ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    טעויות נפוצות בהליכי גירושין

    טעויות נפוצות בהליכי גירושין

    תוכן עניינים

    לתפוס סמכות בערכאה הרצויה לכם

    הצעד הראשון ואולי החשוב ביותר בהליך הגירושין הוא פתיחת תיק גירושין – הכולל הגשת תביעה בנוגע לסוגיות הנלוות לגירושין – בערכאה שמתאימה לכם. הסוגיות העיקריות: חלוקת רכוש, מזונות, משמורת והסדרי ראייה

    צעד זה הוא בבחינת אל-חזור, שכן ברגע שאחד מבני הזוג הגיש תביעה לאחת מן הערכאות – בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני – רק לאותה ערכאה יש סמכות לדון בתביעה.

    קיימים הבדלים משמעותיים בין הגישות המשפטיות של שתי הערכאות, ומשום כך ישנה חשיבות רבה לכך שאתם תבחרו היכן לפתוח את ההליכים. בהקשר זה, מומלץ לפנות לקבלת יעוץ גירושין, אשר ינחה אתכם האם להגיש את תביעת הגירושין  בבית הדין או בבית המשפט.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      לשמור על חשאיות

      גם אם הייתה לכם זוגיות נפלאה, כאשר אתם מתגרשים האינטרסים שלכם נפרדו. מעתה ואילך לכל אחד יש את התוכניות שלו, ולא מעט פעמים אינטרס של אחד נוגד את האינטרס של השני.

      משום כך, חשוב מאד לשמור על חשאיות וסודיות לגבי התוכניות שלכם. במידה והחלטתם להתגרש אל תספרו זאת לבן הזוג השני, כיוון שזה יפגע באינטרס שלכם לבחור את העיתוי של הגירושין ואת הערכאה שאליה תפנו.

      החשאיות חשובה גם בכל הנוגע לאיסוף ראיות ומסמכים. אתם צריכים לעשות הכל כדי שהמסמכים הרלוונטיים יהיו בידיכם ולא בידי הצד השני. כמו כן, מעקב אחרי הברחות כספיות של בן הזוג תלוי לא מעט בחשאיות.

      בנוסף, פיקחו עיניים והיזהרו מהאפשרות של מעקב טכנולוגי שהופעל כנגדכם. למשל, אם ישנו חשש שבן הזוג השני הפעיל מעקב על ידי תוכנה במחשב או בסמארטפון, השתדלו לא לדבר באותו המכשיר בנושאים הקשורים לגירושין.

      איספו מסמכים והקליטו שיחות שלכם עם בן הזוג

      איסוף ראיות ומסמכים הוא אחד הדברים החשובים ביותר. הקפידו שהמסמכים הרלוונטיים יהיו בידיים שלכם ולא בידי הצד השני.

      כמו כן, במידת האפשר, הקליטו את השיחות שלכם עם בן הזוג השני; להקלטות כאלה ישנה חשיבות רבה. למשל, כאשר ישנן טענות על אלימות במשפחה, הקלטה כזו יכולה להוות ראיה מכריעה. וכן כאשר ישנו סכסוך בנוגע לחלוקת הרכוש, אמירה מוקלטת של בן הזוג שמכילה הודאה בנושא יכולה בהחלט להשפיע על גורל התביעה.

      אין לבצע האזנות סתר

      עם זאת, חשוב להדגיש כי לא כל האמצעים כשרים וכי אין לבצע 'האזנות סתר'. האזנת סתר אסורה על פי חוק, ויתירה מכך: גם אם תימצא על ידה ראיה היא תהיה פסולה בבית המשפט. שכן ראיה שהושגה באמצעים אסורים נפסלת מלשמש כראיה.

      מהו ההבדל בין הקלטה מותרת לבין האזנת סתר? הקלטה מותרת היא הקלטה בה אתם חלק מן השיחה; במצב כזה החוק מתיר לכם להקליט את השיחה. לעומת זאת, הקלטה של בן הזוג משוחח עם אנשים אחרים הינה הקלטה אסורה ועליכם להימנע מלבצע אותה.

      אך חשוב לזכור: גם אם אתם מקפידים על החוק ולא מבצעים האזנות סתר, יתכן שהצד השני לא מקפיד על כך ומבצע האזנת סתר כנגדכם. אמנם הקלטה כזו תיפסל מלשמש ראיה כנגדכם בבית המשפט אך עדיין הצד השני ייחשף לתוכניות שלכם ויוכל לסכל אותן. משום כך, במידה ויש חשש להאזנה או מעקב, השתדלו שלא לחשוף את התוכניות שלכם.

      אל תערבו את הילדים בסכסוך

      כאשר ישנם ילדים בסיפור – זה הופך לקשה וכואב יותר. מחקרים רבים מלמדים שילדים להורים גרושים נמצאים בסיכון להינזק מבחינה רגשית ונפשית.

      משום כך, גם אם הגירושין עצמם הינם בלתי נמנעים, השתדלו למזער ככל הניתן את מעורבותם של הילדים בסכסוכי הגירושין. ניצחון בתביעת גירושין שבא על חשבון בריאות נפשו של הילד – הרי הוא הפסד.

      הקפידו שלא לריב ולא להכפיש אחד את השני בנוכחות הילדים, ונסו להגיע להסכמה ביניכם שבכל הנוגע לבריאותם נפשם של הילדים אינכם יריבים אלא הורים.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש