ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    גישור משפחתי טיפולי מהו?

    גישור משפחתי טיפולי מהו?

    שיטות טיפול מתאפיינות בניסיון לשנות מצב קיים בקרב הלקוחות. לעומת זאת, הליכי גישור מצביעים על פתרונות אפשריים לבעיות על מנת ליצור עתיד טוב יותר עבור כל הגורמים. אך לא תמיד הגישור חייב לבוא על חשבון הטיפול, כפי שאפשר ללמוד ממקרים של גישור משפחתי טיפולי.

    בניגוד לטיפול זוגי אשר מטרתו מניעת מצב של גירושין והחזרת מערכת היחסים בין בני הזוג לקדמותם, הגישור המשפחתי טיפולי נועד על מנת להקל על הצדדים לגבש הסכם גירושין. במילים אחרות, הגישור המשפחתי טיפולי הוא לא פתרון לבעיות זוגיות. ניתן להתייחס אליו בתור גשר לביטול המחסומים הרגשיים והאישיים.

    המיומנויות הטיפוליות המוכחות משמשות לבניית הגשר הזה, ייצוב של מערכת היחסים הקיימת והפיכת הגירושין להליך נעים וידידותי. בסופו של דבר, המטרה של גישור משפחתי טיפולי היא מעשית.

    תוכן עניינים

    המימדים החשובים בהליך גישור משפחתי טיפולי

    הליך גישור משפחתי טיפולי מתאים לכל מי שמעוניין לערוך הסדר גירושין אך מוצא את עצמו עומד מול מכשולים נפשיים. הליך הגישור המשפחתי טיפולים פועל על בסיס שלושה מימדים עיקריים:

    1. הסביבה הנפשית והפיזית בה נמצאים בני הזוג – זהו למעשה המרחב הקיים אשר על בסיסו ניתן לבנות את הגשר הטיפולי. ישנם לא מעט מטופלים המחזיקים במרחב גמיש ופתוח להצעות חדשות, לעומת אחרים המעדיפים לשמור על מרחב יציב ומקשים על קבלת עצות.

    2. מערכת היחסים – גישור משפחתי חייב לבחון את מימד התוכן ולשים עליו את הדגש. גישור משפחתי טיפול מוכיח כי ניתן להיפרד אחד מהשני באופן מכובד גם לאחר שנים רבות של מריבות. הכל תלוי בשימוש במימד התוכן הקיים ובהפיכתו לכלי יעיל לצורך התמודדות עם נקודת השבר.

    3. המצב האובייקטיבי – גישור משפחתי טיפולי מוצלח אינו יכול להתבסס על הקשר האינטרסובייקטיבי בלבד. על המטפלים לזכור כי קיים ממד אובייקטיבי המשפיע על המצב בצורה לא פחות משמעותית. במילים אחרות, המצב האובייקטיבי הוא כמות הנכסים של בני הזוג, גודל המשפחה, מספר שנות הנישואין ועוד. אלו הם נתונים אשר מהווים נקודת פתיחה בכל הליך גישור משפחתי טיפולי. רק בהמשך ניתן להפוך את הנתונים הללו לכלי עבודה יעיל אשר יעזור לצדדים להשיג הסכם גירושין מקובל.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האם ניתן לקיים הליך קצר

      ניתן לקיים הליך גישור משפחתי טיפולי גם באופן מיידי וקונקרטי. לא לכל הזוגות יש זמן וסבלנות להשקיע בהליך גישור שלם, לכן הם מעדיפים להתמקד בשלב של קדם גישור.

      בשלב הזה הדגש הוא על ההסדרים הזמניים והחיוניים, כגון מזונות, הסדרי ראייה, הגנה על רכוש משותף וכדומה.

      תפקידו של שלב הקדם גישור הוא לאפשר לצדדים לבצע מהלך מיידי, אך לשמור על אפשרות לקיום גישור משפחתי טיפולי מלא בעתיד ולאחר שיירגעו הרוחות. קדם הגישור מספק לצדדים ביטחון ומקל עליהם לצאת לדרך חדשה.

      הליך גישור משפחתי טיפולי מעלה באופן משמעותי את הסיכוי שהמתגרשים יגיעו להסכם הוגן

      אלו אנשי המקצוע שיעזרו לכם לגבש הסכם גירושין

      לסיכום, הליך גישור משפחתי טיפולי מעלה באופן משמעותי את הסיכוי שהמתגרשים יגיעו להסכם הוגן. יחד עם זאת, יש לזכור כי מעורבות של אנשי מקצוע מתחום המשפט ודיני המשפחה יכולה גם היא לעזור.

      יש לשלב במסגרת הליך גישור משפחתי טיפולי גם התייעצות עם עורך דין לגירושין המכיר מקרוב את הנפשות הפועלות. עו"ד דיני משפחה עשוי גם הוא לעזור, ולהכריע מבחינה פרקטית האם סעיפי הסכם הגירושין אכן עונים על צרכי הלקוח. מעבר לכך, עורכי דין גירושין המפקחים על הליך גישור משפחתי טיפולי תורמים מניסיונם ושופכים אור על נושאים אשר רוב בני הזוג מעדיפים להתעלם מהם.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש