ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    מתי להתגרש? שאל את עצמך את השאלות הבאות ודע את התשובה

    מתי להתגרש? שאל את עצמך את השאלות הבאות ודע את התשובה

    תוכן עניינים

    הרקע לגירושין – אירוע חד פעמי או הצטברות?

    ניתן לחלק את המשברים בחיי הנישואין לשני סוגים עיקריים: הראשון – משבר פתאומי בעקבות אירוע כלשהו, והשני – הצטברות הדרגתית של כעסים, מריבות או תחושת מיצוי.

    כשמדובר במשבר פתאומי בעקבות אירוע, עליכם לשאול את עצמכם: האם האירוע הוא חד פעמי או שהוא עלול לחזור על עצמו? האם האירוע הוביל אתכם לנקודת אל-חזור או שניתן עדיין לשקם את היחסים שלכם?

    לעומת זאת, כשמדובר בהידרדרות ממושכת של הקשר ביניכם, השאלה שצריכה להישאל היא: האם זה נגמר, או שניתן עדיין להשיב את האהבה או לפחות את החיבה ההדדית?

    בגידה חד פעמית או רומן מתמשך?

    פעמים רבות המשבר בחיי הנישואין נובע מבגידה של אחד מבני הזוג. שאלו את עצמכם: האם מדובר במעידה חד פעמית או בכמה בגידות? האם מדובר בבגידה שנשאה אופי מיני בלבד או ברומן אהבים מתמשך?

    במקרים רבים, בני זוג סולחים על מעידה חד פעמית ולא מפרקים בגללה את החבילה. אך אתם צריכים לשאול את עצמכם: האם אנחנו מסוגלים להשיב את האמון בבן הזוג? האם אנו מאמינים לו שלא יעשה זאת שוב? ולא פחות חשוב: האם אנחנו בכלל מעוניינים בשיקום הנישואין?

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האם כדאי להציל את הנישואין בשביל הילדים?

      במידה ויש לכם ילדים, הסיפור מורכב אף יותר. ילדים רבים סובלים מקשיים בעקבות גירושין, ועליכם לחשוב היטב האם לא יצא שכרכם בהפסדכם.

      חשוב להדגיש: הקשיים של הילדים אינם מצדיקים חיי נישואין שכרוכים בסבל מתמשך. אך עליכם לשאול את עצמכם עד כמה באמת חמור המשבר שלכם והאם המשך הנישואין שלכם אכן יהווה סבל מתמשך.

      איך תסתדרו אחרי הגירושין?

      גם אם הגעתם למסקנה שלא טוב לכם בזוגיות ושהנישואין שלכם כושלים, עליכם לחשוב היטב האם האלטרנטיבה עדיפה.

      שאלו את עצמכם: האם הגירושין יעשו לנו טוב? האם נסתדר עם הבדידות? האם ניתקל בקשיים במציאת בן זוג חדש?

      מלבד זאת, יש להביא בחשבון את השיקול הכלכלי. בני זוג שמנהלים חיים משותפים חוסכים בהוצאות מהרבה בחינות, ופרידה עלולה להכביד מאד את נטל ההוצאות.

      למשל – כאשר יש לכם דירת מגורים משותפת: כל עוד אתם גרים בה ביחד, יתכן שהיא נותנת מענה עבור הדרישות שלכם. אך מה יקרה כאשר תחלקו את הרכוש לאחר הגירושין? האם שוויה של חצי דירה יספיק עבור קורת גג ראויה לכל אחד מכם?

      חישבו היטב האם מצבכם הכלכלי מאפשר לכם לחיות לבד והאם האלטרנטיבה של הגירושין אינה גרועה יותר מהאפשרות של שיקום חיי הנישואין.

      לפעמים מוטב לדחות את הגירושין ולהכין את הקרקע עבור הליכי הגירושין ועבור החיים שאחרי הגירושין

      האם להתגרש מיד או לחכות לזמן מתאים?

      במידה והחלטתם שאין מנוס מלפרק את החבילה, חישבו עם עצמכם מהו הזמן האופטימלי עבורכם להתגרש ואל תמהרו להתגרש מתוך תחושת דחיפות ובהילות.

      לפעמים מוטב לדחות את הגירושין למועד מאוחר יותר ובינתיים להכין את הקרקע עבור הליכי הגירושין ועבור החיים שאחרי הגירושין.

      בשורה התחתונה

      גם אם אתם בעיצומו של משבר עמוק בחיי הנישואין, לא בטוח שגירושין הם הפתרון. גירושין אינם דבר פשוט, וכדאי לכם לחשוב גם על האופציה של שיקום חיי הנישואין.

      במאמר הנוכחי הצגתי כמה שאלות וכיווני מחשבה שכדאי לחשוב עליהם לפני שמחליטים להתגרש. נסו לענות לעצמכם על השאלות הללו, ועל ידי כך לגבש את החלטתכם בצורה מושכלת.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש