ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    הליכי גירושין בהסכמה

    הליכי גירושין בהסכמה

    גירושין בהסכמה חוסכים זמן, כסף והוצאות מיותרות.

    אך מלבד ההיבטים הטכניים של הליכי גירושין בהסכמה המביאים לכך ששני הצדדים ייצאו לדרך חדשה במהירות, הליכים אלו גם עוזרים ללכידות התא המשפחתי. הליך הגירושין עשוי לפגוע משמעותית במשפחות בעלות ילדים קטנים.

    ישנם מקרים בהם ההורים מנסים בכל כוחם לשמור את הילדים מחוץ למאבקי הגירושין, אך בפועל הם לא מצליחים לעשות זאת. הסדרי הראייה, המשמורת והמזונות הם נושאים אשר ישפיעו על העתיד של בני הזוג גם אם סיום החיים המשותפים שלהם. מהסיבה הזו כדאי לברר לגבי גירושין בהסכמה ואפילו לבצע מספר ויתורים על מנת לעשות זאת.

    תוכן עניינים

    הגיע הזמן להיפרד מ"ממירוץ הסמכויות"

    יתרון נוסף של הליכי גירושין בהסכמה הוא שהם מבטלים את הצורך במרדף אחר הגשת תביעות לבתי המשפט או בתי הדין הרבניים.

    עורכי דין גירושין מקפידים להסביר ללקוחות את הנושא של "מרוץ הסמכויות", משום שמי שאינו בקיא בסעיפי החוק לא תמיד מבין את המשמעות.

    מרוץ הסמכויות הוא ביטוי שבא לתאר מצב בו כל אחד מהצדדים המתגרשים מקדים את השני בהגשת התביעה. הראשון שמגיש את התביעה מקבל קדימות, קובע את סדר היום ואף מחליט באיזו ערכאה יתנהל המשפט. מצד שני, מרוץ סמכויות זה עשוי להביא להגשת תביעות לא רציונאליות או לבזבוז זמנם של שני הצדדים. על מנת להימנע מכך כדאי להחליט מראש על הליך גירושין בהסכמה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כיצד מסבירים לילדים את המצב החדש שנוצר?

      בני זוג אשר אינם יודעים כיצד להתמודד עם הליך הגירושין, אך מסכימים על כך שדרושה פרידה הדדית, יכולים לבקש את עזרתם של בעלי מקצוע.

      מלבד עו"ד דיני משפחה או עו"ד גירושין המייעצים לבני הזוג עצמם, פסיכולוגים ואנשי חינוך יכולים להסביר לילדים על המצב החדש שנוצר. בני זוג עם ילדים קטינים מוצאים עצמם אובדי עצות מול השאלות של הילדים, אך הם לא חייבים להתמודד עם זה לבדם. דווקא הנוכחות של גורם חיצוני עשויה לעזור ולהקל את העומס המוטל על כתפי ההורים.

      אלו אנשי מקצוע שכבר לא תצטרכו לשלם להם

      בעזרת גירושין בהסכמה משדרים ההורים לילדים כי הכל מתנהל כשורה. טובת הקטינים חייבת לעמוד לעיני הצדדים, אך היא לא השיקול היחיד. גם בנושא חלוקת הרכוש תמיד עדיף לנהל הליכי גירושין בהסכמה ולחתום על הסכם אשר ישחרר את הצדדים מהצורך בתביעות הדדיות. גירושין בהסכמה חוסכים את הצורך בשכירת אנשי מקצוע רבים:

      א. שמאי – בני זוג המתגרשים בהסכמה לא זקוקים לשירותיו של שמאי אשר יעריך את שווי הנכס שלהם.

      ב. אקטואר – רוב המתגרשים השכירים נעזרים באקטואר על מנת לחשב את ערך הנכסים על פי המשכורת. לעומת זאת, גירושין בהסכמה מתנהלים ישירות בין בני הזוג, בליווי גורם מגשר ומקצועי, וכך יכולים לחסוך מאות שקלים.

      ג. מומחה כלכלי – בני זוג עצמאיים אינם יכולים להסתפק בשירותיו של אקטואר לצורך חישוב הנכסים הכלכליים וזקוקים למומחה. עלותו של מומחה זה גבוהה מאוד, אך גם היא נחסכת בזכות הליכי גירושין בהסכמה.

      רוב המתגרשים השכירים נעזרים באקטואר על מנת לחשב את ערך הנכסים על פי המשכורת

      הגירושין בהסכמה לא צריכים לבוא על חשבון האינטרסים שלכם

      לסיכום, הליכי גירושין בהסכמה הם הדרך המומלצת ביותר להיפרד. יחד עם זאת, אסור לוותר על ייעוץ ראשוני עם עורך דין גירושין מומלץ. למרות הנוחות של הליכי הגירושין בהסכמה, הם אינם יכולים לבוא על חשבון האינטרסים האישיים. מטרת הגירושין היא לשחרר את בני הזוג מהצורך אחד בשני ולכן יש לערוך הסכם מאוזן והוגן. עורך דין המלווה את הגירושין בהסכמה עשוי להבטיח זאת.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש