ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    ייעוץ גירושין בריא

    ייעוץ גירושין בריא

    תוכן עניינים

    ייעוץ גירושין – מבוא:

    במידה ואתם מתגרשים, או אם אתם בדרך להתגרש, יכול להיות שתמצאו את עצמכם בוחרים עורך דין גירושין מומלץ בשביל ייעוץ גירושין. מאמר זה יצביע על השיקולים שצריכים להנחות אתכם בבחירת עורך הדין.

    מהי השפעת השיקול הכספי על ייעוץ גירושין:

    כאשר אתם באים לבחור עורך דין, הוא יגיד לכם את שכר טרחתו. שני מיתוסים שצריכים להפריכם בנוגע לפן הכספי של ייעוץ גירושין הם שככל שעורך הדין יותר יקר כך תשיגו יותר כסף במשפט, והשני הוא שאין צורך בעורך דין יקר. כמו כל אמת, היא נמצאת איפשהו בין שני הקצוות.

    א. לא תמיד צריכים עורך דין יקר. ראשית, לא כל עורכי דין היקרים הם יותר טובים. שנית, לעיתים מספיק עורך דין פחות טוב (או אפילו לא צריכים עורך דין כלל), מכיוון שהסכסוך אינו מורכב. שלישית, אם אין כסף רב במרכז הסכסוך, ואפילו אם תזכו במשפט או תצליחו היטב במשא ומתן לא תרוויחו הרבה כסף, אז עורך דין יקר פשוט לא שווה את ההוצאה.

    ב. עם זאת, לא תמיד צריכים להתפשר על עורך דין שהוא רק בסדר. לא כל עורכי הדין באותה רמה ולא כולם נותנים את אותו ייעוץ גירושין. לעיתים, כאשר הסכסוך המשפטי מורכב ויש כסף רב על הפרק, עדיף לשכור עורך מעולה, גם אם הוא יותר יקר.

    מהי השפעת גיל עורך הדין על ייעוץ גירושין:

    יתרונות הגיל המבוגר:

    1. ניסיון – עורך דין מבוגר מגיע עם יותר ניסיון חיים. הוא יוכל לזהות את הבעיות ואת החולשות שבתיק. כמו כן, הוא יידע להתמודד עם סיטואציות רבות יותר מאשר עורך דין צעיר.

    2. סבלנות – לעיתים אדם המגיע לעורך דין בשביל ייעוץ גירושין נמצא במצב נפשי לא הכי יציב שבעולם. לכן הוא צריך מישהו סבלני שיוכל להתמודד איתו גם כאשר הוא במצב רגשי פחות טוב.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      חסרונות הגיל המבוגר:

      1. חדשנות – לעיתים עורך דין מבוגר התקבע בדרך המחשבה שלו. לכן לעיתים ייעוץ גירושין שהוא נותן לא יוכל להתמודד עם אסטרטגיות חדשות של היריב. כמו כן, אם הוא לא טורח להתעדכן בחידושי הפסיקה והחקיקה, ייעוץ הגירושין שהוא נותן לא יהיה עדכני.

      2. התחברות עם הלקוח – לעיתים דווקא הגיל עלול להפריד בין הלקוח לעורך הדין ולגרום לכך שלא תהיה כימיה ביניהם.

      3. עורך דין מבוגר יכול להיות חסר סבלנות, כזה שחושב שראה הכל, ולא פתוח וקשוב מספיק לצורכי הלקוח.

      מהי השפעת השיקול של גודל המשרד על ייעוץ גירושין:

      משרד גדול משדר מקצוענות ויכולת לטפל בכל האספקטים של הגירושין. לכן יכול להיות שתעדיפו משרד גדול שיטפל בנושא של ייעוץ גירושין. אך יש לזכור שלא כל הנוצץ זהב. לעיתים משרד גדול יותר מסורבל ואין בו את היחס האישי. משרד גדול מביא נקודות מבט רבות יותר ואת האפשרות לצוות עורכי דין המומחים בתחומים שונים (כאשר מעורבים בהליך פלילים או ירושה גדולה במיוחד). יחד עם זאת, משרד קטן יכול לחבור למשרד המומחה בתחומים אחרים, גם אם זה פחות נוח.

      נראה כי העדיפות היא למשרד בינוני, שבעל המשרד שולט ומעורה בכל המתרחש וביחד עם צוות עורכי דין (שניים שלושה) מסוגלים להוביל בבטחה את הלקוחות לחוף מבטחים תוך שמירה על קשר אישי עם הלקוח ולא הפקרתו לטיפול מתמחה (כפי שנהוג לעתים במשרדים גדולים).

      האם להאמין להבטחות עורך הדין?

      כלל האצבע הוא להיזהר מאוד לפני שמאמינים להבטחות עורך הדין ולהערכות המצב שהוא אומר לכם. יש לזכור שהאינטרס של עורך הדין הוא שתהיו לקוחות שלו ושתשלמו לו הרבה כסף. לכן הוא עלול לומר לכם שהוא יוכל לזכות בשבילכם במשפט או להשיג לכם הרבה כסף בהסכם עם הצד השני.

      כמו כן, לא תמיד יש להאמין לו כשהוא אומר שאתם צריכים עורך דין. לפעמים דיבור בין שני בני הזוג יספיק. לפעמים דיבור בין שני בני הזוג בתיווך על ידי מגשר או פסיכולוג גם יכול להספיק. יחד עם זאת, יש להיזהר משיחות גרידא עם בן הזוג. בן הזוג עלול להגיש את תביעת הגירושין ראשון וכך לבחור בערכאה המשפטית (בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני)  ועל ידי זאת לזכות ביתרון טקטי.

      מאותה סיבה אין תמיד להאמין לעורך דין שאומר לכם במסגרת ייעוץ גירושין שאין ברירה אלא ללכת למשפט. משפט והתדיינות יקרים מאוד ועלולים שלא תמיד להיות לטובתכם. לעיתים דווקא גישור והסכם פשרה עדיפים במצבכם.

      כלל האצבע הוא להיזהר מאוד לפני שמאמינים להבטחות עורך הדין ולהערכות המצב שהוא אומר לכםהערות נוספות:

      •  כדאי להיפגש עם כמה עורכי דין כדי שתבינו את השפה ואת מצבכם המשפטי.
      •  הכימיה עם עורך הדין בנושא כה רגיש כמו ייעוץ גירושין היא חשובה.
      • היזהרו מהמלצות. ישנם עורכי דין שימליצו על עורך דין אחר רק בגלל שהם בקשר איתו (או אפילו בגלל שהם יקבלו ממנו אחוזים) ולא בגלל שהם באמת חושבים שהוא טוב.
      •  בשלב הראשוני, כנראה שלא כדאי לגלות לבן הזוג שאתם מחפשים עורך דין.

      ייעוץ גירושין – סיום:

      בחירת עורך דין היא תהליך מורכב אך חשוב. השתמשו בעצות שבמאמר זה כדי שיעזרו לכם לבחור את עורך הדין שייתן לכם ייעוץ גירושין מוצלח.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש