ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    בעלך בוגד בך? כיצד עלייך לפעול?

    בעלך בוגד בך? כיצד עלייך לפעול?

    תוכן עניינים

    לפעמים שווה לנסות ייעוץ זוגי

    אין ספק שבגידה היא דבר חמור וכואב מאד ואין לעבור עליה לסדר היום. מאידך, גם גירושין אינם דבר פשוט כלל, בפרט כשבתמונה יש ילדים. צריך לשקול היטב לפני שמחליטים על גירושין.

    למרות שכל בגידה היא חמורה, ללא יוצא מן הכלל, נהוג להבחין בין בגידה חד פעמית שנבעה מחולשה רגעית לבין ניהול רומן קבוע ומתמשך עם מאהבת. כשמדובר במעידה חד פעמית קיים סיכוי גבוה יותר שתוכלי לסלוח לו ולהמשיך בחיי הנישואין.

    אם בחרת לנסות להציל את חיי הנישואין, תוכלי להיעזר בייעוץ זוגי מקצועי.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      החלטת להתגרש? תגישי כנגד הבעל תביעה כספית

      במידה ואת בוחרת לפרק את החבילה ולהתגרש, את יכולה לתבוע את הבעל הבוגד על הנזק שנגרם לך בעקבות הבגידה. בית המשפט קבע בכמה מקרים כי ניתן לתבוע את הבעל הבוגד תביעה משפטית כספית.

      התביעה הכספית תוכל להתבסס על תביעה נזיקית בגין הנזקים הנפשיים שנגרמו לך בעקבות הבגידה. לעתים הנזק הנפשי מגיע עד כדי חוסר תפקוד של הנבגדת וגם את זה ניתן לכלול בכלל הנזק שנגרם. הנימוק המשפטי לתביעה הנזיקית יכול להתבסס על עוולת הרשלנות [התנהגות שאדם סביר לא היה מתנהג בנסיבות אלה] וכן על הפרת חובה חקוקה [פגיעה בכבוד האדם].

      בנוסף, ניתן לתבוע את הבעל הבוגד על הפרת חוזה, שכן הנישואין הם בעצם חוזה בין הצדדים למחויבות הדדית, ובגידה מהווה הפרת החוזה.

      ניתן לתבוע את הבעל הבוגד על הפרת חוזה, הנישואין הם בעצם חוזה בין הצדדים, ובגידה מהווה הפרת החוזה

      האם אפשר לתבוע את המאהבת?

      ומה לגבי המאהבת שהרסה לך את החיים? האם תוכלי לתבוע גם אותה על הנזק שעשתה לך? לצערי, נכון להיום זה לא אפשרי. בית המשפט קבע כי אין עילה משפטית כנגד המאהבת, לא עילה נזיקית [כי אין לה חובת זהירות כלפייך] ולא עילה חוזית [משום החוק קבע מפורשות שלעניין גרימת הפרת חוזה על ידי צד ג' נישואין לא נחשבים כחוזה].

      לסיכום, עלייך לחשוב היטב האם את מעוניינת לפרק את החבילה ולהתגרש, אך במידה והחלטת להתגרש יש לך בהחלט את האופציה לתבוע את הבעל הבוגד בתביעה כספית על כל הנזקים שגרם לך.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש