ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    אני רוצה להתגרש אבל אין לי כסף

    עמוק בליבך, את\ה מאמין\נה שמגיע\ה לך זוגיות טובה ומאושרת יותר.

    הליך גירושין טומן בחובו עלויות כספיות רבות, וכן, בסיומו של התהליך, כמעט תמיד סך ההוצאה החודשית של אחד מבני הזוג עשויה לגדול, זאת אל מול הצד האחר, אצלו ההכנסה עשויה לקטון.

    עם זאת, אם אתם עדיין מעוניינים להתגרש, אך אתם לא עושים זאת משום "שאין לכם כסף", עדיין ישנם פתרונות. להלן מספר הצעות:

    יוער שההצעות בוודאי אינן ממצות, משום שלכל מקרה נסיבותיו האישיות שלו.

    תוכן עניינים

    אל תרוצו

    אם מצבכם הכספי לא מאפשר לכם להתגרש בנקודת זמן מסוימת, ובעיקר אם אתם מאמינים בלב שלם שאולי עוד יש מקום להציל את מערכת היחסים, אז "אל תרוצו".

    תעבדו על מערכת היחסים, תנסו לשקם אותה, תקיימו דיאלוג עם בן\ת הזוג, ותנסו לשנות את מציאות החיים. לעיתים, זה עובד.

    תחסכו כסף

    הליך הגירושין עשוי להיות יקר, עליכם להיות מוכנים לכך. נכון שעדיף יהיה לחתור לקיום הליך גירושין מהיר וזול שיכלול הסכמות מרביות. רוצים להתגרש – עליכם לנהוג באחריות ולהיות מוכנים גם לקרב עיקש בערכאות משפטיות. לשם כך, מרגע ההחלטה, תתחילו לחסוך כספים.

    בנוסף, מומלץ לבחון קבלת הלוואה מהבנק או לבחון אפשרויות למשוך כספים מקרן הפנסיה, או קרן ההשתלמות ככל שזו ישנה. כספים אלו, שאומנם לא מומלץ להשתמש בהם ככלל, עשויים לסייע לכם במקרה של מצוקה כספית צפויה עקב גירושין.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      תקבלו ייעוץ משפטי

      הפעולה החשובה ביותר שעליכם לבצע, היא להתייעץ עם עורך דין לגירושין.

      נכון, אומנם אתם מצויים במצוקה כספית, אך דווקא יעוץ גירושין עשוי לפתוח לכם צוהר לאפיקים שאולי דווקא יוכלו לסייע לכם בהחלטה, למרות המצב הכספי הקשה.

      בכלל זה, ייעוץ משפטי הוא אקוטי בשלב הגירושין, ומאוד לא רצוי להתחיל בתהליך ללא סיוע מקצועי. לפני שאתם פונים להליך פתיחת תיק גירושין, מומלץ שילווה אתכם עורך דין מקצועי.

      תפעלו כדי לסיים את ההליך בדרכי נועם

      ישנה אופציה נוספת שבהחלט עשויה להוזיל את הליך הגירושין, אופציה זו נקראת "גישור".

      להבדיל מהליך משפטי שבו תמיד אחד הצדדים יצא לא מרוצה כתוצאה מהכרעה, תכליתו של הליך הגישור היא "לגשר". כלומר, להביא את הצדדים לידי הכרעה שתהיה מוסכמת עליהם על כל רבדיה.

      בנוסף, להליך הגישור יתרון מובהק בפן הכספי, הוא פשוט זול בהרבה. הליך גישור לא כולל אגרות והליכים משפטיים ארוכים, ולכן הוא לא מצריך הוצאות גבוהות בגין תשלום לעורכי דין וכיו"ב. בנוסף, הוא גם מהיר בהרבה, מה שמקדם את פתרון המחלוקת ויוצר וודאות מהירה יותר לשני בני הזוג.

      לבסוף, הליך הגישור נעשה באווירה נעימה יותר, הוא לא כולל את המתח והיריבות המאפיינים הליך משפטי פורמאלי.

      לכן, נראה שגישור הוא פתרון לא רע למי שחושש מהעלויות הכספיות של הליך הגירושין ובכלל למי שמצבו הכלכלי לא מזהיר.

      להליך הגישור יתרון מובהק בפן הכספי, הוא זול בהרבה. הליך גישור לא כולל אגרות והליכים משפטיים ארוכים

      תאספו ראיות

      גם אם אתם נמנעים מגירושין בשל קשיים כספיים, אין בכך כדי לגרוע מחובתכם לאסוף ראיות ולהכין את עצמכם ליום שבו תוכלו להרשות לעצמכם להתגרש.

      המשמעות היא שמרגע שבו גמרתם אומר להתגרש, אפילו לא בנקודת הזמן הספציפית, עליכם להתחיל לאסוף כמה שיותר מסמכים הנוגעים לחיי הנישואין. כמו לדוגמא: תיעוד על חשבונות בנק, תיעוד על חשבונות בנק נפרדים, ראיות על רכוש משותף או רכוש המצוי בידי בן הזוג שני, ראיות על נכסים הרשומים על שם בן הזוג השני ועוד.

      המסמכים שתאספו יוכלו לסייע רבות בעתיד בשלב הגירושין, בין אם במשא ומתן ובין אם בהליך משפטי פורמאלי.

      תנהגו בכבוד

      אחת הדרכים להימנע מהוצאות כלכליות מכבידות בשלב הגירושין ואף בשלב הפרידה, היא לנהוג בכבוד כלפי בן הזוג השני. לכבד אותו ולהעריך אותו, ולהיות רגיש לתחושותיו ומכאוביו.

      ניסיון החיים מלמד שלא אחת, הליכי גירושין נגררים עקב מרירות ורצון נקם שקיים בבני הזוג. לכן, ככל שההליך מורכב וארוך יותר, כך העלות הכספית גדלה.

      אך מנגד, דווקא שמירה על יחסים טובים עם בן הזוג, בהחלט עשויה לסייע בקידום וקיצור ההליך. במיוחד אם מצבכם הכספי לא טוב.

      תאמינו בעצמכם

      אין ספק שהחשש מהמצב הכלכלי הוא שיקול מובהק לשאלה האם להתגרש או לא. זהו חשש ברור, והגיוני לחלוטין שמאפיין כל מי שנמצא בהתלבטות דומה.

      אך חשוב לזכור שלבסוף, הגירושין נועדו גם או רק לטובתכם. משכך מומלץ תמיד להתבונן לעתיד, מעבר לקשיים, ולזכור כי הגירושין נועדו כדי שלכם יהיו חיים טובים יותר, וזוגיות טובה יותר.

      פשוט תאמינו בעצמכם, ותזכרו שהתכלית היא ראויה.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש