלל אפשרות להתגרש "נכון"?

    נראה כי התשובה לשאלה זו היא מורכבת. בעיקר משום שהיא באופן טבעי משתנה בהתאם לצרכים שלנו והרצונות שלנו. בהתאם, במהלך הגירושין ישנם אנשים שרוצים "לנצח" את בן הזוג השני, ישנם אנשים שרוצים "להתגרש במהרה", וישנם אנשים שכלל לא רוצים להתגרש, ולכן הם יפעלו כדי לעכב את התהליך. לאור זאת, נראה כי "גירושין נכונים" ייחשבו ככאלו בעיקר בהתאם לתחושה הסובייקטיבית של מי שחווה את התהליך.

    אך עדיין, ניסיון החיים מלמד כי ישנן כמה אמות מידה מסוימות שעשויות לסייע לכל "מתגרש" להפוך את התהליך "לנכון", כלומר: להפוך אותו למהיר יותר, קל יותר ומכובד יותר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      תנהגו בכבוד – הדרך לגירושין נכונים עוברת בסופו של דבר ביחסים האישיים בין בני הזוג. ככל שמערכת היחסים היא קשה, ובין בני הזוג קיימים רגשות שליליים של קנאה, נקם וכעס, גם הצורך להקשות ולהעמיס גובר.

      בסיטואציות כאלו, הדרך למדון ולמאבקים ארוכים ובלתי מתפרשים בבית המשפט רק גוברת, ובמאבקים כאלו, אף אחד לא יוצא נשכר.

      לכן, כדי להתגרש נכון, כדאי לנהוג בכבוד, ולזכור כי אנו מתגרשים מבן אדם שעמו התחתנו וניהלנו מערכת יחסים במשך תקופה לא מעטה.

      תהיו חשאים – הליך גירושין לא אחת עשוי לגלוש למאבקים משפטיים הנוגעים לענייני הרכוש, גט, משמורת הילדים ועוד.

      מומלץ, כבר מרגע ההחלטה להתגרש לנהוג בחשאיות, ולהימנע מלשתף כמות רבה מידי של אנשים. זאת משום שאמירות שלנו וגילויים שאנו מוסרים מרצוננו, עשויים לסייע לצד השני נגדנו.

      לדוגמא, קבלת סכום כספי גבוה בשלב הגירושין עשויה לשמש כחומר ראיות בידי הצד השני כאשר המחלוקת מתייחסת לענייני ממון.

      דוגמא נוספת: במידה ואתם מנהלים מערכת יחסים חדשה בתקופת הגירושין מוטב לשמור עליה בחשאיות. לניהול מערכת יחסים חדשה במהלך הגירושין ברבנות עלולה להיות השלכה משפטית לרעתכם, ומוטב להימנע מכך.

      לכן, מומלץ תמיד לשמור על חשאיות, ולא לשתף כמות גדולה מידי של אנשים בנעשה.

      לאסוף ראיות ומסמכים – מרגע קבלת ההחלטה על הגירושין, חשוב מאוד לאסוף ולשמור כמה שיותר מסמכים הנוגעים לחיים המשותפים. כאמור, הליך הגירושין עשוי להפוך לעיתים להליך משפטי מורכב, ולכן אין ליטול סיכונים ולהיות מוכנים לכל תרחיש.
      בשל כך, יש לשמור ולאסוף כמה שיותר מסמכים שיוכלו לסייע במסגרת ההליך המשפטי. בין אם מדובר במסמכים הנוגעים לחשבונות משותפים, הכנסות, טיפול בילדים ועוד.

      לקבל ייעוץ משפטי – הדבר החשוב ביותר בשלב הגירושין, החל מרגע קבלת ההחלטה, הוא לקבל ייעוץ משפטי הולם מעורך הדין העוסק בענייני מעמד אישי.

      יש להימנע מעצות מכל מידי מכרים ובני משפחה המתיימרים להיות "יודעי דבר". שהרי עצות גרועות בכל תחום, לא רק בתחום הגירושין, עשויות לשמש לבסוף כר פורה לאסונות. בשים לב לכך, חשוב גם לזכור שלכל מקרה נסיבותיו הייחודיות.

      לכן, חשוב מאוד לקבל ייעוץ משפטי בזמן אמת, שכן קבלת סיוע וייעוץ מעורך דין לענייני משפחה יכולה לסייע רבות.

      הדבר החשוב ביותר בשלב הגירושין, הוא לקבל ייעוץ משפטי הולם מעורך הדין העוסק בענייני מעמד אישי

      לפנות להליך גישור – השאלה האם עדיף לנהל הליך גירושין בבית המשפט או שמא לפנות להליך גישור נשאלת רבות במסגרת התהליך. ככלל, להליך גישור יתרונות רבים יותר מאשר לנהל הליך גירושין בבית המשפט.

      לדוגמא: בהליך גישור לבני הזוג אפשרות לשלוט על התהליך. מה גם, שתכליתו של הליך הגישור היא לקרב את בני הזוג לידי הסכמות המגיעות מרצונם החופשי. הליך הגישור נערך גם באופן ידידותי, אישי ומלטף יותר.

      כל זאת, להבדיל מהליך משפטי פורמאלי, שבו ההכרעה נתונה בסופו של דבר לשופט שלא מכיר באופן אישי את הצדדים, את תחושותיהם ואת רגשותיהם, אלא תפקידו הוא להכריע את הדין בהתאם לראיות שהוצגו בפניו.

      כפועל יוצא, במסגרת הליך משפטי, לצדדים אין גם שליטה על הנעשה בהליך. כמו כן, הליך משפטי עשוי להביא לחוסר נוחות רבה, במיוחד במסגרת חקירה נגדית שעשויה לכלול שאלות אישיות, מביכות וקשות כלפי שני בני הזוג.

      ולבסוף, ההכרעה השיפוטית, תמיד באה על חשבון אחד מבני הזוג. להבדיל מגישור שתוצאותיו מוסכמות על שני בני הזוג.

      כך שכאשר בני הזוג מעוניינים להתגרש בצורה ראויה, מוסכמת שבה כל הצדדים יהיו מרוצים ולו באופן חלקי, גישור הוא פתרון מצוין עבורם.

      לדעת גם לוותר – לעיתים, כדי להתגרש "נכון", רצוי גם לדעת לוותר לבן הזוג השני, לעיתים הוויתור שאנו עושים כיום במסגרת הגירושין, עשוי להתגלות בדיעבד כפעולה נכונה. היכולת שלנו בהליך הגירושין להבין את הקושי גם של הצד השני, רק יכולה לבסוף להביא לתוצאה מוצדקת ונכונה לבסוף, מבלי להיגרר למאבקים קשים שרק עשויים להעצים את הקושי המובנה בהליך הגירושין.

      לסיכום – כאמור, אין עצת "פלאים" לשאלה כיצד ניתן להתגרש "נכון". אך יישום של העצות המוצגות, שלבטח אינן מהוות רשימה סגורה, עשוי בהחלט לקרב את כל מי שנמצא בהליך גירושין לתוצאה הנכונה.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש