ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    איך מתמודדים עם החיים ביום שאחרי הגירושין

    הדעה הרווחת היא ששלב הגירושין הוא השלב הקשה, בעיקר משום שהוא כולל בחובו אמוציות רבות, פגיעה קשה בילדים המשותפים, והוא בוודאי גורם לקשיים כלכליים. אבל הגירושין הם רק שלב אחד בדרך לחיים החדשים שלנו, שכן עוד בטרם יבשה העט שחתמה אותם, בדרך כלל מתגלה השלב אולי הקשה יותר, והוא היום שאחרי הגירושין. זהו היום שבו מוצא את עצמו הגרוש (או הגרושה) נאלצים להתמודד לבד עם קשיי היום יום, עם הבדידות ועם אי הוודאות.

    איך מתמודדים עם החיים ביום שאחרי הגירושין

    תוכן עניינים

    כיצד מתמודדים עם המצב הכלכלי לאחר הגירושין?

    אין ספק שהאתגר הגדול העומד בפני גרוש או גרושה טריים, הוא המצב הכלכלי. לפתע, יש רק משכורת אחת, אך עדיין יש ילדים לגדל, תשלומים לבית ספר, וצרכי מחייה שלא משתנים, למרות שההכנסה קטנה.

    אך כיצד בכל זאת ניתן להתמודד עם המציאות הכלכלית החדשה?

    לחסוך בהוצאות : הקושי הכלכלי שנובע לאחר הגירושין, הוא ככל תקופה, הוא זמני והוא יחלוף בשלב מסוים. אך עתה, זהו הזמן לחסוך, ולרדת מעט ברמת החיים, על מנת לתפוס את הגל שיעלה אתכם בחזרה למסלול המוכר.

    להיעזר במומחה פיננסי : ניהול כספי משפחה הפך כבר להיות מקצוע ככל דבר ועניין. אם אינכם מסתדרים עם ריבוי ההוצאות או אם מעולם לא התעסקתם עם ניהול כספים (משום שבעת הנישואין הצד השני עסק בכך) עתה זה הזמן להיעזר במומחה פיננסי שיוכל לסייע לכם לעשות קצת סדר באי הוודאות או ההבנה בתחום, ולסייע לכם ליצור מציאות כלכלית חדשה וטובה יותר.

    לשתף פעולה עם הגרוש\ה : הגירושין הם תמיד קשים לשני הצדדים, דווקא ביום שאחרי, כדי להתמודד עם המצב הכלכלי הלא פשוט שנוצר ככלל, זהו בדיוק הזמן דווקא ליצור שיתוף פעולה והבנה עם הגרוש\ה. יש לזכור כי גם לו (או לה) קשה, ודווקא הבנה ויחס קונקרטי, עשויים דווקא להקל על מי מהצדדים בכל הנוגע לעתיד לבוא.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כיצד מתמודדים עם הקושי החברתי לאחר הגירושין?

      ביום שלאחר הגירושין אנו מגלים שחברים רבים שליוו אותנו, כבר אינם נאותים להיות בקרבתנו לאחר הגירושין. כלומר, הקשיים שנוצרים ביום שלאחר הגירושין הם בוודאי שלא רק כלכליים, אלא הם אולי ובעיקר גם קשיים נפשיים שבאים לידי ביטוי בבדידות, בכאב, ובשינוי הפתאומי בחיינו.

      כיצד אפשר להתמודד עם הקושי החברתי שנוצר לאחר הגירושין?

      מחדשים קשרים ישנים : זוכרים את החברים הטובים מהתיכון ומהצבא? זוכרים את החבר שהגרושה לא אהבה ולכן הפסקתם להזמין אותו לביתכם?. זהו הזמן לחדש חברות. זהו הזמן לפתוח את פנקס הטלפונים הישן או לפתוח את התיקייה "בענן" שבה שמורים כל הטלפונים הישנים. זהו בדיוק הזמן לחדש חברויות שנעלמו עם חיי הנישואין.

      יוצאים לדייטים : אומנם כבר שכחתם מזה לצאת לדייט, אבל עכשיו זה הזמן להיזכר. אחד היתרונות בגירושין הוא שעתה אנו יכולים לחייך לנשים\גברים ולא להרגיש רע. עכשיו, אנו יכולים לא רק לחייך אלא גם לבקש לקבל את מספר הטלפון. זהו הזמן שלנו להכיר אנשים חדשים, וזוגיות חדשה.

      מחזקים את הקשרים המשפחתיים : תמיד היו לנו קשרים טובים עם בני הדודים, עם האחים. אך במציאות של חיי נישואין, הקשרים מקבלים לפתע משנה חשיבות, שכן עיקר המאמץ הולך לחיזוק התא המשפחתי. עתה, לאחר שהתגרשתם, זהו הזמן לחזק שוב את הקשרים המשפחתיים, לחזור שוב לארוחות שישי גדולות יותר, וליהנות יותר גם מהמשפחה הקרובה. לחיזוק אותם קשרים משפחתיים ערך מוסף נוסף, שבסופו של דבר מדובר במשפחה, וכמו משפחה אין לה תחליף, ודווקא ממנה אפשר לצאת מחוזקים במיוחד בתקופה שלאחר הגירושין.

      איך מחזקים ושומרים על הקשר עם הילדים לאחר הגירושין?

      אחד הקשיים הגדולים ביותר לאחר הגירושין, הוא הקושי שבגידול הילדים, כאשר הקושי הנפוץ ביותר רווח אצל הורה לא משמורן שלפתע רואה את ילדיו פעם בשבוע, ובסופי שבוע. כיצד אפשר ליהנות גם מהזכות להיות הורה לאחר הגירושין, למרות הקשיים?אחד הקשיים הגדולים ביותר לאחר הגירושין, הוא הקושי שבגידול הילדיםמחזקים את הקשר : הדרך הטובה ביותר, היא לנצל כל הזדמנות כן להיות עם הילדים, לשמוע אותם, להיות לצידם ולהוכיח להם שאתם עדיין אותם הורים.

      מזכירים להם בכל הזדמנות שהם אהובים גם לאחר הגירושין : כדי ליצור יחסי אמון עם הילדים לאחר הגירושין, רצוי לא רק למלא אחר החובות הבסיסיות החלות על הורים, אלא כדאי גם להזכיר להם תמיד שהם אהובים, ושמוע על כאביהם, על תחושותיהם, במיוחד בתקופה שלאחר הגירושין.

      כל שינוי הוא מפחיד, אבל מציאות נוצרת על ידי בני אדם. כך גם המציאות שלאחר הגירושין. אם נרצה, היא תשתנה לבסוף לטובתנו, אם לא נרצה היא תהיה קשה עוד זמן רב.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש