ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    עו"ד גירושין והליכי גישור

    עו"ד גירושין והליכי גישור

    אופיו של הליך הגירושין, תלוי מאוד ביחס הצדדים זה אל זו. במרבית המקרים, מן הרגע שהוחלט להתגרש, הרוחות סוערות וכל הרגשות השליליים של בני הזוג, עולים מעל פני השטח.

    כאשר לבני הזוג אין ילדים משותפים, גישתם הקשה אחד כלפיה השנייה, היא עניינם בלבד ומרגע שנחתם הסכם הגירושין, בני הזוג יכולים לנתק כל קשר. אולם, היה ובני הזוג הם הורים, הרי שהמצב שונה לגמרי.

    כיצד ישמרו בני זוג אשר החליטו להתגרש, על מערכת יחסים הורית תקינה? בעזרת עורך דין גירושין מומלץ והליך גישור מוצלח.

    תוכן עניינים

    תפקידו של עו"ד גירושין

    אנשים רבים מגיעים לייעוץ משפטי אצל עו"ד גירושין, טרם קיבלו את ההחלטה הסופית להתגרש, אך מעוניינים לדעת מהן זכויותיהם על פי החוק.

    עורכי דין למשפחה מעניקים את הייעוץ ללקוח ואם החליט, בסופו של יום, להתגרש, ייצג עורך הדין את הלקוח בכל הליך הגירושין.

    הנושאים המרכזיים אותם יש להסדיר, בשל הגירושין, הם חלוקת הרכוש, תשלום מזונות ומשמורת הילדים.

    תפקידו של עו"ד גירושין הוא להעניק את הטיפול המשפטי הטוב ביותר, אשר משמעו, שמירה על האינטרסים של הלקוח במסגרת הליך הגירושין.

    למשל, היה ועורך הדין מייצג את האב, אשר צריך לשלם את מזונות הילדים, ידאג עו"ד גירושין כי גובה המזונות שייקבע, ישקף את רמת ההכנסה של האב ולא יגרום לקושי כלכלי.

    יחסיהם של בני הזוג בהליך הגירושין

    מרבית הזוגות, נקלעים לחיכוכים וריבים קשים מאוד במסגרת הליך הגירושין. למצב זה שלוש השלכות בעייתיות:

    1. משבר אישי : כל פרידה ובוודאי זו של נישואים ארוכים, מעוררת בכל אחד מבני הזוג, כאב ותסכול. ככל שמערכת היחסים בין בני הזוג טעונה יותר, כך מחריף המשבר האישי של כל אחד מהם.

    2. מעכב את הליך הגירושין : לא ניתן לנהל הליך גירושין יעיל ולסיימו, אם ערוצי התקשורת בין בני הזוג, חסומים. על כן, נוסף על כך כי הריבים מחריפים את מצבם הנפשי של בני הזוג, הם מעכבים את התקדמותו של ההליך.

    3. טובת הילדים נפגעת : כאשר מערכת היחסים בין ההורים קשה ומלאת כעסים, הדבר פוגע בטובת הילדים. הפרידה כשלעצמה, היא סוג של משבר עבורם אך המצב מחמיר משמעותית, אם עדים הם לריבים וצעקות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      גישור בהליכי גירושין

      עורכי דין רבים מציעים ללקוחותיהם, במסגרת הליכי גירושין את הגישור כאמצעי לפתרון המחלוקות שבינם ובין הצד השני, כך שניתן יהיה לחתום על הסכם גירושין, לשביעות שני הצדדים.

      עורך דין גירושין המשמש כמגשר בעצמו או עו"ד אשר השתתף בהליכי גישור כמייצג את אחד הצדדים, מכיר היטב את היתרונות הרבים של הליך הגישור.

      מגשר מקצועי ומנוסה, יכול לסייע לצדדים להגיע להסכמות לגבי כל עניין ועניין, אותו יש להסדיר, במסגרת הגירושין.  כך ניתן לסיים את הליך הגירושין בהקדם ולשביעות רצון הצדדים.

      כמו כן, לגישור תרומה משמעותית לייצוב מערכת היחסים בין הצדדים ובמקרים בהם בני הזוג הם הורים, יש לדבר חשיבות רבה מאוד.

      על אף ההחלטה להתגרש, צריכים ההורים הפרודים, להמשיך ולתקשר ביניהם, באופן מכובד וסבלני, לטובת הילדים. כאשר פונים הם בעצתו של עו"ד גירושין, להליך של גישור, מסתיים הליך הגירושין תוך זמן קצר וההורים מצליחים לשמור, בזכות הגישור, על מערכת יחסים הורית תקינה.

      לגישור תרומה משמעותית לייצוב מערכת היחסים בין הצדדים ובמקרים בהם בני הזוג הם הורים

      בחירת עורך הדין

      תרומתו של גישור להליך הגירושין היא רבה מאוד, הן לעניין סיומו המהיר והיעיל של הליך הגירושין והן לעניין, שימור מערכת יחסים תקינה בין הצדדים.

      עם זאת, ישנה חשיבות רבה גם לבחירת עורך הדין המייצג, אשר מעניק ייעוץ משפטי ושומר על זכויותיו של הלקוח.

      כיצד בוחרים עו"ד גירושין? ישנם מספר קריטריונים מהותיים שכדאי לבדוק:

      1. עו"ד גירושין בעל ניסיון : בישראל פועלים עורכי דין רבים, אך חשוב לפנות, בכל עניין משפטי, לעורכי דין הבקיאים בתחום המשפחה בלבד. עו"ד גירושין, אשר רכש ניסיון רב בעבודה, יוכל להעניק ייצוג משפטי איכותי ללקוח.

      2. נכונות עוה"ד לגישור : בשל תרומתו הגדולה של הגישור להליך הגירושין, כדאי מאוד לפנות לעורך דין מגשר או עו"ד גירושין אשר נכון לפתרון של גישור כדרך יעילה לניהול הליך הגירושין.

      3. עלות הטיפול המשפטי : חשוב לברר מהי עלות שכר הטרחה אותה גובה עו"ד גירושין.

      4. כימיה בין לקוח לעו"ד : במסגרת הליך גירושין, חושף הלקוח בפני עורך דינו, פרטים אישיים מאוד על חייו. לכן, חייבת להיות כימיה טובה בין הלקוח לבין עורך הדין.

      גישור הוא אחד מן הכלים המרכזיים, היכולים להביא לסיומו של הליך גירושין, בהקדם ולשביעות רצון הצדדים. תרומתו כפולה: גיבוש הסכם גירושין וייצוב מערכת היחסים בין הצדדים. לפיכך, עו"ד גירושין ימליץ, במקרים רבים, כי הליך הגירושין, ינוהל במסגרת גישור.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש