ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    איך יודעים שהגיע הזמן להתגרש

    ההחלטה להתגרש אינה החלטה קלה. אין זה דבר פשוט לפרק את החבילה אחרי כל כך הרבה שנים ביחד. כאשר יש בתמונה ילדים משותפים, הדבר הופך מורכב שבעתיים. ילדים עשויים לסבול מאד מגירושין של הוריהם.

    איך יודעים שהגיע הזמן להתגרש

    עם זאת, הקשיים והמורכבות אינם סיבה לשלול את האופציה של גירושין. לפעמים, הנישואין הופכים בלתי אפשריים ואין ברירה אלא להתגרש. גם מבחינת הילדים, המומחים מסכימים כי מוטב לילד שהוריו יתגרשו, מאשר להישאר תחת הורים נשואים שמסוכסכים אחד עם השני ומנהלים מריבות קשות בנוכחות הילד.

    תוכן עניינים

    לפעמים זה פשוט נגמר

    לא מעט מערכות יחסים, שבתחילתן נראו מבטיחות מאד, מידרדרות עם השנים. טבען של מערכות יחסים להתחיל עם קסם ופרפרים, אך לאבד את זוהרן ככל שחולפות השנים.

    אם אתם חשים שנישואיכם 'איבדו את זה', עומדות בפניכם שתי אפשרויות: או לשקם את הנישואין שלכם ולהחזיר אותם למסלול בריא, או להתגרש.

    ככלל, מוטב לנסות תחילה את האופציה של שיקום הנישואין, ורק לאחר מכן – אם ניסיונות השיקום עולים בתוהו – להתגרש.

    קשה לתת הגדרה מדויקת מתי הנישואין מיצו את עצמם ומתי יש סיכוי לשקם אותם. עם זאת, בתור כלל אצבע, ניתן לומר כי כל עוד יש בין בני הזוג קשר חבֵרי במידת מה, קיים סיכוי לשקם את הנישואין. משום כך, כל עוד אתם נהנים זו בחברת זה ויש ביניכם שיחה זורמת, כדאי לכם לנסות לשקם את נישואיכם.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אלימות היא דבר בלתי נסלח

      אם הגבר שלך היכה אותך, כדאי לך לשקול ברצינות להתגרש. אלימות פיזית היא דבר שאין לעבור עליו בשום אופן לסדר היום. אולי יעלו בך רגשות של רחמים וסליחה, אך עלייך לזכור כי שורש האלימות מצוי עמוק בטבעו של האדם ואין לצפות שאדם ישנה את טבעו בגיל כזה. השורה התחתונה, במקרים כאלה השאלה איך להתגרש לא צריכה להרתיע – כי ממש חייבים להתגרש.

      חשוב לציין כי אלימות אינה חייבת להתבטא בהכאה פיזית של האישה. לפעמים אלימות באה לידי ביטוי בזריקת ובשבירת חפצים בבית. זאת ועוד, גם אלימות שאיננה פיזית כלל אלא נפשית, היא עדיין בגדר אלימות. גבר שמשפיל את אשתו ופוגע בה פוצע את נפשה לטווח ארוך, ופצעים נפשיים עלולים להיות חמורים לא פחות ואף יותר מפצעים גופניים.

      אם הגבר שלך היכה אותך, יש לשקול ברצינות להתגרש. אלימות פיזית היא דבר שאין לעבור עליו בשום אופן לסדר היוםבן הזוג בגד בך? סיבה טובה להתגרש

      אמרה נפוצה אומרת: פעם בוגד – תמיד בוגד. האמרה הזו אולי קיצונית, אך היא נושאת בחובה מסר נכון: קשה לסמוך על אדם שבגד בך ולצפות שייהפך פתאום לאדם נאמן.

      עם זאת, ראוי לחלק בין שני סוגי בגידות – בגידה מינית חד פעמית ורומן עם מאהב/ת. בגידה מינית נתפסת כמעידה חד פעמית עליה ניתן, בתנאים מסוימים, לסלוח, בעוד ניהול רומן 'מהצד' נתפס כחמור הרבה יותר.

      האמת היא שגם במקרה של בגידה מן הסוג הראשון אין להקל ראש; בגידה מכל סוג שהוא – היא בגידה. עם זאת, הניסיון מורה כי במקרים רבים בני זוג סולחים על בגידה חד פעמית ומצליחים ליישר את ההדורים ביניהם.

      בשורה התחתונה:

      קשה לתת הגדרות חד משמעיות מתי צריך להתגרש ומתי כדאי לשקם את הנישואין. ההחלטה להתגרש היא אינדיבידואלית ותלויה רק בכם.

      עם זאת, ככלל, ניתן לומר כי כל עוד לא מדובר באלימות או בבגידה חמורה, כדאי לנסות תחילה את האופציה של שיקום הנישואין, ורק אחר כך, אם השיקום אינו צולח, להתגרש.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש