ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    כיצד תתמודדי עם בעל/גרוש שמסרב לשלם מזונות? מדריך מקוצר

    הכאב ועגמת הנפש הנלווים לגירושין אינם פשוטים, לפרק משפחה אינו דבר של מה בכך, למרות זאת, מהניסיון שלי בתחום, בהרבה מקרים אמהות לא מחפשות נקמה ומלחמה אלא שלווה ושקט נפשי לילדים. למרבה הצער, גברים רבים מסרבים לשלם את דמי המזונות, ובכך מכניסים אותך למערבולת מיותרת ולא רצויה.

    כיצד תתמודדי עם בעל/גרוש שמסרב לשלם מזונות? מדריך מקוצרעם זאת, יש בידייך כלים יעילים ומהירים כדי לאכוף את הגבר לשלם את דמי המזונות. לשם כך עלייך לבחור בין שני המסלולים – ביטוח לאומי או הוצאה לפועל.

    ביטוח לאומי ישלם לך ישירות את הכסף!

    הדרך הקלה היא לפנות לביטוח לאומי בבקשה לשלם לך את דמי המזונות במקום הבעל/גרוש.

    היתרון בפנייה לביטוח לאומי הוא שהפנייה אינה כרוכה בתשלום ושאת כל העבודה עושים שם בשבילך. החיסרון הוא שישנם תנאים לזכאות ושבדרך כלל הסכום נמוך מהסכום שנקבע בפסק הדין.

    תנאי הזכאות לתשלום על ידי ביטוח לאומי הם שאינך משתכרת מעל לסכום שנקבע בתקנות הביטוח ושאינך מתגוררת עם הבעל/גרוש תחת קורת גג אחת. במידה ויש לך זכאות, ביטוח לאומי ישלם לך במקום הבעל/גרוש מדי חודש, אך עד סכום מסוים שנקבע בתקנות ביטוח לאומי או עד הסכום שנקבע בפסק הדין – הנמוך מבין השניים.

    לאחר שהביטוח שילם לך הוא הופך לזרוע המבצעת שלך ומנהל במקומך את ההליכים מול הוצאה לפועל. במידה והביטוח הצליח להוציא מידי הבעל/גרוש את יתרת הסכום – תקבלי אותו מיד כשיגיע לידיו, במידה ולא – תוכלי לגשת בעצמך להוצאה לפועל ולפתוח הליכים כדי לקבל את היתרה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אכיפה מלאה דרך הוצאה לפועל

      הדרך השנייה היא לפנות ישירות לרשות האכיפה והגבייה ולפתוח תיק מזונות.

      מבחינה מעשית זה אומר לגשת לאחת מלשכות ההוצאה לפועל, לשלם אגרה, למלא טפסים ולהגיש את פסק הדין שמחייב את הבעל/גרוש במזונות. עלייך מוטל להביא לידי הלשכה את פרטי החייב, הכוללים מספר זהות ופרטי מקום מגורים מעודכן שאליו יישלחו מכתבי ההתראה.

      במידה והכל תקין, פקידי הרשות ישלחו מכתב התראה לבעל/גרוש בדרישה לתשלום חוב המזונות בצירוף שובר לתשלום. במידה ועברו 21 יום ממסירת האזהרה ועדיין לא שילם יכולה הרשות לנקוט כנגדו סנקציות שונות, ביניהן: עיקול חשבון בנק ומשכורת, צו עיכוב יציאה מהארץ ואף מאסר בפועל.

      היתרון בפנייה ישירה להוצאה לפועל הוא שאת מקבלת את מלוא הסכום שנקבע בפסק הדיןהיתרון בפנייה ישירה להוצאה לפועל הוא שאת מקבלת את מלוא הסכום שנקבע בפסק הדין. החיסרון, כאמור, הוא שמדובר בניהול של תביעה משפטית הכוללת תשלומי אגרה, המתנה ועמידה בתורים.

      כדי להחליט מה עדיף במקרה הספציפי שלך, וכדי לנהל ביעילות את ההליך עם מקסימום הצלחה במינימום זמן, על עורך הדין שלך לבדוק את הפרטים שלך ולהתאים לך את המסלול היעיל והנכון לך.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש